MotoGP - Japans GP

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Don't mention the war. ;)

Vilket? :) Snälla säg vad jag har missat! Man vill ju va me :)

Gäller det tidigare än 2008 är jag helt borta.

Därför undrar jag om man - någonstans överhuvudtaget - kan se äldre säsonger? Någon som vet?

Jag ser oxå gärna äldre race, men jag måste ju veta vilka som är "the war of estoril 2006" :p

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Hoj
Kawasaki Z750 2008
2006 var året Nicky "vann" VM.. Det måste världens minst förtjänade titel genom VM´s hela historia. Finns det någon annan som vunnit med ett såpass mediokert resultat? Vann han lopp, varav det ena när Rossis Yamma gav upp i ledning?

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
"Verri nice race, good fight" med ett stort smil.

"I'm also quite unhappy with Elias today because I think he was quite dangerous - more than once he passed me on the inside and then altered his line. This is not a correct way to race."

Rossi om Elias från Turkey GP 2007.

\Masonit

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
2006 var året Nicky "vann" VM.. Det måste världens minst förtjänade titel genom VM´s hela historia. Finns det någon annan som vunnit med ett såpass mediokert resultat? Vann han lopp, varav det ena när Rossis Yamma gav upp i ledning?

Fast jag inte gillar Hayden så vill jag påstå att han vann på Laguna Seca 2006 utan andras missöden.

Ja Emilio Alzamora i 125 utan en enda delseger.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ja, alla vet ju att Rossi var bäst egentligen. Han hade bara otur. :rolleyes:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
"I'm also quite unhappy with Elias today because I think he was quite dangerous - more than once he passed me on the inside and then altered his line. This is not a correct way to race."

Rossi om Elias från Turkey GP 2007.

\Masonit
Nu sköt du väl dig själv i foten?

Vad som diskuteras här är att Vale tog innerspåret och höll det trots att Lorre gärna ville ha det - inte ta det och sen halka utåt och nästan trycka av en annan förare.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Nu sköt du väl dig själv i foten?

Vad som diskuteras här är att Vale tog innerspåret och höll det trots att Lorre gärna ville ha det - inte ta det och sen halka utåt och nästan trycka av en annan förare.

Med innerspår, menar du då att slicka bankanten enda fram till svängen för att sen drifta ut vid apex och trycka ut motståndaren? Eller att i korkskruven köra inanför kurbsen på gruset för att sen okontrollerat glida in i racelinjen och trycka bort motståndaren?

Vad som även diskuteras är om Rossi skulle gnälla som Jorge. Det skulle han garanterat gjort om han blev 4:a.

\Masonit

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Barros körde väl redan på Agostinis tid så alla generationer tittare minns honom.
Dessutom vann han det allra första MotoGP-rejset i sista loppet 2002 (reservation för dåligt minne). Fick prova en 990 Honda och spöade Rossi, Biaggi och resten av gänget.

Med innerspår, menar du då att slicka bankanten enda fram till svängen för att sen drifta ut vid apex och trycka ut motståndaren? Eller att i korkskruven köra inanför kurbsen på gruset för att sen okontrollerat glida in i racelinjen och trycka bort motståndaren?

Vad som även diskuteras är om Rossi skulle gnälla som Jorge. Det skulle han garanterat gjort om han blev 4:a.

\Masonit
Försöker du blanda bort korten nu, finns väl ingen korkskruv där de var sist?

Rossi klagade på att en annan gubbe körde farligt men det gjorde Vale inte nu. Lorre förlorade sitt tänkta spår pga av Rossi var där före honom och kunde slagit av och allt hade varit lugnt. Nu gjorde han inte det och det var hans eget val, ingen annans.

Att Lorre gnällde pga 4:e plats får stå för dig.

Last edited:

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Dessutom vann han det allra första MotoGP-rejset i sista loppet 2002 (reservation för dåligt minne). Fick prova en 990 Honda och spöade Rossi, Biaggi och resten av gänget.

Försöker du blanda bort korten nu, finns väl ingen korkskruv där de var sist?

Rossi klagade på att en annan gubbe körde farligt men det gjorde Vale inte nu. Lorre förlorade sitt tänkta spår pga av Rossi var där före honom och kunde slagit av och allt hade varit lugnt. Nu gjorde han inte det och det var hans eget val, ingen annans.

Att Lorre gnällde pga 4:e plats får stå för dig.

vad snackar du om alla och då menar jag alla vet att rossi kört ful som f.. om han blir förbannad.... om jag varit Yamma boss så skulle jag ställt över rossi och låtit spisen köra hans hoj..... men nu är det så kul att jag inte är det så jag ser fram imot ett glatt handgemäng efter nästa race i depån...... oj vad kul det är med lite konflikter... in med fler grinskallar i moto gp typ Biaggi, inga fler slätstrukna småpojkar från moto2:tummenupp

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vem minns inte dessa underbara blickar!

Bifogat

• ROSSI.jpg
    ROSSI.jpg
    40.2 KB · Visningar: 85

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Dessutom vann han det allra första MotoGP-rejset i sista loppet 2002 (reservation för dåligt minne). Fick prova en 990 Honda och spöade Rossi, Biaggi och resten av gänget
Du menar 2001? Du bör också lägga till Assen 2002. Barros var den siste föraren som utmanade på en tvåtaktare, helt grym körning.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Du menar 2001? Du bör också lägga till Assen 2002. Barros var den siste föraren som utmanade på en tvåtaktare, helt grym körning.
Skrev fel, skulle vara förste man som vann på MotoGP-hoj/fyrtaktare.

Men visst var han grym, tyvärr bara lite då och då. Sägs att han tillbringade lite väl mycket tid på nattklubbar och till att leka med damer.

Årtal är jag inget bra på så rätta mig gärna!

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
vad snackar du om alla och då menar jag alla vet att rossi kört ful som f.. om han blir förbannad.... om jag varit Yamma boss så skulle jag ställt över rossi och låtit spisen köra hans hoj..... men nu är det så kul att jag inte är det så jag ser fram imot ett glatt handgemäng efter nästa race i depån...... oj vad kul det är med lite konflikter... in med fler grinskallar i moto gp typ Biaggi, inga fler slätstrukna småpojkar från moto2:tummenupp
Orkar inte dra ett varv till om vad som är fult eller inte, vi får vara vara överens om att vi inte är överens i denna fråga.

Visst vore det kul och bra för sporten om det kom in fler starka personligheter. Lite för många nu som inte kan göra mer än att likt papegojor rabbla "tack till [fabrik] och till [teamchef], [däckfabrik] som gjort ett jättejobb blabla" varje gång man ser dem utan hjälm.

Tror ett stor orsak till att Rossi är en världscelebritet är att han - förutom förarbegåvningen - har glimten i ögat och är lite allmänt full i fan.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Eller Sachsenring (också 2002 förstås) där Barros höll på att vinna före Jacque, båda i samma team på fjolårs-500:eek:r men Jacque fällde Barros tre varv före mål och en rejält distanserad Rossi på en RC211V kunde kvittera ut ännu en seger.

Jag var där och grät... :gråta

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Eller Sachsenring (också 2002 förstås) där Barros höll på att vinna före Jacque, båda i samma team på fjolårs-500:eek:r men Jacque fällde Barros tre varv före mål och en rejält distanserad Rossi på en RC211V kunde kvittera ut ännu en seger.

Jag var där och grät... :gråta
Med risk att bli bannad för livet pga upprepade upprepningar: Tänk om fyrtaktarna hade varit på 800 cc från början så att 2T hade överlevt och utvecklats parallellt med 4T!

Blandade startfält med högexplosiva 2T med 1500 rpm effektband och dagens 800:eek:r - vilka race!

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2