MotoGP - Japans GP

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
nej, Rossi vann första loppet i Qatar, inför andra skadade han axeln i cross olyckan. Just då var det inte tillräcklig fart i varken HOndan eller Ducatin och Jårge kunda vinna ett gäng lopp tämlingen enkelt och helt utan fighter... Inte föränns Laguna Seca som Pedrosa fick upp farten, och nu under dem senaste loppen har Stoner kommit igång också.

Hade dem haft den farten dem haft nu ifrån början av säsongen hade säkerligen Jårge inte vunnit så mycket som han nu gjort.

Kan inte mer än hålla med.

Jorge kommer vinna vm en gång och inget mer. Ska bli skönt nästa år när man slipper se den där pajasen i samma team som rossi. Han får klara sig på egen hand. Men som sagt att vinna vm 1 gång går kanske för en del förare att göra men att göra det som rossi har gjort tror jag ingen nånsin på våran tid kommer att klara av.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Hade dem haft den farten dem haft nu ifrån början av säsongen hade säkerligen Jårge inte vunnit så mycket som han nu gjort.
Ren spekulation, om än intressant, som dock är helt betydelselös. Det gäller att ha ett bra paket HELA säsongen och det verkar Yamaha ha lyckats bäst med.

Men som sagt att vinna vm 1 gång går kanske för en del förare att göra men att göra det som rossi har gjort tror jag ingen nånsin på våran tid kommer att klara av.
På 90-talet var det Doohan, på 00-talet Rossi och på 10-talet kommer det att vara någon ny dominerar. Har svårt att tro att vi inte får se någon som kniper 3-4 titlar de kommande 10 åren.

Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Rossi vann på Qatar.
5 veckor efter att Lorenzo brutit högerhanden i en crossolycka. En skada som tvingade honom att avstå Sepangtestet och köra Qatartestet med en förstärkt specialhandske. Apropå att vinna pga andras skador. ;)

Lorenzo har inget att bevisa. Tar han 6 poäng nästa race samtidigt som Pedrosa "nollar" så är han världsmästare. Det blir man om man tar flest poäng under en säsong.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Men jag håller med Rossi är unik och utan tvekan den bäste genom tiderna.

Därför blir det högintressant att se vad han kan prestera på Ducatin nästa år. Han har varit uträknad förr, när folk sagt att han varit slut som världens bästa RR-förare. Och ändå tagit en ny VM titel.

Men det återstår att se vem som kör bäst (över hela säsongen) nästa år. . :tungan

PS: Och appropå crossskador tycker jag det är rätt konstigt att dom har tillåtelse att köra det, Hayden har väl oxå varit med i den skadeklubben. :va

//M

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nu har jag precis sett det som hände med två varv kvar och jag förstår faktiskt inte vad Lorenzo gnäller om :confused:

Det är Lorenzo som börjar hela föreställningen genom att bromsa sig om Rossi på insidan. Pga det får han en dålig utgång och Rossi är tillbaka på innern och de touchar varandra lite lätt. Sen gör Lorenzo ett nytt försök och ligger på innern för att sedan drifta ut nästan hela vägen till höger men där ligger Rossi jämsides och har ingenstans att ta vägen, han kan ju inte gå upp i rök, och de går ihop.

Nej, är det någon som borde ha gnällt så var det faktiskt Rossi men så lågt skulle han aldrig sjunka.

Fjoll-Jörgen!!! :mad:

snoopyx

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Super PocketBike
PS: Och appropå crossskador tycker jag det är rätt konstigt att dom har tillåtelse att köra det, Hayden har väl oxå varit med i den skadeklubben. :va

//M

Jag har för mig motogp.com kommentatorerna snackade om att det var vissa muskler som fick bra träning av crossåkning och pga av det dem kör..

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag har för mig motogp.com kommentatorerna snackade om att det var vissa muskler som fick bra träning av crossåkning och pga av det dem kör..

OK, fast i förhållande till vilka skador som kan uppstå verkar det ju förnuftigare att hitta dom där musklerna på ett säkrare sätt. Även om crossåkning är förbannat bra conditionsträning oxå.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
OK, fast i förhållande till vilka skador som kan uppstå verkar det ju förnuftigare att hitta dom där musklerna på ett säkrare sätt. Även om crossåkning är förbannat bra conditionsträning oxå.
Inte riskfritt med roadracing heller - och de måste ju träna.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Lorenzo har inget att bevisa. Tar han 6 poäng nästa race samtidigt som Pedrosa "nollar" så är han världsmästare. Det blir man om man tar flest poäng under en säsong.
Visst får han bucklan men det ska göras snyggt också om man vill bli ihågkommen som en "stor" mästare.

Vem minns Uncini, Criville, Roberts Jr eller Hayden om 25 år? Visst tog de ett VM men inte på ett sådant sätt att de blev oförglömliga. Tar Stoner inte fler titlar blir han också en i det gänget.

Kevin Schwantz vann också bara en gång men kommer däremot upp varje gång det blir snack om RR-hjältar.

Även Mamola, Barros, McCoy och Biaggi kommer folk att minnas fastän de aldrig tog VM i stora klassen. Men de körde fort, spektakulärt eller vackert vilket också ger poäng.

... Och appropå crossskador tycker jag det är rätt konstigt att dom har tillåtelse att köra det ...
Cross är det roligaste man kan göra på två hjul OCH bra träning för mycket mer än "några muskler".

Prova och jag tror du förstår varför det är omöjligt att förbjuda.

Last edited:

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
På tal om Biaggi...

När Rossi nästan tränger Lorenzo av banan tvingas ju faktisk Lorenzo att trycka tillbaks med armbågen mot Rossi. Något vi känner igen sen tidigare eller? :rolleyes:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
På tal om Biaggi...

När Rossi nästan tränger Lorenzo av banan tvingas ju faktisk Lorenzo att trycka tillbaks med armbågen mot Rossi. Något vi känner igen sen tidigare eller? :rolleyes:
Same, same! Och när Max fått två-tre rejäla tryckare försökte han inte rejsa med Vale längre.

Lorre har nu fått två ordentliga mothugg, undrar hur många fler han tål?
Eller är han för tjockskallig för att påverkas av sånt?

*Går man omkring med slickepinne, planterar flaggor etc. får man räkna med att bli ansedd som mindre vetande med tillhörande handikapp*

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Vem minns Uncini, Criville, Roberts Jr eller Hayden om 25 år?
Tror att om man är italienare, spanjor, amerikan eller var SH-medlem 2006 så glömmer man dem aldrig :)
Kevin Schwantz vann också bara en gång men kommer däremot upp varje gång det blir snack om RR-hjältar.

Även Mamola, Barros, McCoy och Biaggi kommer folk att minnas fastän de aldrig tog VM i stora klassen. Men de körde fort, spektakulärt eller vackert vilket också ger poäng.
Barros körde väl redan på Agostinis tid så alla generationer tittare minns honom. MotoGPs egen Barichello eller Patrese om man så vill.
Mamola är klassens egen pajas.
McCoy är MotoGPs svar på Janne Boklöv, introducerade en ny körstil men blev inte speciellt framgångsrik.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Same, same! Och när Max fått två-tre rejäla tryckare försökte han inte rejsa med Vale längre.

Lorre har nu fått två ordentliga mothugg, undrar hur många fler han tål?
Eller är han för tjockskallig för att påverkas av sånt?

*Går man omkring med slickepinne, planterar flaggor etc. får man räkna med att bli ansedd som mindre vetande med tillhörande handikapp*
"It's the sort of behaviour he has already displayed in the past with Gibernau and Stoner. Now it's been my turn, but I'm not like them. Should we fight side by side again once the title is won, I'll do things his way."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/87195

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
"It's the sort of behaviour he has already displayed in the past with Gibernau and Stoner. Now it's been my turn, but I'm not like them. Should we fight side by side again once the title is won, I'll do things his way."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/87195

Men, urk. Tycker han är lite väl muppig nu, det var ju inte så att hans egen körning under de där två varven var utan anmärkning.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår