MotoGP - Japans GP

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Klart Jorge är värd sin titel, inget snack om saken. Han har varit tokigt, ruskigt, fånigt jävla snabb och säker i år. Han kör Yamman som om den gick på räls. Han är grym.

Men att gnälla på hård körning i helgen är ju bara fånigt. Om man nu vill säkra sin titel, ligg på fjärde plats och ta poängen. Han slåss med Rossi och förvänta sig att han ska köra åt sidan är ju bara fånigt.

Klubbtönt säger jag.

Rossi är ju ändå slut. Snart.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Lorenzo har inte en enda vurpa, som sämst 4:a i mål på alla race. Snabbt och säkert. Blir inte mycket mer imponerande än så.
Var det på kvalet han sköt sin motor? Fick för mig att det var på racet på Sacshenring :va

Måste bara tillägga: Moto2-starten, vad underbart det var att se 40 hojar i en stor klunga :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Måste bara tillägga: Moto2-starten, vad underbart det var att se 40 hojar i en stor klunga :tummenupp

Jo, det blir lite mer spännande att titta på än när alla som startar får poäng i högsta serien..
Tror det skulle skapa betydligt större hunger om det fanns fler platser i stora klassen.

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Klart Jorge är värd sin titel, inget snack om saken. Han har varit snabb och säker i år. Han kör Yamman som om den gick på räls.

Men att gnälla på hård körning i helgen är ju bara fånigt. Om man nu vill säkra sin titel, ligg på fjärde plats och ta poängen. Han slåss med Rossi och förvänta sig att han ska köra åt sidan är ju bara fånigt.
QUOTE]

BOOO FUCKIN HOOO för JL, Gillade honom inte innan och definitivt inte efter detta gnäll ...

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Först Max sedan Sete, och nu snart JLO. Har på känn att det blir ännu mer "gnäll" nästa år från JLO

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det var på Sachsenring, på start/mål-rakan. Kommer inte ihåg vilket pass, bara att det inte var rejset. Tror nog det var kvalet faktiskt.
Ja, så var det nog.

Hade jag varit Jörgen hade jag hållt käften och tryckt av Rossi på nästa race på lämpligt ställe :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hade jag varit Jörgen hade jag hållt käften och tryckt av Rossi på nästa race på lämpligt ställe :)

Rent spontant tycker jag att de flesta bytena de gjorde var cleana men att ett par från båda håll var lite över gränsen. I utgången från en vänster gav t ex Lorenzo Rossi extremt lite plats på utsidan, han bara driftade ut, jag var helt säker på att Rossi skulle gå av där.

Jag kan ju förstå Yamaha också och jag tror det låtit annorlunda om en eller båda gått av, då hade nog många tyckt det var "klantigt" och "onödigt". Vi kommer väl alla ihåg en tidigare mindre lyckad omkörning. ;)

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Varför ska han släppa den där jävla losern före sig ? Att jorge vinner vm är på andras skader och inget annat. Killen har väl inte vunnit ett race på 1 månad. Ska man vinna Vm och vara en riktigt Master ska man fixa det på egen hand på banan och inte förvänta sig att andra ska gå åt sidan för en så jävla pajas till förare.

Losern???? världens snabbaste roadracing pilot för tillfället..... kan inte påstå att jag gillar jorge.... men snabbast i år är han utan tveckan.... gillar inte att du snackar sån skit om någon som är så löjligt snabb.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jorge är en värdig vinnare, inget snack om det. Sen håller jag med om att om han nu ska köra för säkra poäng så är det ju upp till honom att göra det och inte kräva att Rossi ska vika sig. Rossi har allt att vinna på att placera sig så bra som möjligt, för Lorenzo spelar positionen knappt någon roll nu när Pedrosa är borta, han leder för f-n med 169 poäng...
Ooops! Var fick jag 169 poäng ifrån, han leder med 69 poäng och inget annat, tar genast tillbaka allt jag skrev!

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jorge är en värdig vinnare, inget snack om det. Sen håller jag med om att om han nu ska köra för säkra poäng så är det ju upp till honom att göra det och inte kräva att Rossi ska vika sig. Rossi har allt att vinna på att placera sig så bra som möjligt, för Lorenzo spelar positionen knappt någon roll nu när Pedrosa är borta, han leder för f-n med 169 poäng...
Å andra sidan har ju Rossi offentligt gått ut och sagt att han ska hjälpa Lorenzo att ta titeln men det visade sig vara skitsnack. Hade han tryckt av Lorenzo hade ju VM titeln kunnat hamna i fara. Tror Rossi hade varit tokig om situationen varit den omvända.
Fast det var grymt spännande att titta på. :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tror Rossi hade varit tokig om situationen varit den omvända.

Det tror jag oxå & jag skulle vilja se reaktionen om någon hos Yamaha kommer på tanken att ens våga andas teamorder till Valentino=)

Last edited:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Det tror jag oxå & jag skulle vilja se reaktionen om någon hos Yamaha kommer på tanken att ens våga andas teamorder till Valentino=)
Det väl precis vad Jarvis gjorde, spang till Jap-bossen och gnällde..

.. ett par från båda håll var lite över gränsen...
Att från ytterkurva försöka tränga sig in och ta idealspåret - som Lorenzo gjorde - ska man inte vika sig för. Rossi var först i rätt spår och har all rätt att behålla det.

Att sen en del får kalla fötter och slår av är deras eget problem.

Last edited:

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Ställer mej till skaran (de två) som anser att Rossi tjuvstartade, han borde fått straff för den. Sen var det ju strålande kul med racets sista varv :)

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
Jag anser också en massa saker men har den goda smaken att tala tyst om det. ;)
Yellow Power!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ställer mej till skaran (de två) som anser att Rossi tjuvstartade, han borde fått straff för den. Sen var det ju strålande kul med racets sista varv :)
Japp, en ride through (eller är det 20 sekunder?) skulle Rossi ha haft. Lite konstigt att varken kommentatorer (engelska ES2) eller producenten la märke till det :va

EDIT: Hittade reglerna:
Any rider who anticipates the start will be required to carry out the ride through described under article 1.19.

Anticipation of the start is defined by the motorcycle moving forward when the red lights are on.

EDIT 2: Lorenzo tjuvade på Brno i år, syns tydligt i slutet av klippet så TL kanske har lite tolerans för detta:
http://www.dailymotion.com/video/xeglon_bouge-ou-pas_auto

Last edited:

snoopyx

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Super PocketBike
Förutom då förstås att Lorenzo piskade Rossi redan innan skadan.... :Bugar

nej, Rossi vann första loppet i Qatar, inför andra skadade han axeln i cross olyckan. Just då var det inte tillräcklig fart i varken HOndan eller Ducatin och Jårge kunda vinna ett gäng lopp tämlingen enkelt och helt utan fighter... Inte föränns Laguna Seca som Pedrosa fick upp farten, och nu under dem senaste loppen har Stoner kommit igång också.

Hade dem haft den farten dem haft nu ifrån början av säsongen hade säkerligen Jårge inte vunnit så mycket som han nu gjort.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår