MotoGP Jerez 2008

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Typiskt Pedrosa? Hur blir något typiskt efter en gång? Dessutom vurpade Pedrosa innan hans hoj slog i Hayden så det var ju inte direkt att han körde in i honom som t ex Tossland har gjort flera gånger redan.

Är Du på riktigt? Hur får någon levade människa det till att Pedrosa INTE 2006 i Portugal körde in i Nicky :D

Förövrigt var överlämnandet av ledningen av "Rossi kopian" Simoncelli det fånigaste jag sett.. Kraschen senare kom som ett kvitto på hur kass den mannen är.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Är Du på riktigt? Hur får någon levade människa det till att Pedrosa INTE 2006 i Portugal körde in i Nicky :D

Förövrigt var överlämnandet av ledningen av "Rossi kopian" Simoncelli det fånigaste jag sett.. Kraschen senare kom som ett kvitto på hur kass den mannen är.

Är det svårt att läsa vad han skriver? Pedrosa vurpade och kanade in i Hayden...
Toseland kör in i folk medan han försöker köra om dem samt medan han är på hjulen.
Iofs brukar det vara rätt hårt i VM vad gäller kontakt, men Toseland verkar panga på lite hårdare. Hårdare än han visat i wsbk vad jag sett iaf.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Är Du på riktigt? Hur får någon levade människa det till att Pedrosa INTE 2006 i Portugal körde in i Nicky :D

Förövrigt var överlämnandet av ledningen av "Rossi kopian" Simoncelli det fånigaste jag sett.. Kraschen senare kom som ett kvitto på hur kass den mannen är.

Undrar vem som är på riktigt? Du menar att Simoncelli borde insett att Bautistas hoj skulle ha skurit?
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Förövrigt var överlämnandet av ledningen av "Rossi kopian" Simoncelli det fånigaste jag sett.. Kraschen senare kom som ett kvitto på hur kass den mannen är.

Vad är egentligen implikationen i det här uttalandet? Rossi kass, Simoncelli ännu kassare. :va Som sagt, knappast SImoncellis fel att det smällde.
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Jag undrar med vem som är på riktigt när man påstår att Mika vann välförtjänt?! ;)

Kanske bara för att han kom först över mållinjen....eller finns det en
"Idoljury" i bakgrunden....?
Kanske till och med publiken kan skicka in SMS för 5.10:- och rösta.

KentW
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad är egentligen implikationen i det här uttalandet? Rossi kass, Simoncelli ännu kassare. :va Som sagt, knappast SImoncellis fel att det smällde.

Vad är så svårt att förstå? Simoncelli lämnar över ledningen för att senare iochmed det tilltaget själv satt sig i situationen att krascha! Istället skulle Simoncelli såklart kört för vad tygen håller och låta den andra killen och hans öde vara. Men tala gärna om för Simoncellis teamchef att Du oxå tycker tilltaget att ge bort en ledning var en bra manöver.. :rolleyes:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Anledningen till att Simonchelli inte ville leda ut på sista varvet var ju uppenbar. PÅ bakrakan gick Bautistas RSA betydligt snabbare än Simonchellis RSW. Därför ville Simonchelli ligga bakom Bautista in i mot sista kurvan för att där kunna köra om honom. Om han hade haft ledningen ut på sista varvet hade det varit svårare att påverka utgången av loppet.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tider från Jerez igår.

1 Jorge LORENZO Yamaha 1'38.679
2 Valentino ROSSI Yamaha 1'39.117
3 Casey STONER Ducati 1'39.218
4 Randy DE PUNIET Honda 1'39.484
5 John HOPKINS Kawasaki 1'39.569
6 Loris CAPIROSSI Suzuki 1'39.747
7 Shinya NAKANO Honda 1'40.034
8 Dani PEDROSA Honda 1'40.116
9 Nicky HAYDEN Honda 1'40.389
10 Andrea DOVIZIOSO Honda 1'40.394
11 Chris VERMEULEN Suzuki 1'40.534
12 Alex DE ANGELIS Honda 1'41.308
13 Marco MELANDRI Ducati 1'41.396
14 Ant WEST Kawasaki 1'42.132
15 Toni ELIAS Ducati 1'42.240
16 Olivier JACQUE Kawasaki 1'42.562
17 Sylvain GUINTOLI Ducati 1'42.624
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Vad är så svårt att förstå? Simoncelli lämnar över ledningen för att senare iochmed det tilltaget själv satt sig i situationen att krascha! Istället skulle Simoncelli såklart kört för vad tygen håller och låta den andra killen och hans öde vara. Men tala gärna om för Simoncellis teamchef att Du oxå tycker tilltaget att ge bort en ledning var en bra manöver.. :rolleyes:

Det enda som framstår som klart i ditt inlägg är att du anser att Simoncelli är en sopa. Dock något obskyrt varför han är en sopa. Som framkommit i tråden hade han goda skäl att släppa ifrån sig ledningen.

Varför är Simoncelli en Rossikopia? Innebär det faktum att han enligt din mening är kass och dessutom en Rossikopia att Rossi också är kass?

I min värld är man jävligt bra om man är en Rossikopia.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Det är jäkligt fånigt det där, såg väl helt normalt ut efter racet när de gratulerade varandra, var väl bara Lorenzo som var sur för att hojen inte fungerade lika bra i racet som tidigare under helgen. Att de är delade är ju bara för att de har olika däcksmärken så att setupen inte har med varandra att göra, alla team har ju i alla fall separata mekaniker m m per förare.
Fast Rossi sade efter racet att han "expected more from Lorenzo". Det var helt klart en retsam kommentar. Men en bra kommentar.

:)
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
skitkass är man om man är en av två killar som kör ifrån hela VM-fältet.. ännu kassare om man hänger med en kille som har en vassare hoj och väger 15 kg mindre.

Jag tyckte det var storartat racing av båda två och lika storartat att de kramar om varandra och säger att det är sånt som händer.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Fast Rossi sade efter racet att han "expected more from Lorenzo". Det var helt klart en retsam kommentar. Men en bra kommentar.

:)
Jag väntade mig också mer. Trea... Vilken sopa han är, Lorenzo :mad:

Tider från Jerez igår.

1 Jorge LORENZO Yamaha 1'38.679
Jäjä, snabbast på träning igen. Räknas ju ändå inte. Han ska vinna racen :mad:

Men glöm aldrig att orginalet ALLTID är bättre än kopian!! :fakta

I det här fallet..!! :wiggle
Tiden går, baby. Saker och ting utvecklas. Rossi är gammal och sliten, impotent och väderbiten. Kronslut, förverkad, en föredetting med framtiden bakom sig :mattias
 
Last edited:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Jag väntade mig också mer. Trea... Vilken sopa han är, Lorenzo :mad:

Jäjä, snabbast på träning igen. Räknas ju ändå inte. Han ska vinna racen :mad:

Tiden går, baby. Saker och ting utvecklas. Rossi är gammal och sliten, impotent och väderbiten. Kronslut, förverkad, en föredetting med framtiden bakom sig :mattias

:D :D :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nakano :yoparty
423021eh9.jpg
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top