MotoGP Jerez 2008

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
250 racet bjöd på stor dramatik när Simon i källaren slip streamade 1 millimeter från Bastutas bakhjul varv efter varv, dock straffade sig detta till sist, Kallio fick segern till skänks medans grabbarna grus kramades i sandfållan.

GP racet blev ett sömnpiller, Peddo drog iväg och fick en lucka som han höll hela racet, Rossi spårade åt Slickeputte som bjöd på ett kronvobbel utan dess like, Hayden kan om han vill.

Stoner verkade inte alls i balans, två turer ut i bollhavet ger ingen pallplats, det verkar som om Duccarnas set up inte alls stämde på Jerez.

Synd om King Edwards som vill mer än han kan ibland, Tosse kör om helt respektlöst och lite väl chansartat som det ser ut.
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Ganska ok race.

Jag antar att West inte kostar kawa många kronor för annars kan jag inte förstå hur de kan behålla honom. Byta ut randy mot honom framstår ju som totalt idiotiskt.

Någon som såg bilderna på Melandri efter hans krasch på kvalet?
Man lider verkligen med honom. Vänder det det inte snart finns det risk att Melandri får kicken...

lite skönt att se ett par mänskliga misstag hos stoner. Han kan inte köra 100% felfritt hur länge som helst...
 

trosell

Medlem
Gick med
5 Sep 2004
Ort
LJUSDAL
Hoj
1 Liter
Alltså, kan man annat än älska den här sporten när men ser bilder som denna..
par1856763.rp600x350.jpg
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Nu skar ju iofs Bautistas hoj, så det var inte så konstigt att han blev påkörd. när dom skakade hand istället för att boxas i sandfållan anade man att det var maskinfel..

Är det bekräftat att det inte var kollision som var orsak till krashen? Jag har inte kollat på det igen, men när jag såg det tyckte jag att det såg ut som en typisk Pedrosa.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är det bekräftat att det inte var kollision som var orsak till krashen? Jag har inte kollat på det igen, men när jag såg det tyckte jag att det såg ut som en typisk Pedrosa.
SImonchelli körde rakt in i Bautista men anledningen var att Bautistas hoj skar vilket innebar att hans fart mitt i kurvan blev underlig och Simonchelli låg så nära att han inte kunde korrigera för det.
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
250 racet var riktigt underhållande att titta på men motogp får dom nog tänka om. Blir det inte bättre än såhär dröjer det nog inte länge innan tittarsiffrorna rasar.

Ser fram emot superbike till helgen..
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Nu skar ju iofs Bautistas hoj, så det var inte så konstigt att han blev påkörd. när dom skakade hand istället för att boxas i sandfållan anade man att det var maskinfel..

Jaså t o m skar ... Annars hade det räckt att Bautista hade missat en växel för att det skulle hända :D
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
GP racet blev ett sömnpiller, Peddo drog iväg och fick en lucka som han höll hela racet, Rossi spårade åt Slickeputte som bjöd på ett kronvobbel utan dess like, Hayden kan om han vill.

Fast det var spännande om man håller på Pedrosa, han körde ju våldsamt hårt och det fladdrade hela tiden, påminde om Doohan med att gå ut hårt och öka! Hur många tror att Dani hade kunnat trycka upp hojen igen som Hayden och Edwards? :D

Hayden kan om han får köra på någon annans utveckling, det var Pedrosa som tog fram det nya chassit som Hayden nu hade annars hade han väl fortsatt köra -07:an. Det var roligt när de engelska kommentatorerna på SH/svensk manér frågade varandra varför Pedrosa fick chassit först och Mamola helt enkelt fyllde i - för att det var hans ändringar. :rofl

Är det bekräftat att det inte var kollision som var orsak till krashen? Jag har inte kollat på det igen, men när jag såg det tyckte jag att det såg ut som en typisk Pedrosa.

Typiskt Pedrosa? Hur blir något typiskt efter en gång? Dessutom vurpade Pedrosa innan hans hoj slog i Hayden så det var ju inte direkt att han körde in i honom som t ex Tossland har gjort flera gånger redan.

jo vart förvånad att de inte kommenterade detta.

Kommentatorerna är så förtjusta i sig själva och att komma upp med konspirationsteorier så de hinner inte kolla på racet själva.
 
Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Kommentatorna är så förtjusta i sig själva och att komma upp med konspirationsteorier så de hinner inte kolla på racet själva.
Hehe, ja ska man tro på dem så hatar alla förarna varann.

Undrar om de får betalt för varje gång de påpekar att Rossi och Lorenzo har en delning i sin depåbox och att den nog inte finns några andra som är mindre teamkompisar än de.
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Typiskt Pedrosa? Hur blir något typiskt efter en gång? Dessutom vurpade Pedrosa innan hans hoj slog i Hayden så det var ju inte direkt att han körde in i honom som t ex Tossland har gjort flera gånger redan.

Jag menade inte att trampa på ömma tår, men bevisligen förstod du precis vilken incident jag menade, och det var mitt syfte.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Hehe, ja ska man tro på dem så hatar alla förarna varann.

Undrar om de får betalt för varje gång de påpekar att Rossi och Lorenzo har en delning i sin depåbox och att den nog inte finns några andra som är mindre teamkompisar än de.

Det är jäkligt fånigt det där, såg väl helt normalt ut efter racet när de gratulerade varandra, var väl bara Lorenzo som var sur för att hojen inte fungerade lika bra i racet som tidigare under helgen. Att de är delade är ju bara för att de har olika däcksmärken så att setupen inte har med varandra att göra, alla team har ju i alla fall separata mekaniker m m per förare.

Jag menade inte att trampa på ömma tår, men bevisligen förstod du precis vilken incident jag menade, och det var mitt syfte.

Eftersom du nämnde Pedrosa vid namn och han bara en gång varit inblandad i någon "incident" värd namnet så var ju inte det så svårt.
 
Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Att de är delade är ju bara för att de har olika däcksmärken så att setupen inte har med varandra att göra, alla team har ju i alla fall separata mekaniker m m per förare.
Tydligen skall det ha varit ett krav från däcksleverantörerna att de inte fick dela mekaniker mm men det känns verkligen som att de försöker och få det till att det skulle vara någon osämja mellan förarna.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top