MotoGP Jerez 2008

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Stoner skyller på nakano för att han torskade i bromsduellen.

"I don't understand why I ran off the first time because I used the same braking point," Stoner admitted candidly in his post-race debrief. The second off-piste he blamed on untidy riding by Shinya Nakano.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fan vad dassigt drag det var i den här tråden då.

Var är alla stöddiga Ducceälskare?
Var är alla Rossi-löövers?
Var är alla Pedrosa-haters?

Kom igen. Get yer gloves out! ;)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Fan vad dassigt drag det var i den här tråden då.

Var är alla stöddiga Ducceälskare?
Var är alla Rossi-löövers?
Var är alla Pedrosa-haters?

Kom igen. Get yer gloves out! ;)

Ber du om att you-know-who ska komma tillbaka? Det är väl bra utan alla uppenbara nålstick.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Såg ju fanken inte rejset, så är ju svårt att komma med någon kritik åt endera hållet.
Honda och Pedrosa verkade visa vart skåpet ska stå. Räkna inte bort stoner, fast han verkade ju ha järnspöken hela helgen.
Rossi fick vinna över Lorenzo idag, men vetifan om inte Rossi gjort fel som bytte till bridgestone.. Svårt att gissa över säsongen i år också. Kommer vara fler spelare om titeln i år iaf. Svårt att se att stoner skulle vara lika överlägsen som förra året över hela säsongen.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Rossi fick vinna över Lorenzo idag, men vetifan om inte Rossi gjort fel som bytte till bridgestone..

Precis som sist så tillhörde Bridgestone botten, men nu med 3 undantag. Att döma av de två första racen så var det ju ett tokigt val, men om Stoner kan vinna så kan det ju inte vara fel på däcken.
 

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
sämst säsongsinledning måste väl ändå de puniet haft med tanke på hans fina försäsongstester...ynka 7 poäng...mamola och toby och grabbarna på british eurosport spekulerar redan nu i hur länge ducati, teamet och sponsorerna kan tolerera melandris resultat..förbättrar det sig inte om några race möjligt han blir utlöst från kontraktet...vad tror ni?? :gnissla

Dantin skulle behållt hoffman...han va ju ändå oftast runt 10 plats med en femte som bäst..kolla på elias och guintolis resultat kontra hans...och west borde ersättas med kallio! :tungan
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Inte så dåligt tippat av mig, dessutom innan racehelgen ens började. :) Dovi hängde inte riktigt med för att ens ha chansen på 3:e och hade en del håriga ögonblick.

Hayden körde mycket bättre än jag trott. Tur att han har en så bra teamkompis som kan utveckla hojen så att han slipper köra på -07:an hela säsongen. Fin räddning, nästan Edwards-klass.

Stoner var väl så nära DNF man kan komma i alla fall. :D

Jag känner mig orolig med Tossland på banan, andra racet av två möjliga han pangar in i någon. Har han synfel eller tog han licensen på Gröna Lund?
Dovizioso blev 8:a, så något vidare häng på världsmästartrion och Lorenzo kan han inte beskyllas för att ha haft.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Precis som sist så tillhörde Bridgestone botten, men nu med 3 undantag. Att döma av de två första racen så var det ju ett tokigt val, men om Stoner kan vinna så kan det ju inte vara fel på däcken.

Jo, nog går det att vinna på dem. Men Rossi ska ändå testa in moppen med nya däck på varje bana för yamaha. Stoner har väl ett hum och vad som funkar ok på de flesta banorna. Samt att michelin verkar ha snäppt upp sig ordentligt från förra året.
Känns inte som året är helt förutsägbart, förutom att Hayden kommer visa att han är en jävel på fjärdeplatser :D
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Trots att han fick Chupa Chups när han kom in i parc fermé så verkade Lorenzo lite purken med en 3:e plats.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Dovizioso blev 8:a, så något vidare häng på världsmästartrion och Lorenzo kan han inte beskyllas för att ha haft.

Det är väl precis vad jag skrev... :va Dock var han så pass högt som 5:e några varv innan målgång, det var tufft om de placeringarna ändå till slutet.

Fast du bryr dig väl inte egentligen, du ville väl bara nämna att Nicky är ex-världsmästare ytterligare en gång. :D
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Trots att han fick Chupa Chups när han kom in i parc fermé så verkade Lorenzo lite purken med en 3:e plats.

Precis! Måste verkligen smärta att som MotoGp rookie landa på en 3:e plats! Gottegrisen, kom ner på jorden ett slag igen ... :tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Mycket snack om Edwards räddning, men Kentuckys var inte mycket sämre den. Men mest skrämmande var nog Lollipop's wheelievobbel :hårigt
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
sämst säsongsinledning måste väl ändå de puniet haft med tanke på hans fina försäsongstester...ynka 7 poäng...mamola och toby och grabbarna på british eurosport spekulerar redan nu i hur länge ducati, teamet och sponsorerna kan tolerera melandris resultat..förbättrar det sig inte om några race möjligt han blir utlöst från kontraktet...vad tror ni?? :gnissla

Dantin skulle behållt hoffman...han va ju ändå oftast runt 10 plats med en femte som bäst..kolla på elias och guintolis resultat kontra hans...och west borde ersättas med kallio! :tungan

Inte gått särskilt bra för Marco Melandri heller;)
 

Dr.Bike

Guest
Jag känner mig orolig med Tossland på banan, andra racet av två möjliga han pangar in i någon. Har han synfel eller tog han licensen på Gröna Lund?

Äh - han kör hårt, men schysst.
När en annan kille på banan gör exakt likadant så är det ingen som klagar.
Dvs på ett fräckt vis TRYCKER in sitt framhjul på insidan trots att spåret redan är valt av den som ligger före.
Typiskt är när den som är före precis ska vika ner sin hoj så finns han där i vägen som gubben i lådan.
Vem då? Rossi så klart. Det är ju hans adelsmärke att trycka ut folk på yttern.
Hur många hundra gånger har man inte sett det, och även upprörts över att "om nån annan gjort så" då hade det blivit ett djävla liv.
Men inte när kungen gör så - då är det bara läcker racing. Och fair play.
Nu gör Toseland likadant och se vilket liv det blir direkt ;)



Edit: Jag förstår att jag nu kommer få x antal långa inlägg om hur regeln "först i böj väljer spår" kan/ska/får överridas.

Mycket snack om Edwards räddning, men Kentuckys var inte mycket sämre den. Men mest skrämmande var nog Lollipop's wheelievobbel :hårigt

Ja där var jag fasen helt säker på att det skulle vara slutkört.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top