MotoGP - Laguna Seca 22/7

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Så du menar att de är de enda som sponsrar proffscykel?
Knappast.
Nä, det menar jag inte. Du lät bara lite kategorisk :)

Cykling är en mycket stor sport med massor av åskådare och aktiva. Klart att många lägger in sporten i sin reklambudget. Marknadsfolk har inte råd att lägga pengar på annat än där de tror att de gör nytta. Ajja skit samma, sorry för ot:t :)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Förödande för sporten och mänskligheten. För många som skulle ta chansen för fem minuter i rampljuset, stjärna vid 20 års ålder men död med förstorade inre organ vid 24. Folk som tänker sunt och långsiktigt skulle inte kunna hävda sig.
Rekryteringbasen för laboratorierna är enorm, tänk bara vad folk här hemma i Svedala gör för att synas i en dokusåpa i femman - jämför det med världsrekord, Tour de France etc.

Nolltolerans funkar kanske inte fullt ut, då vissa preparat kan "slinka med". Möjligen för bloddopning t.ex. Ingen råkar ta dropp under tävling...
Frekventa obligatoriska kontroller hela året, börja nu för de team som ska köra nästa år t.ex.

Mänskligheten har många självdestruktiva drag, låt den ha det.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950

Hade detta varit 1932 hade givetvis föraren av den skadade hojen lagat bromsen med den medhavda verktygslådan, samtidigt som han hade fajtats om ledningen. Fast nuförtiden är det ju så klent virke i förarna. Dessutom är det ju en autopilot som kör.

Det är fantastiskt intressant att läsa dina intelligenta inlägg. Både jag och alla andra lär sig väldigt mycket av dem .... snart vet jag lika mycket om dagens maskiner som du vet om hur det var förr ... :tummenupp
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950

Det är mer än tragiskt för sporten att vissa med förbjudna medel skaffar sig fördelar gentemot konkurrenterna ... Jag hoppas de som dopar sig aldrig mer dyker upp i mästerskapssammanhang eller i pro touren.

Om vi dock återgår till vad jag ursprungligen sa så är det faktiskt så att en skada inte gör mindre ont om man bloddopat sig, eller hur? Cyklister är generellt tåliga och väldigt ognälliga i motsats till en del andra sportutövare ...
Gnäll fi**orna har spridit sig till ställen där jag aldrig trodde att man skulle hitta dem ... Kanske ett tidens tecken ...
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
d stämmer säkert,att han var snabb innan visste vi, men dessa framgångar för både team Ducati o Stoner 2007 var förstås svårt att se redan 2006.
Att Stoners framgångar va svåra att förutse -06 är jag med på men att team Ducati skulle kunna ha framgånng med en bra förare var ju inte svårt att förutse efter Loris framgångar -06 med Duccen.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3072561 Att Stoners framgångar va svåra att förutse -06 är jag med på men att team Ducati skulle kunna ha framgånng med en bra förare var ju inte svårt att förutse efter Loris framgångar -06 med Duccen.
Samma resonemang kunde man ju ha gällande Respol Honda men så enkelt var dte ju inte.
 

Dr.Bike

Guest
Samma resonemang kunde man ju ha gällande Respol Honda men så enkelt var dte ju inte.

Ah - du tog orden ur min mun!

Men visst, hade man fått gissa på grundval av hur omfattande de olika stallen byggde om sina racers - Honda har ju gubevars byggt en helt ny hoj (säger de själva iaf) så kunde man väl analogt med DEN tanken gissa att de som byggt om minst skulle vara vinnare i år...

Vart det skulle lämnat stall som Roberts och föralldel Ilmor kan vi ju spekulera i, men de har ju inte rosat marknaden precis, och en av den är ju (temporärt?) ute ur leken t.o.m
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Samma resonemang kunde man ju ha gällande Respol Honda men så enkelt var dte ju inte.

Nä men det är knappast någon överaskning att Duccarna är bra nog att vara i topp med bra förare med tanke på att Loris klarade att komma trea (va det 23 p. efter Hayden?) och Ducati bara va 12 p. efter Honda 2006.

Och med tanke på hur fort man lyckades utveckla gamla GP-Duccen så är man ju inte förvånad att den nya funkar bra redan första året.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Att Stoners framgångar va svåra att förutse -06 är jag med på men att team Ducati skulle kunna ha framgånng med en bra förare var ju inte svårt att förutse efter Loris framgångar -06 med Duccen.

Mer som en reflektion av hur svårt d va 2006 att gissa/veta vem som skulle va fågel eller fisk i ang 800cc 2007..
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det är fantastiskt intressant att läsa dina intelligenta inlägg. Både jag och alla andra lär sig väldigt mycket av dem .... snart vet jag lika mycket om dagens maskiner som du vet om hur det var förr ... :tummenupp
Farbror visste ju uppenbarligen inte att en MotoGP-racer har en justeringsmekanism för bromsen på vänster sida styret. Kan ju vara bra att veta innan man uttalar sig om eventuella skador i samband med kollisioner.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Jag tycker det är märkligt att företag vill synas på och sponsra cykel på den här nivån, hade jag haft ett företag med sponspengar mot idrott så hade det knappast blivit på proffscykel.


Jag tycker absolut inte det är något konstigt med att stora företag sponsrar för att synas i tv för att sälja fler av sina produkter då dom vet att väldigt många kollar på just dessa tävlingar via tv.

Det är exakt så det går till och inte speciellt svårt att räkna ut.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Nä, det menar jag inte. Du lät bara lite kategorisk :) Marknadsfolk har inte råd att lägga pengar på annat än där de tror att de gör nytta.

Jag uttryckte mej kanske lite klumpigt.:glömdet
Vad jag menade var att det är ändå lite märkligt, att alla dopingavslöjande till trots, hur cykelsporten behåller sitt enorma intressegrepp i sydeuropa, och på så vis fortfarande en given plats för sponsring.

Jag tycker absolut inte det är något konstigt med att stora företag sponsrar för att synas i tv för att sälja fler av sina produkter då dom vet att väldigt många kollar på just dessa tävlingar via tv.

Det är exakt så det går till och inte speciellt svårt att räkna ut.

Jag vill inte dra igång någon diskussion kring detta, men vad jag menar är att i mina ögon så börjar proffcykel att få ett skamfilat rykte, och därför så tycker jag att det är lite märkligt att det fortfarande tilltalar stora sponsorer.
 
Last edited:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Ehhh. Länken funkar inte.

:) I know! Var bara tvungen och skoja efter allt dopingsnack:tungan TÖNTIGT AV MIG, jag vet! men fick ju i alla fall EN och klicka på länken.

Ber uppriktigt om ursäkt, men fick mig ett litet skratt en tråkig dag på jobbet med säkert 25 grader varmt ute.

:D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3072959 :) I know! Var bara tvungen och skoja efter allt dopingsnack:tungan TÖNTIGT AV MIG, jag vet! men fick ju i alla fall EN och klicka på länken.

Ber uppriktigt om ursäkt, men fick mig ett litet skratt en tråkig dag på jobbet med säkert 25 grader varmt ute.

:D
Ååhh du din j**el. :mad:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top