Jodå, det råkar jag veta, men det snackades om bromsslangar tidigare i tråden och det var dessa jag refererade till ...
Sedan förstår jag att du är generellt desperat eftersom du verkar tycka att ålder är ett straff och förmodligen vet att det "straffet" kommer du inte undan. Passa på att gör allt du inte tror att du kommer att kunna göra när du blir några år äldre. SKYNDA DIG!!!
Att döma av dina bilder så trimmade jag produktionsracerhojar innan du var född och ja, jag kommer ihåg hur man gör det. Eftersom det var tvåtaktare så kunde man göra en del själv på de befintliga delarna. Med fyrtaktarna går det mest ut på att byta ut delar till sådana som nästan vem som helst kan köpa ... kräver inte så mycket insikt om motorns funktion som när du tillverkar eller modifierar sina egna delar.
För att t ex göra en kam behövs relativt avancerade maskiner, dvs sådana som man inte har råd att ha i garaget och därför är man oftast hänvisad till att köpa dylika.
Det enda jag kommer ihåg att jag köpte som special var excentriska vevtappar som krävde slipmaskiner med offsetmöjligheter. Eftersom jag inte kände nån som hade en sådan så blev det att köpa dylika från Danmark. Jag pressade sedan dessa i vevaxeln, riktade denna till 30 my på vardera sidan, fick 354 cc och kunde tävla i 500 cc-klassen också.
Hur gör du när du ska trimma eller ändra kubik?