MotoGP - Laguna Seca 22/7

sandstream

Guest
Har någon lyckats stava Vermeulen rätt i den här tråden? :D

@jian: Bridgestone hade problem med däcken sist så räkna inte med en lika enkel seger för Butter på LS.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
jag räknar med att Dani tvålar till hela gänget igen,
han körde bra på LS förra året, går nog ännu snabbare i år.

Vi kan börja kalla CV för Pricken eller Beppe så blir det mer lättstavat :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3060634 Har någon lyckats stava Vermeulen rätt i den här tråden? :D

@jian: Bridgestone hade problem med däcken sist så räkna inte med en lika enkel seger för Butter på LS.
Den dagen du skriver Pedrosa, du behöver inte ens stava rätt, så tar vi dina anmärkningar om stavningen av Vermeulen på allvar. ;)
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Jag tror på en helamerikansk uppgörelse, enl
1) Hayden
2) Hopkins
3) Edwards
4) Rossi
5) Pedrosa
_________
Näst sist ) Ku Rob
Jumbo ) RL Hayden

Stoner missar bromsningen i kurva 1 och gör årets första DNF.
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Tider Eurosport

Av förklarliga skäl så är det lite andra tider som gäller på Eurosport i helgen.

Lördag:
MotoGP kval: 22:45-00:00 (eurosport).

Söndag:
Repris MotoGP kval: 10:45-11:15 (eurosport).

Supersport: VM från Brno, Tjeckien: 12:00-14:00 (eurosport).

Motosport weekend: 21:30-22:00

Race MotoGP: 22:45-00:00 (eurosport).

Måndag:
Repris Race MotoGP: 09:00-09:45
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Många nämner Hopkins när de pratar om amerikaner som ska göra upp på Laguna Seca men flyttade inte han till GP-VM innan han hann köra några inhemska mästerskap i någon större utsträckning? Han har alltså inte åkt lika mycket på LS som t.ex. Hayden har?
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Många nämner Hopkins när de pratar om amerikaner som ska göra upp på Laguna Seca men flyttade inte han till GP-VM innan han hann köra några inhemska mästerskap i någon större utsträckning? Han har alltså inte åkt lika mycket på LS som t.ex. Hayden har?
Jag skjuter från höften nu men jag tror att det var hans framfart i en standardhoj serie ( 600 ? ) som gjorde att Red Bull / WCM fick upp ögonen för honom, men kolle hans profil på Moto gp hemsidan , där står sånt.
Det är väl mer känslan av att vara hemma och ha publiken med sig som är till hans favör här, än antal varv på banan i sig, tror jag.

Här förresten
http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_riders.htm?menu=riders&rider_id=6064&championship_id=3
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Hopkins åkte 250sp och vann det mesta, körde väl något/några 600-race också.
Men tror inte han åkte hela ama-serien.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3058589 Kenny Roberts lär som Stigefelt sade i söndags inte fortsätta tävla och Edwards har inte heller framtiden för sig. Det behövs definivit nya amerikaner i MotoGP och visst skullle Roger Lee Hayden kunna vara rätt man för Kawasaki eller vilken tillverkare som helst. Personligen tycker jag att förarnas personliga egenskaperna är en lika stor del av underhållningen som händelserna på banan och skulle vilja se en ovanligt orädd och stöddig amerikan med talets gåva och en stor portion integritet. Ungefär som Mladin, Fogarty, Doohan och Kocinski. Jag vet inget om Roger Lee men misstänker att han inte är av det virket.
I AMA finns det en stor talang och det är Ben Spies. Han är lika gammal som Roger Lee Hayden men har betydligt mer talang. Han vann AMA Superbike i fjol och leder i år igen.
De har kört elva race i år i AMA Superbike. Ben Spies har vunnit fem av dem och varit tvåa i de sex andra. Roger Lee har inte varit på pallen i Superbike i år. Spies är tydligen extremt flygrädd vilket ska vara anledningen till att han tackat nej till GP och stannar i AMA, och att de bästa förarna där tjänar riktigt stora pengar.

Current Standings
1 Ben Spies 382
2 Mat Mladin 364
3 Jake Zemke 293
4 Miguel DuHamel 279
5 Tommy Hayden 274
6 Jason DiSalvo 252
7 Aaron Yates 243
8 Jamie Hacking 235
9 Eric Bostrom 203
10 Roger Lee Hayden 197
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nu är väl RL mer en 600-förare än 1000, han ligger tvåa i det mästerskapet. Att Kawa låter honom köra är väl lika naturligt som att Suzuki skulle låta Ben Spies köra om någon av deras ordinarie var skadade.

AMA-serien är nog lite för välbetald för de patriotiska amerikanerna då crossen har samma problem. Världsmästarna hoppar t o m till AMA för att tjäna mer där, statusen är nog större också då de bästa alltid kör där. Så är det knappast inom RR men visst skulle man vilja se Mladin och Spies i GP.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
I AMA finns det en stor talang och det är Ben Spies. Han är lika gammal som Roger Lee Hayden men har betydligt mer talang. Han vann AMA Superbike i fjol och leder i år igen.
De har kört elva race i år i AMA Superbike. Ben Spies har vunnit fem av dem och varit tvåa i de sex andra. Roger Lee har inte varit på pallen i Superbike i år. Spies är tydligen extremt flygrädd vilket ska vara anledningen till att han tackat nej till GP och stannar i AMA, och att de bästa förarna där tjänar riktigt stora pengar.

Current Standings
1 Ben Spies 382
2 Mat Mladin 364
3 Jake Zemke 293
4 Miguel DuHamel 279
5 Tommy Hayden 274
6 Jason DiSalvo 252
7 Aaron Yates 243
8 Jamie Hacking 235
9 Eric Bostrom 203
10 Roger Lee Hayden 197
Jodå, jag känner till Spies men vet inget om honom som person. Gör du?

Låter ynkligt att avstå MotoGP pga flygrädsla. Finns hjälp att få. Hoppas verkligen att vi får se honom i MotoGP 2008 eller senast 2009. Allt annat vore en ynkedom.
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
3063344 Jodå, jag känner till Spies men vet inget om honom som person. Gör du?

Låter ynkligt att avstå MotoGP pga flygrädsla. Finns hjälp att få. Hoppas verkligen att vi får se honom i MotoGP 2008 eller senast 2009. Allt annat vore en ynkedom.
Jag menar det, vad är flygrädsla egentligen?

Ni har väl sett hur man löser det i A-Team? Where there is a will, there is a way.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Har man en riktig fobi är det väl inte helt enkelt att bara övervinna den.
Kanske går att pressa sig genom något/några fall, men om man är tvungen att flyga var och varannan helg blir det nog svårt att fokusera på körningen.
Men det finns ju proffshjälp för sådant och de flesta kan bli av med såna fobier.
Om det nu är sant.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jodå, jag känner till Spies men vet inget om honom som person. Gör du?

Låter ynkligt att avstå MotoGP pga flygrädsla. Finns hjälp att få. Hoppas verkligen att vi får se honom i MotoGP 2008 eller senast 2009. Allt annat vore en ynkedom.

Jag läste en intervju med honom i vintras genomförd under vintertesterna på Philp Island där han avfärdade alla rykten om att han skulle börja köra i WSBK eller MotoGP. Han sade att WSKB var samma samma som AMA och att det inte spelade någon roll, han hade redan bevisat för sig själv och alla andra sin kompetens som förare under sina år i AMA och såg ingen orsak till varför han skulle börja köra i WSBK. Han ville inte heller riskera att göra det magplask som så många ndra gjort före honom, att som medelålders förare med standardhojsbakgrund göra ett byte till GP och slåss mot yngre förare skolade på racers.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
I kort så kan ca hälften av personer med flygrädsla, om de får adekvat behandling, minska sin rädsla beståeende till den grad att de faktiskt vågar flyga.

Om någon mot all förmodan skulle vilja tränga djupare in ämnet rekommenderas följande artikel : Nordlund CL. " Gruppbehandling av flygrädsla" Nordisk tidskrift för Beteendeterapi 1984 : 13 : 203 - 216
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top