MotoGP - Laguna Seca 22/7

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Verkar som om ni inte såg sista racet.....
Tiny Peddo med lite nya delar...så lekte
han hem det...

Laguna Seca resultat....

1. PEDROSA
2. ROSSI
3. STONER
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Kliver Lorenzo upp till motogp nästa år? Kommer bli grymt i så fall :yoparty

Som det är nu så är det ju inte ens spännande att kolla 250...


Som sagt, du såg inte senaste racet?! Lorenzo klarade inte av att nå pallplats, grymt spännande och bra race, speciellt sista halvan.. MotoGP var däremot inget spännande att följa sist..
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition

spelar det så stor roll vad han tycker? Yamaha ser kanske hellre att tex Lorenzo köri samma team som Rossi..?

Det spelar tydligen jäääävligt stor roll inför denna säsong då Fiat yamaha sökte annan förare men rossi ställde sig på tvären och bara absolut skulle ha med Edwards för han var tydligen an av de bästa testförare Rossi någonsin jobbat med dessutom. Och så har Edwards själv sagt att han ska göra allt han kan för att hjälpa Rossi till seger
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Det spelar tydligen jäääävligt stor roll inför denna säsong då Fiat yamaha sökte annan förare men rossi ställde sig på tvären och bara absolut skulle ha med Edwards för han var tydligen an av de bästa testförare Rossi någonsin jobbat med dessutom. Och så har Edwards själv sagt att han ska göra allt han kan för att hjälpa Rossi till seger

my bad, visste inte om detta! :)
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
1. Stoner
2. Hopkins
3. Hayden
4. Pedrosa
Och femma blir Rossi!

Det ar vad jag tror pa:tummenupp
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Rossi har väl haft funderingar om säkerheten på Laguna har jag för mig, pratade han inte om att inte köra fullt förra året eller så? Om det inte gjorts något åt det; tror ni har "struntar" i det och satsar allt på att ta in på Stoner? Eller kommer han köra "lugnt" i alla fall?

För övrigt så är väl Hayden mannen på Laguna, jag både tror och hoppas han tar segern. Före Pedrosa och Rossi. Stoner nånstans efter. För spänningens skull.

/M
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
1 hayden
2 Rossi
3 Stoner

4 hopkins
5 Pedrosa
6 Edwards

Tror att de två sensatse pall-platserna för Hayden stärkt honom och han vinner på hemma plan:)
 

dirttracker

dirttracker
Gick med
16 Apr 2007
Ort
jönköping
Hoj
YZR500 Cr 500-84 Cr 500-94
toppen..

funderar lite på årets säsong o ser en klar stjärna som lyst upp himmlen igen!
..altså...va säger man..årets värvning!-A. West,-tänkt att bara klampa in bland de stora grabbarna, och dessutom göra mkt bra i från sig på "sämre" mtrl!! :)-Hatten av för årets värvning och en sju-tusan till förare!
-hoppas han får till det nu här på slutet och kan få kliva upp på pallen!
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Ska bli mycket intressant att se vad Roger Lee kan prestera.
Du menar T-Baby?

T-Baby känner ju liksom sin bror Trick Daddy Laguna Seca som sin egen ficka. Å andra sidan har T-Baby aldrig tidigare tävlat med en GP-prototyp. Å andra sidan är dagens GP-prototyper inte svårkörda. Å andra sidan är 2/3 av startfältet förare som har stått på pallen i GP-sammanhang och T-Baby har aldrig tävlat i någon högre division än AMA. Å andra sidan kan avåkningar, maskin- och materialfel åstadkomma smärre mirakel i resultatlistan.

:confused:
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Du menar T-Baby?

T-Baby känner ju liksom sin bror Trick Daddy Laguna Seca som sin egen ficka. Å andra sidan har T-Baby aldrig tidigare tävlat med en GP-prototyp. Å andra sidan är dagens GP-prototyper inte svårkörda. Å andra sidan är 2/3 av startfältet förare som har stått på pallen i GP-sammanhang och T-Baby har aldrig tävlat i någon högre division än AMA. Å andra sidan kan avåkningar, maskin- och materialfel åstadkomma smärre mirakel i resultatlistan.

:confused:
Nicky själv hävdar att Roger Lee är en större talang än honom själv. Med tanke på att den talangen spöade Rossi över en hel säsong under dennes absoluta storhetstid ska det bli intressant att se vad Roger Lee kan göra.

Kawasaki behöver definitivt ett stjärnskott. Varför inte Roger Lee?
 

Dr.Bike

Guest
Du menar T-Baby?

T-Baby känner ju liksom sin bror Trick Daddy Laguna Seca som sin egen ficka. Å andra sidan har T-Baby aldrig tidigare tävlat med en GP-prototyp. Å andra sidan är dagens GP-prototyper inte svårkörda. Å andra sidan är 2/3 av startfältet förare som har stått på pallen i GP-sammanhang och T-Baby har aldrig tävlat i någon högre division än AMA. Å andra sidan kan avåkningar, maskin- och materialfel åstadkomma smärre mirakel i resultatlistan.

:confused:

Fan vad du surrar! :D

Rossi har väl haft funderingar om säkerheten på Laguna har jag för mig, pratade han inte om att inte köra fullt förra året eller så? Om det inte gjorts något åt det; tror ni har "struntar" i det och satsar allt på att ta in på Stoner? Eller kommer han köra "lugnt" i alla fall?

För övrigt så är väl Hayden mannen på Laguna, jag både tror och hoppas han tar segern. Före Pedrosa och Rossi. Stoner nånstans efter. För spänningens skull.

/M

Jag tror Rossi är revanschsugen som få.
hans bara SKA ta det den här gången.

Vilket kan bli vinna-eller-försvinna konceptet en gång till ifall han har taskig startpos. och hamnar efter igen.
Helt säkert kommer han inte ligga och cruisa på nån 7:e plats eller nåt sånt...

I övrigt håller jag med dig helt :tummenupp
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Nicky själv hävdar att Roger Lee är en större talang än honom själv. Med tanke på att den talangen spöade Rossi över en hel säsong under dennes absoluta storhetstid ska det bli intressant att se vad Roger Lee kan göra.

Kawasaki behöver definitivt ett stjärnskott. Varför inte Roger Lee?
Kenny Roberts lär som Stigefelt sade i söndags inte fortsätta tävla och Edwards har inte heller framtiden för sig. Det behövs definivit nya amerikaner i MotoGP och visst skullle Roger Lee Hayden kunna vara rätt man för Kawasaki eller vilken tillverkare som helst. Personligen tycker jag att förarnas personliga egenskaperna är en lika stor del av underhållningen som händelserna på banan och skulle vilja se en ovanligt orädd och stöddig amerikan med talets gåva och en stor portion integritet. Ungefär som Mladin, Fogarty, Doohan och Kocinski. Jag vet inget om Roger Lee men misstänker att han inte är av det virket.
 
Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
1. Hopkins!

2. Edwards

3. Vermuelen

4. Rossi

5. Stoner


Där har ni resultatet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top