Jag hoppas innerligt att trenden håller i sig när det gäller Ducati men jag tror inte det. Enda sättet för Duccarna att få så här bra placeringar verkar vara under regn, men å andra sidan har Dovi visat att det går att köra snabba varv med Duccen på torrt.
Frågan är dock - äter den upp däck på race, eller är det Dovi som har dålig race pace? Kombination av båda?
Det ska bli riktigt kul att se den nya Duccen senare också, jag hoppas verkligen det blir tightare, som dagens race - exceptionellt bra race.
...Intressant att Marc tyckte att "Näe, nog är Cal där men pallplats är gott nog idag", har fjunis börjat taktisera?
Gode gud, NEEEEEEEJ!
MM får aldrig tappa "jag-kan-alltid-köra-om-alla"-attityden!
Vilken tur att MotoGP kan vara ganska oförutsägbart iblandLorenzo!
Kommer blir de tre snabbaste som slåss om det igen - Lorenzo, Pedrosa och Marquez är alla snäppet före resten...
Ja tyvärr. Ingen vill väl diskutera Haydens femte plats...Jaha, där blev tråden 18 sidor kortare.
Det svider att just Hayden fick Rossi att vurpa bort sig menar du?P€RRA;5808270 skrev:Ja tyvärr. Ingen vill väl diskutera Haydens femte plats...
Fast alla vet ju att Rossi hade vunnit om inte om varit och om han hade haft lust.
Rossi efter racet:
”We lose a good chance to for a good result. I think we had potential to arrive on the podium.”
Yeah, right. Rossi körde 1,47 de sista varven (som Lorenzo). I täten körde man 1,45. Men det är klart, han hade säkert kunnat vinna om han hade velat...
Rossi-hatet? Jag har aldrig hatat Rossi, däremot är det lika fascinerande varje gång att se hur enormt ömma tårna är hos Rossis fans.Var kommer det här Rossi-hatet ifrån?
Av allt som hände i racet, Peddo, Lorre, Cal, Dovi, Marquez, Bradl, Hayden osv är det enda ni hittar en känga till Rossi?
Rossi är tillbaka för att han tänkte vinna VM en gång till. Nu när han inte kommer att göra det, som väntat för den som kan se någorlunda nyktert på RR-förares kvaliteter, byter Rossis fans snabbt som ögat fot och börjar argumentera för att fjärde-femteplatser minsann är riktigt bra.Det känns som om detta är lite historia nu - vart ser du Rossi fansen komma med ursäkter?
Det är tydligt att han inte kommer att vinna i år, det säger väl fan ingen? Tycker fortfarande han gjorde ett bra race, förutom vurpan.
Tycker du att Rossi är slut om han slutar på 3 till 5:e plats i mästerskapet i år?
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|