När nästa MotoGptråd på Sporthoj startas....?
/KentW
Tog mig friheten att starta den.
http://www.sporthoj.com/forum/showt...Italia-TIM-Mugello-2013&p=5808607#post5808607
När nästa MotoGptråd på Sporthoj startas....?
/KentW
Jag kan upplysa dig om att ditt mässande om allt mellan himmel och jord inte tillför speciellt mycket, om jag ska vara väldigt diplomatisk.P€RRA;5808589 skrev:Jag har inga problem att diskutera, men du kommer sällan med något riktigt "diskussionsinlägg". Det är mest trista oneliners som verkar vara avsedda att irritera folk. Du kanske inte har mer än så att tillföra?
Sen har du förtvivlat svårt att skilja på person och åsikt, det är bara att titta på det du skriver. Du försöker efter bästa förmåga, ganska likt ett barn, ge dig på din "motståndare" med referenser som inte är relevanta för själva ämnet. Det blir mest pinsamt för din del men jag antar att det fyller något syfte.
Och Cal: icke fabrikare, Podium och före Doktorn även i totalen.
Gå in på motogp.com så kan du lyssna på intervjun och se alla varvtider.
Men då så. Då visste du ju vilken källa jag refererade.Jodå tack, jag har redan sett allt i direktsändning och läst på motogp.com i efterhand.
The answer is blowing in the wind.Vad får du ut av den vinkande gubben?
Tror du är illa förankrad i forumets uppfattning om kvaliteten på Valmers inlägg.P€RRA;5808589 skrev:...du kommer sällan med något riktigt "diskussionsinlägg".
...trista oneliners...
Du kanske inte har mer än så att tillföra?
Nej, eftersom du hade ändrat i citatet så var jag inte säker på var du fick tag i det någonstans.Men då så. Då visste du ju vilken källa jag refererade.
Vad tungt.The answer is blowing in the wind.
Cal har ju kört ruggigt inspirerat i år.
Välförtjänt podium för honom.
Nej, eftersom du hade ändrat i citatet så var jag inte säker på var du fick tag i det någonstans.
Om du själv kraschat någon gång vet du att utgången kan bli allt mellan himmel och jord. En lätt vurpa i 30 km/h kan göra en hoj okörbar medan en vurpa i 150 km/h kan innebära ganska lätta skador på hojen och möjlighet att köra vidare.Intressant ändå att Bradl är före Rossi trots att även han gick i backen, är Hondan så mycket bättre än Yamahan i år?
Rossi efter racet:
”We lose a good chance to for a good result. I think we had potential to arrive on the podium.”
Yeah, right. Rossi körde 1,47 de sista varven (som Lorenzo). I täten körde man 1,45. Men det är klart, han hade säkert kunnat vinna om han hade velat...
Han och Yamaha har lite att fundera på nu. På gränsen till förnedrade av Hondorna.Lorenzo en sekund långsammare per var än på wup pga inget fäste och misstankar om ett taskig bakdäck. Klart var att något inte stod rätt till men han kommer tillbaka!
Absolut är det så. Hondan ser klart starkast ut, igen.P€RRA;5809537 skrev:Han och Yamaha har lite att fundera på nu. På gränsen till förnedrade av Hondorna.
Undrar fortfarande vad som är så förtvivlat svårt för Yamaha när det gäller deras "sömlösa" växellåda. Hur länge har Honda och Ducati haft sina?
Då får vi för spänningens skull hoppas att de kan börja använda den nya lådan redan på Assen. Vore trist om DP och MM skulle turas om att vinna resten av säsongen.Jag tror att Yamaha är försiktiga för att de har inte råd att chansa och få ett växellådsras som spolierar ett race för då är det verkligen kört. Snackas om att den kommer efter Barcelona för testet, den kösr ju i Japan.
Marquez tog tio varv på sig för att klura ut hur han skulle köra i regn och sedan var han snabbast...
Absolut är det så. Hondan ser klart starkast ut, igen.
Det är ju också stor skillnad mellan Hondans och Ducatisn växellådor som David Emmett som förtjänstfullt visat.
Yamaha växlar på ca 35-40 ms, Ducatin på ca 20 ms och Honda på otroliga 9ms!
Jag tror att Yamaha är försiktiga för att de har inte råd att chansa och få ett växellådsras som spolierar ett race för då är det verkligen kört. Snackas om att den kommer efter Barcelona för testet, den kösr ju i Japan.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|