Motogp Motegi 2007

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bara en vecka mellan racen o alla "sura losers" från Portugal får snabbt en chans att spöa senaste vinnaren Valentino i Japan till helgen.

Tidsträning sänds på fredag morron kl 06.00 :tummenupp

kan ha vart uppe innan! Trotjänaren blir grön "på riktigt" igen för en helg..

"Akira Yanagawa will race as a wild card in this weekend's MotoGP race at Motegi."

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Är Kejsaren på g, månne? Låt oss hoppas. :nicka

Det var ju rätt bra fjung i M1:an på Estoril. Inte överlägsen, men den hängde ju _faktiskt_ på Duccehelvet på rakan. Och Honda har drevat och jackat kolven på HRC-hojarna så allt kan ju hända.

Det kan bli rejs värt namnet. :tummenupp

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Nu får vi se om de andra har knappat in på försprånget som den galne australiern har haft. Eller var det en engångsföreteelse? Hade han problem med kopplingen? :confused:

Hoppas på jämt race med en massa omkörningar.

Förresten, Rossis "tabbar" i slutet av Portugal... var det strategi? Jag tycker det verkar som varken Pedrosa eller Rossi ville ha ledningen där ett tag. Exakt då tog ju Stoner in på dem.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Nu får vi se om de andra har knappat in på försprånget som den galne australiern har haft. Eller var det en engångsföreteelse? Hade han problem med kopplingen? :confused:

Förresten, Rossis "tabbar" i slutet av Portugal... var det strategi? Jag tycker det verkar som varken Pedrosa eller Rossi ville ha ledningen där ett tag. Exakt då tog ju Stoner in på dem.

Nej, det är inte taktik när man bromsar ut sig och tappar ledningen :)
Att Stoner tog in berodde på att de hellre valde ett "varaivägen"-spår än det snabbaste spåret ...

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Jo, exakt. Kanske min fantasi skenade iväg just då.
När det hände var jag övertygad att Rossi gjorde detta medvetet. :näsblod

Att Stoner tog in berodde på att de hellre valde ett "varaivägen"-spår än det snabbaste spåret ...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX

Ja, det var sannolikt taktik av både Pedrosa och Rossi. Ingen ville dra.

sandstream

Guest
Det beror väl helt på vilken taktik man har och hur väl man "maskerar" sitt misstag. Varken Butter eller Rossi hade varit de första i historien om de använt sig av taktiken att låta någon annan dra för att sedan sätta in en stöt i slutet. I slipstreaming-klasserna är det mer regel än undantag.

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Det beror väl helt på vilken taktik man har och hur väl man "maskerar" sitt misstag. Varken Butter eller Rossi hade varit de första i historien om de använt sig av taktiken att låta någon annan dra för att sedan sätta in en stöt i slutet. I slipstreaming-klasserna är det mer regel än undantag.

Nu vet jag inte hur många race du har kört, men för att frivilligt släppa förbi någon så bör man vara helt säker på att man vet hur fort denne någon kan köra på olika sektioner av banan och samt veta att man själv är snabbare. Om man blir omkörd på "vanligt sätt" så kan det däremot vara smart att hänga på för att försöka lära sig var man tappar, vad det beror på och också se var man eventuellt är snabbare.
Beror det på skillnader i maskinmaterial så är det bara att lägga ner tankarna på att hänga på eftersom man annars hamnar i bollhavet. Iaf i race där alla förarna är erfarna ...

Slipstreamklasserna är en helt annan pilsner eftersom det där är så ibland att vinnaren är den som kommer ut som 2:a eller 3:a på sista rakan ...

sandstream

Guest
Nu vet jag inte hur många race du har kört, men för att frivilligt släppa förbi någon så bör man vara helt säker på att man vet hur fort denne någon kan köra på olika sektioner av banan och samt veta att man själv är snabbare. Om man blir omkörd på "vanligt sätt" så kan det däremot vara smart att hänga på för att försöka lära sig var man tappar, vad det beror på och också se var man eventuellt är snabbare.
Beror det på skillnader i maskinmaterial så är det bara att lägga ner tankarna på att hänga på eftersom man annars hamnar i bollhavet. Iaf i race där alla förarna är erfarna ...
Jag räknar Rossi till en av de mer erfarna förarna och att han släpper förbi Butter för att se vart denne kör fort ser jag inte som någon omöjlighet utan snarar som ett smart drag. Skulle inte förvåna mig om Butter resonerade likadant efter att ha sett på depåtavlan att Rossi hängde med varv efter varv.

Jag vet att du är väldigt erfaren, har kört massor utav race (flera säkert långt innan jag ens var född) osv. Men när det gäller just taktik inom motorsport så kan man faktiskt lära sig det utan att köra själv genom att studera tävlingarna. Man behöver inte alltid själv ha gjort något för att förstå och ha åsikter om det.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Jag säger nog som många andra har sagt, hade rossi kört Ducce hade de ej vart nån skoj i motogp. Lite synd att man inte får se sin landsman köra vårat egna märke :rolleyes:
Sen att rossi gillar att ligga bakom och trycka är väl inget nytt..Sen att han piskar sina snabbaste varv ofta på slutet talar väl om hur jävla duktig killen är på hålla sakerna i takt.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag räknar Rossi till en av de mer erfarna förarna och att han släpper förbi Butter för att se vart denne kör fort ser jag inte som någon omöjlighet utan snarar som ett smart drag. Skulle inte förvåna mig om Butter resonerade likadant efter att ha sett på depåtavlan att Rossi hängde med varv efter varv.

Både rossi och pedrosa hade ju legat före och efter varann före "misstagen", tyckte bägge tvås misstag såg fejkade ut och pedrosa genomskådade nog Rossi rätt lätt den här gången iaf.

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Man behöver inte alltid själv ha gjort något för att förstå och ha åsikter om det.

Absolut inte ... det är ju t o m så att de mest taktiska och de bästa förbundskaptenerna sitter på läktarna :D

Efter ett tag här på SH så ändrade jag texten under mitt nick ...
Pga anledning sas ;)

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Shinichi Ito ska köra Hoffmans Ducce ...
En japan som kör italienskt ...
Och ett italienskt bilföretag som sponsrar ett japanskt märke ... vilken soppa :D

sandstream

Guest
Både rossi och pedrosa hade ju legat före och efter varann före "misstagen", tyckte bägge tvås misstag såg fejkade ut och pedrosa genomskådade nog Rossi rätt lätt den här gången iaf.
Exakt, men vad vet väl vi ;)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping