MotoGP: MOTEGI RACE

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Skit också att man inte orkade se live utan klev upp 08.00 för att se 250 och MotoGP. Då hade MotoGP dragit över så det redan var avslöjat att Rossi vann både racet och titeln, sedan bytte de 250 mot ett megasönderklippt 125 och slutligen ett sönderklippt MotoGP race där man redan visste resultatet. Gjorde dock inget att de klippte ner det eftersom det inte hände något där som vanligt.

Nu blir det till att ladda ner 250 och hoppas på något bra där.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Någon som vet något om Kallios kåpvariant till detta race? Hans luftintag var igensatt, men inte Aoyamas.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Vi var uppe vid 6 och fick se liiite av 250 och hela MotoGP. Visste att det skulle vara repris på 125 och 250 direkt efter MotoGP men det vi inte visste var att 250 har 800 cc...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Saknar alla "Rossi är slut" och "det blir ingen titel för rossi i år"-inlägg ;)

Segt race idag ändå, småsomna ett par gånger, men inte så man missa nåt.
Hoppas lorenzo och pedrosa håller sig oskadda nästa år, samt att Dovi levererar så kan det kanske bli lite spänning igen. Särskilt om de åker på samma däck allihop nästa år.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Återigen så ser vi vem som är den BÄSTE!! Glad att han skrev på för Yama ett par år till så man får se honom köra och använda sig av sin taktik :)

Go Rossi!!!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Saknar alla "Rossi är slut" och "det blir ingen titel för rossi i år"-inlägg ;)
Rossi är slut! Det var Yamahas skärpning och övertaget med Bridgestones som gjorde det. Sedan har haft löjligt med flyt då konkurrenterna drabbats av skador i avgörande lägen.
Det blir ingen titel för Rossi nästa år!

Dr.Bike

Guest

Å det bedyrade man på teve att det inte var.

Tråkigt race men det är Vaselino Valentino som är för bra helt enkelt

Mnja, racet var äl relativt spännande t.o.m varv 11 iaf.

Grattis Rossi. Du är för bra. Och nu är resten av serien helt punkterad.
Fast... det kanske leder till mer avslappnad racing där förarna kan köra mer för skojs skull utan alltför mycket tanke på taktik.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Rossi är slut! Det var Yamahas skärpning och övertaget med Bridgestones som gjorde det. Sedan har haft löjligt med flyt då konkurrenterna drabbats av skador i avgörande lägen.

:lol :tummenupp

Undrar när Madhonda kommer in i bilden och hyllar sin hjälte ;) Hon brukar bevärdiga sig med en inloggning vid såna här världshändelser, t.o.m mitt i en helg :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

Hehe, faktum är ju att du nästan har rätt, Pedrosa och Lorenzo har slagit sig, dock på egna misstag. Stoner fick inte hojen att funka i början på säsongen, och när den väl gick som han ville, så vurpade han bort sig flera gånger i rad, fast för egen maskin då.

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Hehe, faktum är ju att du nästan har rätt, Pedrosa och Lorenzo har slagit sig, dock på egna misstag. Stoner fick inte hojen att funka i början på säsongen, och när den väl gick som han ville, så vurpade han bort sig flera gånger i rad, fast för egen maskin då.

ja lite rätt har du ju men stoner vurpade ju för att han inte klarade pressen av rossi:D .. ni såg ju själv vad som hände på laguna seca:arsele

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Det ska bli riktigt kul o se dovi nästa år, jag tror starkt på den grabben. Hayden på en ducce kan nog bli rätt intressant också, jag tror duccen passar haydens körstil utmärkt!

Rossi är det bara o buga sig för, vilket sätt o ta hem titeln dessutom!

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Stoner fick inte hojen att funka i början på säsongen, och när den väl gick som han ville, så vurpade han bort sig flera gånger i rad, fast för egen maskin då.

Vi ska inte glömma att Stoner vann första Moto Gpt i år, det var en bit in på säsongen hojen inte riktigt fungerade som han önskade och sedan hade han oflyt med en del vurpor och sin skadade hand. Stoner verkade glad för sin andra plats och han visar att han är den som kan utmana Rossi och hålla hans tempo. :)

Men kul att Rossi vann och därmed säkrade sin Världsmästartitel i år, nu kan han leka och ha kul resten av säsongen med Stoner och Peddo en bit bakom! :tummenupp

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Undrar när Madhonda kommer in i bilden och hyllar sin hjälte ;) Hon brukar bevärdiga sig med en inloggning vid såna här världshändelser, t.o.m mitt i en helg :D

Nu såå...

HURRA..HURRA...HURRA...HURRAAA!!!!! Fy fan vad nice det känns.!! :tummenupp

Och det råder väl ingen som helst tvekan om vem som är BÄST!!!! Idag bär jag hyllsningströja på jobbet, och alla mina arbetskamrater skakar på sina huvuden, men det skiter jag i!!! :)

TJING!!!

//Mad

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jag hoppas att Eurosport inte får sända MotoGP nästa år, för nu betalar jag hellre för ett konto på Motogp!

Tänkte att jag skulle se reprisen o inte behöva gå upp så jävla tidigt....
Vad gör dom då rå? Jo de klipper från varv 22 till 12 och sedan 10 till 5 typ.
Missade ju precis allt intressant känns det som, hade ju gärna sett Rossis uppkörning osv.

Faaaan va illa alltså!!

Men det var ju kul att Rossi vann iaf....

Idioter!!

Ja, det är för jävligt! Fattar inte japanerna att vi behöver sova på söndagsmornarna?!?!? Och Eurosport; varför i h-e ställer inte de krav på att japan ska ändra sin tidszon? Det är ju fruktansvärt hänsynslöst mot oss européer att de bara bryr sig om att ha dagsljus själva och skiter i oss! Jävla egoister!! Jag hoppas också att Eurosport tappar MotoGP och att det kommer in en starkare TV-kanal som kan diktera vilka tidszoner som gäller för alla länder så man bekymmersfritt kan sova på mornarna ...
Det var ren jäkla tur att jag spelade in live-sändningarna och såg dem när det passade mig ...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Ja, det är för jävligt! Fattar inte japanerna att vi behöver sova på söndagsmornarna?!?!? Och Eurosport; varför i h-e ställer inte de krav på att japan ska ändra sin tidszon? Det är ju fruktansvärt hänsynslöst mot oss européer att de bara bryr sig om att ha dagsljus själva och skiter i oss! Jävla egoister!! Jag hoppas också att Eurosport tappar MotoGP och att det kommer in en starkare TV-kanal som kan diktera vilka tidszoner som gäller för alla länder så man bekymmersfritt kan sova på mornarna ...
Det var ren jäkla tur att jag spelade in live-sändningarna och såg dem när det passade mig ...

Har Du vaknat på fel sida idag, eller har du bara svårt att smälta att Ducati/Stoner inte är bäst i MotoGP???

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
INtressant hur olika reaktionerna är när det är klart vem som vinner. Med Hayden och Stoner var det långa och intrikata diskussioner men nu är det kanppt några inlägg.
Det tolkar jag som att alla vet att nu är ordningen återställd och de två senaste årens förvirring var mer en slumpens skördar än att Rossi är slut som proklamerats från många håll.

Till #space vill jag bara fråga om FIAT Yamaha teamet fortfarande är lika desperata och i sönderfall? ;) :blah

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping