MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Om Suzuki bara kunde bygga en hoj som var konkurrensmässig

Precis ..

Men Inbillar mig att Capirex e nyttig som nestor teamet för Bautista och tror att ungtuppa som Talmacsi o Canepa etc etc skulle må bra av att ha just en gammal MGP räv att ta hjälp av att bl.a hitta MGP farten etc ..

Det tar förövrigt säkert inte lång tid för Bautista att bli snabbast Suzuki :)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
En gamling som Capirex kan nog vara bra som mentor men personligen hade jag hellre sett någon annan ung förare ta hans plats.

Ut med gamlingarna!!! :mad: :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Precis ..

Men Inbillar mig att Capirex e nyttig som nestor teamet för Bautista och tror att ungtuppa som Talmacsi o Canepa etc etc skulle må bra av att ha just en gammal MGP räv att ta hjälp av att bl.a hitta MGP farten etc ..

Det tar förövrigt säkert inte lång tid för Bautista att bli snabbast Suzuki :)
Inte för att var en Besserwisser men Talmacsi är 28 bast..
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Last edited:
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
vad händer med hayden till nästa säsong, nån som vet nåt?

mmm.. hade varit intressant o veta, för ryktet som går på nätet nu, säger
att Lorenzo har nappat på Marlboros (Ducati) erbjudande, och skall isåfall, om
det stämmer, bli förste förare...

Enligt rykten också, så tar dom isåfall tillbaka Edwards till Fiat Yamaha om
det stämmer med Lorenzo, men det är också rykten.

Men Hayden?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Rossi - FIAT Yamaha
Bautista - Rizla Suzuki
Barbera - Mapfre Aspar Ducati
Melandri - Gresini Honda
Simoncelli - Gresini Honda

Många nya kontrakt lär skrivas på Indianapolis i helgen. Tex Capirossi för Suzuki.

EDIT: Fler och fler spanska och italienska sajter hävdar att Lorenzo är så gott som klar som försteförare för Ducati de kommande 2 åren. Missnöjet med Stoner har funnits länge från huvudsponsorn Marlboro då Stoner är rent usel på att ställa upp på diverse marknadsföringsaktiviter. Han ska dessutom ha meddelat teamet om att avstå de 3 kommande racen bara en vecka före Brno utan att ha pratat med teamet först.
Fast Stoner har väl redan sitt kontrakt med Ducati klart? Det signades väl väldigt tidigt i år? Så om ryktet stämmer så blir det Stoner och Lorenzo i Marlboro Ducati.

Hayden kan väl ställa upp i Red Bull X games eller nåt, dom behöver fler clowner...
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Motorsport behöver sponsorer och clowner! INKL MOTO GP

Fast Stoner har väl redan sitt kontrakt med Ducati klart? Det signades väl väldigt tidigt i år? Så om ryktet stämmer så blir det Stoner och Lorenzo i Marlboro Ducati.

Hayden kan väl ställa upp i Red Bull X games eller nåt, dom behöver fler clowner...

Varför skälla på R/B X-games! Red Bull är väl bra att de sponsrar motor-sport, varför spy galla på Hayden, han har ända sedan han var 18 år (segrare AMA Supersport 1999) och gick i skolan presterat fantastiska resultat, nu kör han MotoGP och även vunnit serien, att han e lite kinkig och visar känslor är väl skönt befriande, en del utav gubbarna i Moto-GP cirkusen hade man önskat att de ej var så blyga. Hayden är äkta när hjälmen åker utav syns känslorna, så verkar det inte vara för en del andra kan lika gära ha kvar hjälmen med något textmedelande, :mad::D:
:huvet:brinnerup:död

Vi hade ju gärna sett att det var fler hojar i MotoGP, men bara 3 kommer på pallen. Många gånger när jag kikar på tv:n finner jag duellerna ibland ej 3 i topp som otroligt underhållande.

Slutat gnäll och skäll! Bara njut att dessa gubbar gasar på!:squid
Jag saknar lite utav Rossis gamla clownfasoner, riktigt underhållande! Men han spexar ju bra fortfarande. Toyman!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Nog för att pengar styr sporten men varför ska/skulle Lorenzo överge en cykel som han kan vinna med bara han håller sig på hjulen mot en som endast en förare bemästrat? Han har väl knappast ekonomiska problem och verkar vara en enorm vinnarskalle så bytet är inte logiskt för mig!

Om han ger sig till tåls borde nästa år bli ännu mer intressant om yamaha fortsätter lyckas med hojarna!

Jag gillar att hayden och rossi kan vara lite clowner om man jämför mot pedrosa och stoner!

Att sen den fenomenala nivån på traction control idag gör sporten sämre samt faktiskt tar bort ett enligt mig utslagsgivande moment är tråkigt! Jag tror att alla hellre skulle vilja se mer sladd i MGP! Jag hoppas mkt på att moto2 ska erbjuda mer av den varan!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nog för att pengar styr sporten men varför ska/skulle Lorenzo överge en cykel som han kan vinna med bara han håller sig på hjulen mot en som endast en förare bemästrat?
För att Rossi är en bättre förare och vinner fler gånger. Att byta till ett annat märke kan ge Lorenzo en fördel.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
För att Rossi är en bättre förare och vinner fler gånger. Att byta till ett annat märke kan ge Lorenzo en fördel.

Förstår tänket men det känns ändå riskabelt då listan på dom som misslyckats med duccen samtliga är mkt kompetenta!

Mig veterligen så prioriterar väl inte yamaha olika då dom har den mest kompetente föraren samt en inom topp 5 och just nu endast slåss med varandra!

Kan inte låta bli att tänka på hur en HRC depå med pedrosa och lorenzo skulle se ut(för att inte tala om racen)....:D
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Fast Stoner har väl redan sitt kontrakt med Ducati klart? Det signades väl väldigt tidigt i år? Så om ryktet stämmer så blir det Stoner och Lorenzo i Marlboro Ducati.

Hayden kan väl ställa upp i Red Bull X games eller nåt, dom behöver fler clowner...

Det kan ju vara så att Marlboro anser att Stoner inte uppfyllt sin del av avtalet. Marlboro lär ju pumpa in en del pengar i teamet och det ligger väl nära till hands att tro att Stoners frånvaro från Marlboros event ses som ett rätt allvarligt avtalsbrott. Därför skulle Marlboro kunna anse att de har rätt att säga upp avtalet. Vem får bära hundhuvudet för det? Ducati eller Stoner? Min gissning är att Stoner ryker då.

Vore roligt att se Jorge med en cigg i munnen på podiet istället för som förut en klubba. Lorenzo har skippat godiset och blivit vuxen :D
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
skulle passa bra då den traditionella spanska frukosten består av en espresso och ett par ciggisar :cdevil
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top