MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Varför skulle Ducati/Marlboro skicka iväg Stoner när han är den enda som konsekvent placerar hojen på podiet? Inte troligt. Om Lorenzo försvinner från Fiat Yamaha, varför skulle de välja Edwards före Hayden?

Ducati: Stoner & Lorenzo
Yamaha: Rossi & Hayden


Tror jag...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Varför skulle Ducati/Marlboro skicka iväg Stoner när han är den enda som konsekvent placerar hojen på podiet?
För att den som står för notan, Marlboro, kanske inte är nöjda med Stoner utanför banan. Deras mål är att sälja kistspikar, inget annat.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
För att den som står för notan, Marlboro, kanske inte är nöjda med Stoner utanför banan. Deras mål är att sälja kistspikar, inget annat.
Hmm, ja så kanske det är, jag har ingen inblick så jag vet inte. Men det låter som ett knepigt resonemang i mina öron. Marlboro köper sig publicitet via Ducati och Stoner är roadracingförare först och främst, hur höga krav kan de egentligen ha vad gäller hans kunskaper och engagemang inom public relations?

Annars är han förmodligen välkommen hos FIAT Yamaha om/när han frisknat till.
 

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Inte i garaget
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Saxat från MotoGP.com

MotoGP star Jorge Lorenzo could make an announcement on his future at next week’s Red Bull Indianapolis Grand Prix, if not before, with a confirmed offer from Ducati and a renewed deal from Yamaha on the table.

"According to his manager and representative, Marcos Hirsch, who spoke to motogp.com on Friday (21st August) Lorenzo and his advisors are now considering the two options, with a move onto Honda machinery already ruled out.

Hirsch commented, “Until the middle of this week we were still ticking off the boxes and finalising the offers. We are getting close to concluding our evaluation of the pros and cons of the offers and we acknowledge that now is the right moment to make a decision.”

Without hinting as to what the final decision will be Hirsch also stated that confirmation could come next weekend at Indy, with the announcement made by the relevant team. The rider’s manager added that sporting factors would be the key to the decision, commenting, “money is important but it is at the bottom of our list of priorities."

Hoppas att klubban tar Ducatis erbjudande ... vill inte ha honom i samma team som guden Rossi :Bugar
En högst personlig åsikt
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Hoppas att klubban tar Ducatis erbjudande ... vill inte ha honom i samma team som guden Rossi :Bugar
En högst personlig åsikt

Jag vill inte se honom på en Ducati :5sure

Detta är också en personlig åsikt :)
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
För att den som står för notan, Marlboro, kanske inte är nöjda med Stoner utanför banan. Deras mål är att sälja kistspikar, inget annat.

För att se framtiden kan man lära av historien. Tänkt dej Stoners huvud i stället för gamle stofilen Ronald R och Marlboro i stf Chesterfield. Fast jag håller med dej , stoner är en tråkig typ om än en gudabenådad förare.
Dock med Sete komplexet runt halsen, mao om inte allt är perfekt så hänger han med huvudet som en blöt hundvalp.
 

Bifogat

  • reagan-chesterfield-1948.jpg
    reagan-chesterfield-1948.jpg
    20.9 KB · Visningar: 57

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Hayden är äkta när hjälmen åker utav syns känslorna, så verkar det inte vara för en del andra kan lika gära ha kvar hjälmen med något textmedelande, :mad::D:
:huvet:brinnerup:död
Nah, Hayden måste väl ändå vara av dom som visar minst känslor.

Stomatol-leendet är det första han pressar fram när han tar av hjälmen. Oavsett om han kommer 3:a eller 13:e.
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Puig not welcome at Honda or Yamaha

If Lorenzo joins Ducate one candidate for the Yamaha vacancy could be Dani Pedrosa. Despite HRC boss Tetsuo Suzuki announcing that Honda had reached a "basic agreement" with both Pedrosa and Dovizioso, with just a few details left to be thrashed out, both Dani Pedrosa and his manager and mentor Alberto Puig denied that any deal had been agreed upon, though Pedrosa described the talks as being "positive". Until a deal with Honda is finalized, Pedrosa is still at liberty to explore other options, one of which is Yamaha. Puig has commented several times that if Pedrosa cannot reach an agreement with Honda, Yamaha would be his best option.
But there is one detail which is blocking any deal which Pedrosa may be considering. Both Honda and Yamaha have said that they would welcome Pedrosa with open arms, but they will not accept the presence of Alberto Puig in the garage. The contract which HRC presented to Pedrosa reportedly contained the condition that Puig would no longer be welcome in the Repsol Honda garage, a condition which caused Pedrosa to refuse to sign it. Similarly, when Jorge Lorenzo flirtation with Honda caused Pedrosa to put out feelers to Yamaha, one of the conditions demanded by Yamaha was that Puig would not be involved.
But Pedrosa is said to have as one demand towards Honda that Puig shall be present.

Kan bli en intressant circus där också...:)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Man måste ju fråga sig vilka tjänster Puig gör Pedrosa om det är så viktigt för Dani att få honom med sig? Verkar nästan lite sjukligt. Tänk om han helt plötsligt står utan styrning på grund av Puig?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Puig not welcome at Honda or Yamaha

If Lorenzo joins Ducate one candidate for the Yamaha vacancy could be Dani Pedrosa. Despite HRC boss Tetsuo Suzuki announcing that Honda had reached a "basic agreement" with both Pedrosa and Dovizioso, with just a few details left to be thrashed out, both Dani Pedrosa and his manager and mentor Alberto Puig denied that any deal had been agreed upon, though Pedrosa described the talks as being "positive". Until a deal with Honda is finalized, Pedrosa is still at liberty to explore other options, one of which is Yamaha. Puig has commented several times that if Pedrosa cannot reach an agreement with Honda, Yamaha would be his best option.
But there is one detail which is blocking any deal which Pedrosa may be considering. Both Honda and Yamaha have said that they would welcome Pedrosa with open arms, but they will not accept the presence of Alberto Puig in the garage. The contract which HRC presented to Pedrosa reportedly contained the condition that Puig would no longer be welcome in the Repsol Honda garage, a condition which caused Pedrosa to refuse to sign it. Similarly, when Jorge Lorenzo flirtation with Honda caused Pedrosa to put out feelers to Yamaha, one of the conditions demanded by Yamaha was that Puig would not be involved.
But Pedrosa is said to have as one demand towards Honda that Puig shall be present.

Kan bli en intressant circus där också...:)
Lägg in länk till källan, det gör du alldeles för sällan.

Man måste ju fråga sig vilka tjänster Puig gör Pedrosa om det är så viktigt för Dani att få honom med sig? Verkar nästan lite sjukligt. Tänk om han helt plötsligt står utan styrning på grund av Puig?
Därför att Pedrosa inte hade varit där han är utan Puig kanske?
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ska Pedrosa fortsätta att tacka för hjälpen kanske ingen vill ha honom längre. Borde inte Pedrosa inse att det är något allvarligt fel på Puig om inga team vill ha honom som bihang?
Ja, nån gång får man väl klippa navelsträngen, den verkar vara rutten nu...

Därför att Pedrosa inte hade varit där han är utan Puig kanske?
Och Puig har säkert inte tjänat en enda krona på det utan gjort det i ren välmening. :D
 
Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Vermulen lämnar Suzuki.

.....After last weekend's Czech Republic Grand Prix at Brno it was announced that 250cc title contender Alvaro Bautista had signed a two-year deal with Suzuki. Capirossi has hinted that he is very close to agreeing a new contract for 2010 and Vermeulen's departure was therefore widely predicted.

“Chris has definitely left Suzuki MotoGP,” Vermeulen's manager Phil Baker told Crash.net. “It was felt that a change was needed as he wants to be running at the front for victories and feels that a change was his best chance of doing so - be that in MotoGP or WSB.”

Baker also manages 2006 MotoGP world champion Nicky Hayden, whose future with Ducati is still to be decided.

“Nicky has his hands full for next weekend and is focusing purely on the big race in Indy. We'll wait and see how things go there,” said Baker...........

http://www.crash.net/motogp/news/151273/1/vermeulen_has_left_suzuki.html
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
"Spain's Aleix Espargaro has been handed a two-race chance in MotoGP as a result of Casey Stoner's sick leave.

With Mika Kallio filling in for Stoner at Ducati, there is a vacancy at the Pramac team, and the 20-year-old former 125cc rider has been drafted in.

It is an amazing change of fortune for Espargaro, who was without a regular ride in any class this year but caught the eye deputising in the 250cc class.

He will ride at Indianapolis at the end of the month and also at San Marino."

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/motorbikes/8210556.stm

Det blir väl ett häftigt steg att gå från 125 till 800 :)
Jo, han har väl kört några race i 250 förstås ...
 
Last edited:

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
skulle passa bra då den traditionella spanska frukosten består av en espresso och ett par ciggisar :cdevil

Nja, nu är det dax för lite europeisk allmänbildning.
Espresso tar man på gathörnet innan jobbet i ITALIEN.

I spanien tar man en Cafe` cortado och röker en ducado negra om man är gammal. Är man en ung man tar man en torr croissant liknande bulle och en
Lucky strike till cortado`n.

Usch vad besserwisser aktig man känner sig nu. Sorry Gthyni. No offense.

Ok. Lite mer on-topic nu då !

jag har hyffsat bra känningar i barcelona genom jobb med SEAT i många år och en Fd kollega är hjälp instruktör/föråkare på mont melot (catalunya banan). Där är även david checa instruktör på bandagar mellan race säsongerna. Han bör veta en del om spansk racing.

The word on the street i mont melot är följande :

Fabriks yamaha stallet är ett italienskt team och Rossi är ju av många orsaker kung där. Italienare och spanjorer tror jag de flesta vet vad de tycker om varann. Lorenzo trivs tydligen inte alls i detta italienska gäng och vill bort.

Han ska ha nämnt något om detta i en eursport sändning live dessutom.
Enl ryktet (har ej sett intervjun) ska han dock ha sagt det på ett mkt finare sätt typ att det är lite knepigt att vara spanjor i ett italienskt team men det ska nog bli bättre med tiden och så assslick asslick asslick osv.

En annan spanjack jag känner säger sig ha hört att problemet för hayden på duccen skall vara att den har för lite flex för att passa hans åkstil. tydligen funkar inte nya kolfiber svingar och ducatis avancerade rambygge honom. Det vet folk i depåerna och de kan se honom som en utmärkt poäng plockare i vilket icke ducati stall som helst.

Detta bör tas med en hel del salt men ingen rök utan eld säger man ju.
Ngt att fundera på iaf.

Go Rossi !!!!!!!!!!
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
"Spain's Aleix Espargaro has been handed a two-race chance in MotoGP as a result of Casey Stoner's sick leave.

With Mika Kallio filling in for Stoner at Ducati, there is a vacancy at the Pramac team, and the 20-year-old former 125cc rider has been drafted in.

It is an amazing change of fortune for Espargaro, who was without a regular ride in any class this year but caught the eye deputising in the 250cc class.

He will ride at Indianapolis at the end of the month and also at San Marino."

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/motorbikes/8210556.stm

Det blir väl ett häftigt steg att gå från 125 till 800 :)
Jo, han har väl kört några race i 250 förstås ...

Han har väl, om jag förstått det hela rätt, varit med och utvecklat nån
gp2hoj i Spanien också. Det blir ju förstås ändå inte som en Motogpmaskin så det blir nog en hygglig kick för honom:tummenupp

När jag ändå nämner det, är det nån som vet hur ovan nämnda utveckling går till? Honda ska väl leverera motorerna till gp2?
Har de motorerna kommit än eller är det endast chassiet som de testar?
Tar de vilken motor som helst (ja inom rimliga gränser förstås) o klämmer i en ram mm som de testar?
Finns det uppgifter på hur många, och i så fall vilka, som kommer att tillverka chassien (heter det så?) ?

Som jag har förstått det så är det väldigt många team som är intresserade av att köra i gp2klassen. Det tycker jag verkar bra.
Då kanske det "spiller över lite till Motogp så det blir lite fler förare där. För som det är nu 16-17 st i Motgp så blir det för "lätt" att ta poäng.
Om 2 st vurpar så räcker det ju att de sista håller sej på hjulen så tar de poäng.
25 st till start tycker jag vore rimligt.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top