MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
En annan spanjack jag känner säger sig ha hört att problemet för hayden på duccen skall vara att den har för lite flex för att passa hans åkstil. tydligen funkar inte nya kolfiber svingar och ducatis avancerade rambygge honom. Det vet folk i depåerna och de kan se honom som en utmärkt poäng plockare i vilket icke ducati stall som helst.

Den tor jag på alla fall... Om man kollar på hur hayden körde hondan så var det alltid med ställ ut ur kurvorna, mjuk kör still. Glider ut ur kurvorna inte som med stoner på duccen som bara hugger till eller hur man ska beskriva de.

Ska bli kul att se han på indinapolis om han kan göra som han gjorde med hondan förra året, min gissning är INTE!

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dcpXibqE89s&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dcpXibqE89s&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Om man kollar på hur hayden körde hondan så var det alltid med ställ ut ur kurvorna, mjuk kör still. Glider ut ur kurvorna inte som med stoner på duccen som bara hugger till eller hur man ska beskriva de.

Ska bli kul att se han på indinapolis om han kan göra som han gjorde med hondan förra året, min gissning är INTE!
Det var ju 4-5 år sedan, innan det ens talades om 800.
 
Last edited:

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Hos Honda
2007: 127 poäng (Stoner: 367 poäng)
2008: 155 poäng (Rossi: 373 poäng)

Hos Ducati
2009: 57 poäng (Rossi: 212 poäng)

Face it, Haydens framtid i MotoGP ser lika ljus ut som för Vermeulen.

Jag citerade bara en spanjor som gillar att köra hoj snabbt som fan å röka gräs på helgerna.

personligen är jag väl benägen att hålla med dig till en viss del men jag tror
samtidigt att finns det starka ekonomiska intressen som styr haydens
väg. Möjligtvis ryker hayden om Bens Peas kommer in i gp.

Glöm inte huvudregeln om minst en amerikan på griden.

Mvh
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
800 eller inte. Haydens körstil som han hade på hondan är totalt annorlunda mot ducatin.
Nej, hans körstil är totalt annorlunda jämfört med hur en 800 ska köras. Det är inte Ducatin som passar Hayden illa, det är 800-körstilen. Bayliss och Capirossi kunde köra Ducatin fortare än någon annan...när den var en 990. 800 är en helt annan historia, vilket poängen i mitt inlägg ovan visar. Hayden hade problem redan när han var hos Honda. Minnet är kort hos somliga...
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Slangan skrev:
Jag citerade bara en spanjor som gillar att köra hoj snabbt som fan å röka gräs på helgerna.
Bra källa...

Slangan skrev:
...starka ekonomiska intressen som styr haydens väg.
När/om ekonomiska intressen styr, får en förare som vanhedrar det värdefulla varumärket inte behålla jobbet.

Ducati 848 Hayden-edition för den amerikanska marknaden planerades förstås långt innan någon visste vilka usla resultat Hayden skulle prestera för Ducati.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Hos Ducati
2009: 57 poäng (Rossi: 212 poäng)

Face it, Haydens framtid i MotoGP ser lika ljus ut som för Vermeulen.
Melandri 2008: 51 poäng (Rossi: 373 poäng)
Då pissade alla "experter" på honom... Men minnet verkar vara kort hos somliga eller vad var det någon skrev? :)
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
Nej, hans körstil är totalt annorlunda jämfört med hur en 800 ska köras. Det är inte Ducatin som passar Hayden illa, det är 800-körstilen. Bayliss och Capirossi kunde köra Ducatin fortare än någon annan...när den var en 990. 800 är en helt annan historia, vilket poängen i mitt inlägg ovan visar. Hayden hade problem redan när han var hos Honda. Minnet är kort hos somliga...

Okej du har kört många 990 och 800 maskiner?
Du ser ingen skillnad på en honda vs ducati i hantering?

Jag är kanske inte lika gammal som andra på de här forumet...
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Melandri 2008: 51 poäng (Rossi: 373 poäng)
Då pissade alla "experter" på honom... Men minnet verkar vara kort hos somliga eller vad var det någon skrev? :)

Skillnaden är att Melandri presterade innan han hamnade på Duccen. Hayden har inte presterat nånsin, förutom stabila femte platser när han är som bäst.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Skillnaden är att Melandri presterade innan han hamnade på Duccen. Hayden har inte presterat nånsin, förutom stabila femte platser när han är som bäst.
Är du allvarlig? Han har 1 titel och 25 pallplatser i bagaget.
Han körde inte bra i fjol men avslutade ändå säsongen hyfsat med placeringarna; 2-5-3-4-5.

Är inget superduperfan av Hayden som måste försvara honom till varje pris, men han verkar hyfsat sympatisk av det jag läst/sett. Ibland känns åsikterna här inne om förarna lite onyanserade.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Skillnaden är att Melandri presterade innan han hamnade på Duccen. Hayden har inte presterat nånsin, förutom stabila femte platser när han är som bäst.
Ja han har ju t.o.m varit före Hayden i sammandraget ett par säsonger.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Nja, nu är det dax för lite europeisk allmänbildning.
Espresso tar man på gathörnet innan jobbet i ITALIEN.

I spanien tar man en Cafe` cortado och röker en ducado negra om man är gammal. Är man en ung man tar man en torr croissant liknande bulle och en
Lucky strike till cortado`n.

Usch vad besserwisser aktig man känner sig nu. Sorry Gthyni. No offense.

Nuförtiden så säger man espresso även i Spanien, vi svenskar på besök dricker dock helst "cafe americano" som är utspädd med hett vatten och liknar svenskt kaffe i mängd och styrka. Hårda unga män i Spanien äter inte croissanter, men det gör jag för det är gott till kaffet om de är färska. Fortuna heter ciggisarna som röks mest.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Är du allvarlig? Han har 1 titel och 25 pallplatser i bagaget.
Han körde inte bra i fjol men avslutade ändå säsongen hyfsat med placeringarna; 2-5-3-4-5.

Är inget superduperfan av Hayden som måste försvara honom till varje pris, men han verkar hyfsat sympatisk av det jag läst/sett. Ibland känns åsikterna här inne om förarna lite onyanserade.

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Påstår inte att han borde få stanna i GP bara på meriter som är ett par år gamla nu, men presterat har han definitivt gjort.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Ducati 848 Hayden-edition för den amerikanska marknaden planerades förstås långt innan någon visste vilka usla resultat Hayden skulle prestera för Ducati.

Må va hänt, men alla som släpptes i Hayden edition var slutsålda innan dom ens
levererades... så ja, den amerikanska marknaden ÄR viktig
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Nuförtiden så säger man espresso även i Spanien, vi svenskar på besök dricker dock helst "cafe americano" som är utspädd med hett vatten och liknar svenskt kaffe i mängd och styrka. Hårda unga män i Spanien äter inte croissanter, men det gör jag för det är gott till kaffet om de är färska. Fortuna heter ciggisarna som röks mest.

Nänä, det där låter som las ramblas lr playa del ingles lr liknande turist tät
stad. Där ungdomar (den förlorade generationen) och turister hänger.

RIKTIGA spanjorer älskar tjurfäktning, kastar får från kyrktorn och hatar nordafrikaner. När de gjort det ett tag så tar de en svart Ducado och förpestar sin omgivning med ett arrogant leende på läpparna. Ole`.

Unga trendiga killar röker ju riktigt fortunas som på helgen spetsas med marockansk chocolate. En sk Porro lr Porrito om det är en liten. ;)

Nä, Fan OT det blev nu. Det får vi räta till.

En liiiten fågel viskade i mitt öra att det snurrar rykten på italienska hojforum att Rossi ska ha blivit tillfrågad om att köra ngt lr flera lopp i Ferrarin tills massa kommer tbx. Om han nu gör det.

Rossi ska ligga ca en sek efter schumi på Fiorano vilket skulle kunna indikera
tom poäng i ett F1 lopp om allt stämde.

MVH
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top