Axxexs
Ordinary man doing extraordinary things
- Gick med
- 11 Dec 2003
- Ort
- Verkstan
- Hoj
- Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har du nån koll på hur många team det blir till 2010?
/JPS
Dom sa att dom skulle släppa en lista en månad efter dom gick ut med att det var 72 anmälda till klassen. Den listan har aldrig kommit.. Vänta till årsskiftet för då brukar det vara mera klart i dom 2 lägre GP-klasserna med föare/team.
En sak som är klar, men kanske inte så väldigt officiell än utanför GP-depån, är att BQR blivit den officiella återförsäljaren av Burning Blood chassie. Teamet lever lite fortfarande på mediahypen om att dom själva byggde en hoj på bara två månader efter beskedet om 600cc i klassen. Men egentligen var det bara att dom skruvade ihop allt i sin verkstad som RBB hade utveklat under 3 år.. Noterar att bara själva ramen till Moto2 från RBB kostar dubbla mot vad dom tar till 250cc. CIP Moto kör tex med deras ramar i år i 250GP.
På BQR`s däckstest på Brno dan efter GP´t där Da Gea bröt foten fick teamchefen panik om att dom inte hade någon ersättningsförare. Han sprang runt i depån och fick till sist tag i Aoyama´s bror Shuhei som kunde ställa upp och köra resten av den dagen. Att Shuhei kört och vad han sagt om hojen och teamet är inte heller något som passar in i mediahypen..
Keifer har fått sin hoj som dom köpt från Suter. Så inget Kalex som Tyska tidningar spekulerat i. Bradl som ska köra denna hojen nästa år. Dom fick ge 150.000 euro för chassiet och räknar med lite mer än 50.000 euro till att lägga ut på chasiet själva. Dom har som alla andra inte sett motorn än till deras hoj. Dom har tydligen haft en massa problem med att dom inte fått elektroniken till att fungera. Däremot så har dom fått dataloggern från 2D att fungera mot Hondas logger på dessa hojar. Hur det funkar har jag ingen koll på just nu om dom får lov att ha andra dataloggers på racen än den som Honda har inbyggt i elektroniken. Men dom kanske ska använda bättre loggers på träningarna istället.