MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
KTM har problem om deras förare Marc Marquez skulle sluta köra för dom nästa år. Då förlorar dom både Red Bull och Repsol som sponsorer och kan hamna i ett sånt ekonomiskt läge att dom kanske inte har råd att köra. Man väntar kunna ge besked nästa månad hur det blir.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
De brukar alltid länka till sina källor och berätta hur pålitliga källorna är. I det här fallet fanns ingen källa angiven så jag antog att de själva hört det eller pratat med någon som gjort det.

Personligen gillar jag sajten för deras analyser och egna intervjuer :)

instämmer med Axxess, ofta intressant men inte alltid korrekt. Han gjorde t ex en stor grej av Ducati/Stoner-problemen som han verkat överskatta ganska grovt.

Källan fanns där, citat på spanska här:
http://www.motoworld.es/deporte/motogp/los-desamores-de-rossi-y-pedrosa-con-yamaha-y-honda.html
Simplemente ha firmado porque no tenía sitio en Yamaha, que habría sido lo bueno. Además, yo le doy a Honda mi fe por un año más para ver si son capaces de hacer una moto mejor. Entonces, si después de un año no hay mejoras, quizás esto se haya acabado

Det är ganska ovanligt att man går ut så hårt mot sin arbetsgivare. Pedrosa har varit trogen mot HRC t o m när de sågade hans personliga och Puigs stora projektsponsor Telefonica.

Jag tolkar det som så att Pedrosa (säkert med taktikern Puig i bakgrunden):
* vill sätta press på HRC
* vill smila in sig hos Yamaha inför kommande års förhandlingar

Med Yamahas fabriiksitsar upptagna så är Repsol Honda den bästa chansen att få en riktigt snabb hoj. HRC vill absolut ha Pedrosa för han är den ende (undantaget en tillfrisknad Stoner) som iaf tidvis har kapacitet att utmana FIAT Yamaha-grabbarna.

HRCs experimenterande med Öhlins istället för Showa tyder på en viss desperation över att man inte riktigt tror sig ha ett lika bra paket som Yamaha,
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
HRCs experimenterande med Öhlins istället för Showa tyder på en viss desperation över att man inte riktigt tror sig ha ett lika bra paket som Yamaha,

Honda & HRC Iofs. men kan det inte ligga en ekonomisk tanke i det hela också? Måste ju vara billigare att köpa allt från Öhlins än att dom utvecklar det själva?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Honda & HRC Iofs. men kan det inte ligga en ekonomisk tanke i det hela också? Måste ju vara billigare att köpa allt från Öhlins än att dom utvecklar det själva?

Fjädringsutveckling är billigt jämför med chassie och motorutveckling så där tror jag inte skon klämmer.....

Det är ju inte direkt första gången Honda laborerar med Öhlins på några cyklar eller rakt av kopierar öhlinsgrejer....
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Enligt den här artikeln är Edwards i princip klar frö tech 3. Det intressanta är att Edwards nu skull evara signad direkt till Tech 3 och inte till Yamaha som han har varit tidigare. Det betyder att Toseland är ute i kylan och att Yamaha håller sin plats i teamet öppen för Spies. http://moto-racing.speedtv.com/article/motogp-team-texas-at-tech3-in-10/

Edwards om sin kommande teamkompis, han gilla rinte Toseland. :D
When asked who his 2010 teammate would be Edwards said, "I still don't know. It's up in the air but I'm pretty much 100% certain it is not the guy who is here now -- well 99.9% certain it won't be but we'll see.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
En tanke som slog mig, det kan inte vara så att Dorna vill ha in en engelsman för att BBC ska bli nöjda och att det kanske är Camier som får den sista Yamaha-styrningen? Långsökt kanske men det verkar som vanligt vara mycket politik inblandat.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
En tanke som slog mig, det kan inte vara så att Dorna vill ha in en engelsman för att BBC ska bli nöjda och att det kanske är Camier som får den sista Yamaha-styrningen? Långsökt kanske men det verkar som vanligt vara mycket politik inblandat.

Från chraschkung i BSB, till den just nu mest eftertraktade platsen i GP? Inte en chans säger min 8-ball :D Om det nu skulle vara såå mycket politik i det hela måste ju förare som Rea, Haslam, Sykes & Crutchlow ligga ljusår närmre till hands?

Vad mer har sagts om Hayate och deras Yamaha-deal? Har jag missat helt vilken/vilka förare det isf. spekuleras om?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Från chraschkung i BSB, till den just nu mest eftertraktade platsen i GP? Inte en chans säger min 8-ball :D Om det nu skulle vara såå mycket politik i det hela måste ju förare som Rea, Haslam, Sykes & Crutchlow ligga ljusår närmre till hands?
Crashkung? Camier har väl aldrig betraktats som kraschkung?
Största anledningen till at Camier inte kommer hamna i GP tror jag är att han är väldigt lång jämfört med GP förarna 188 cm.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nuvarande Team Germany med ex GP-föraren Dirk Heidolf som teamchef kommer köra Moto2 nästa år. Man byter då namn till MotoGermany. 24-årige Tyske föraren Arne Tode blir föraren. Man har haft diskutioner med chassitillverkarna Suter, Moriwaki och Kalex och tänker i oktober bestämma sig för vad dom kommer köra med.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Crashkung? Camier har väl aldrig betraktats som kraschkung?

Han vart ju nästan tvingad att gå kurs med Ibbott & CSS-killarna för han trilla omkull så mycket innan själva racen. Dock skärpte han sig ju ordentligt när han kom till GSE & Ducce'n, men nog skrota han ett gäng cyklar där också. Det var ju nästan det enda dom prata om förra året på Brittiska Eurosport. Han fick ju beröm varenda helg när han lyckats ta sig ända till race't utan att gå omkull :D Har en riktigt bra intervju nånstans på datorn där han berättar om coachningen han fått från CSS och hur mycket säkrare han blivit som förare. Nån som har lite plats på en server så ska jag se om jag inte kan få upp den (för lång för YouTube).
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Crashkung? Camier har väl aldrig betraktats som kraschkung?
Största anledningen till at Camier inte kommer hamna i GP tror jag är att han är väldigt lång jämfört med GP förarna 188 cm.

Var inte Simon Crafer hiskiligt lång förare i gamla gp500!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Om det nu skulle vara såå mycket politik i det hela måste ju förare som Rea, Haslam, Sykes & Crutchlow ligga ljusår närmre till hands?
De vill nog ha en bra Yamaha-förare i första hand så de första två försvinner och Sykes är inte tillräckligt bra. Crutchlow vet jag inte så mycket om.
Största anledningen till at Camier inte kommer hamna i GP tror jag är att han är väldigt lång jämfört med GP förarna 188 cm.
Lite tragiskt om man måste vara kortväxt för att få en styrning. Inför ekipagvikt för helv.....

Rossi är väl 180?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad jag vet har ingen blivit kortare av ekipagevikt. ;)

Han vart ju nästan tvingad att gå kurs med Ibbott & CSS-killarna för han trilla omkull så mycket innan själva racen. Dock skärpte han sig ju ordentligt när han kom till GSE & Ducce'n, men nog skrota han ett gäng cyklar där också. Det var ju nästan det enda dom prata om förra året på Brittiska Eurosport. Han fick ju beröm varenda helg när han lyckats ta sig ända till race't utan att gå omkull :D Har en riktigt bra intervju nånstans på datorn där han berättar om coachningen han fått från CSS och hur mycket säkrare han blivit som förare. Nån som har lite plats på en server så ska jag se om jag inte kan få upp den (för lång för YouTube).
Förvisso kraschade han en del hojar i början av sin karriär men de två senaste säsongerna har han varit klockren, tycker jag

De vill nog ha en bra Yamaha-förare i första hand så de första två försvinner och Sykes är inte tillräckligt bra. Crutchlow vet jag inte så mycket om.

Jag skulle ta Camier frö Haslam och Sykes helt klart. Men det är nog ganska jämnt skägg mellan Rea, Crutchlow och Camier.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vad jag vet har ingen blivit kortare av ekipagevikt. ;) Jag skulle ta Camier frö Haslam och Sykes helt klart. Men det är nog ganska jämnt skägg mellan Rea, Crutchlow och Camier.
Han får väl böja på ryggen! Är bara så trött på att alla ska vara 1.60 och väga 55 Kg. Men det kanske är naturligt när de flesta kommer från 125 och 250?

Rea är grym men inte var han så dominant i BSB som Camier har varit?
 

Cinquantadue

Il Campione
Gick med
21 May 2009
Ort
Långbrodal
Hoj
Rising Sun
Tror inte Spies kommer lyckas i GP, det känns mycket värre än vad det gjorde med Toseland och alla vet ju hur det gick för honom.
Som att sätta Flash i en F1:rolleyes:

Han får väl böja på ryggen! Är bara så trött på att alla ska vara 1.60 och väga 55 Kg. Men det kanske är naturligt när de flesta kommer från 125 och 250?

Hur många förare är 1.60 och väger 55 kg - och hur relevant tror du detta var i deras kontraktsdiskussioner?



Sluta flamma nu.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top