MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Kul :tummenupp

Gjorde en kanonhelg sist så detta blir kul att följa ..!

Japp, riktigt kul, Livio Suppo sa ju sjäv i motogp.coms intervju att Espargaro gjorde den 5,e snabbaste tiden på misano. Espargaros andra motogp race på den svårkörda duccen. klart imponerande resultat.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Cinquantadue

Il Campione
Gick med
21 May 2009
Ort
Långbrodal
Hoj
Rising Sun
Folk lovordade ju Toseland minst lika mycket som man nu lovordar Spies...

Jag tror på flopp. Spies är för mycket standardhojsförare för att lyckas inom GP. Precis som Toseland.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jonas Folger till Ongetta Team ISPA i 125GP.

Team Germany utökar i 125GP med att ta in Marcel Schrotter som teamkompis till Jasper Iwema.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Men det som imponerar mest med Spies och det som gör att jag tror hann kommer bli farlig i MotoGP, är hans antal pole positions hitintills.
Absolut. Jag är fullständigt övertygad om att pole positions är ett bättre mått än racevinster när det gäller förares duglighet att hantera prototypmaskiner.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Det som talar för att Spies skulle klara av MGP bättre än Toseland är väl att han faktiskt varit med och utvecklat en ny cykel redan i år. Visst det är en standardhoj och kan inte jämföras med MGP-cyklar men att kunna anpassa sig så väl som han gjort tycker jag talar för honom!

I jämförelse med Toseland somm körde en honda som finslipats under 3 säsonger!

Ska bli intressant!
 

Cinquantadue

Il Campione
Gick med
21 May 2009
Ort
Långbrodal
Hoj
Rising Sun

Mumbo jumbo. Jag grundade min jämförelse och profetia på att båda är mer eller mindre uppväxta inom standardhojsracing. Vem som presterat bäst i WSBK är ganska ointressant, och jämförelserna haltar lika mycket som de mellan Rossi och Agostini.


Ska man jämföra så som du gör bör man ju även ta med de bådas GP debuter:
Spies kvalade 8:a och slutade 14:e medan Toesland kvalade 2:a och slutade 6:a i sin d:eek:.



Ett nytt bokmärke.

Tragiskt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fast vid tiden för deras debuter hade Toseland en hel, riktig, försäsong bakom sig med flertalet tester. Spies hade vid två tillfällen testat Suzukin på Valencia vid slutet av de tidigare säsongerna.

Jag är övertygad om att Spies kommer lyckas bättre än Toseland i GP. Kommer han slå sig in i topp fyra? Vem vet men det kommer bli intressant att följa.
 

Cinquantadue

Il Campione
Gick med
21 May 2009
Ort
Långbrodal
Hoj
Rising Sun
Fast vid tiden för deras debuter hade Toseland en hel, riktig, försäsong bakom sig med flertalet tester. Spies hade vid två tillfällen testat Suzukin på Valencia vid slutet av de tidigare säsongerna.

Huvudet på spiken...

Jämförelser likt dessa har för många brister för att man ska kunna lägga någon tyngd bakom dem.

Som sagt, det är som att jämföra Rossi med Agostini. Ska man jämföra två förare på ett rättvist sätt utan för många brister så måste de ha kört samma serie samtidigt - och även då finns det så många omständigheter så att det blir luddigt.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ja, det kanske blir det för dig om något år.

En sak som jag inte sett någon nämna angående Spies är hans förmåga att lära sig nya banor. Hur många gånger har vi inte läst/hört MotoGP-rookies prata om hur svårt det är att lära sig den aktuella banan? Spies är något utöver det vanliga och med lite tur har vi 5 förare som slåss om vinsterna nästa år.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
hehehhehehehehehe!:d

Vad var det för kul med det? :va

Att med en begränsat antal variabler vid olika tillfällen konsekvent kunna prestera snabbaste varv säger mer om en förares förmåga till anpassning än att genom ett stort antal påverkbara variabler under lång tid utmanövrera konkurrenter. Att vara en komplett förare är något annat, men när jag talar om Speis förutsättningar i MotoGP talar i alla fall jag om hans förmåga till att anpassa sig själv och sitt material. Oförmåga till anpassning är ju annars ett kännetecken bland f d WSBK-mästare.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top