Aha, missade tidigare inlägg
Inte lätt och vara vaken när man är på jobbet en fredag em. Men nu är det dags och vakna, snart dags och åka hem
Aha, missade tidigare inlägg
Inte lätt och vara vaken när man är på jobbet en fredag em. Men nu är det dags och vakna, snart dags och åka hem
Givetvis.Spies är något utöver det vanliga...
Tiden får säga om min "mumbo jumbo" har någon relevans.
Men att säga att min jämförelse mellan Toselands och Spies prestationer i WSBK är som att jämföra Rossi och Ago, är ju bara korkat.
Rossi kliade inte ens i hans farsas byxor när Ago hängde in skinnstället i garderoben. Det om något, är en jämförelse mellan äpplen och päron.
Toseland och Spies, 2 säsonger ifrån varandra med nästan samma konkurrenter, Haga på Bayliss plats, Spies på Hagas plats, är på sin höjd en jämförelse mellan ett Ingrid Marie och ett Aroma, som för de oinvigda är Sveriges två vanligaste äppelsorter.... RIP!
Frågan är om något läger i MotoGP (förare, teamägare, tillverkare, publik) tycker att bytet till 800 har inneburit några förbättringar.Rossi: 800cc MotoGP's biggest mistake for 15 years
Det sista kan du väl inte ens tro på själv?Övergången till 800cc är precis som den senaste övergången till fyrtakt - bara propaganda.
Det sista kan du väl inte ens tro på själv?
Varför skulle de fortsätta att utveckla tvåtakt när de inte hade någon nytta av utvecklingen?
Nu var det inte jag som började "svamla", det var som vanligt någon annan.Idag är det väldigt lika utveckling innom all förbränningsteknik. Så du kan sluta svamla om takter.
Nu var det inte jag som började "svamla", det var som vanligt någon annan.
Men det är klart att vi ska vara lite bittra 8 säsonger efter bytet till fyrtakt...
Varför skulle de fortsätta att utveckla tvåtakt när de inte hade någon nytta av utvecklingen?
Så blev det inte, Canepa får behålla sin styrning enligt GPone.com. Pramacs teamchef ville ha Espargaro men Ducati sa nej, tyvärr.Espargaro ser ut att ersätta Cnepa resten av säsongen.
Fundera på vad du skriver så kanske du kommer på vad jag fått "det" ifrånDet är för mig ganska uppenbart att du fått för dig att jag på något vis skulle vara emot fyrtakt som motortyp. Det uttrycker du i vart och vartannat inlägg mot mig - vart du fått detta ifrån vore jävligt intressant att veta, då dess sanningshalt är likvärdig Aftonbladets löp.
CheckHåll dig till ämnet och behåll din trångsynta syn på motortyper för dig själv. Har inte Emvmett några "breaking news" som du kan upplysa silly season tråden om?
Jo tack, jag känner till fördelarna, och nackdelarna, med tvåtakt. Prototypracing är inget man håller på med för att det är kul. Att tex Yamaha säljer sin nya R1:a med referenser till M1:an är ingen slump. Att Renault säljer småbilar med referenser till F1 är ingen slump. Osv osv....För att tvåtaktaren har bättre vikt/effektförhållande bättre volym/effektförhållanden. Billigare i racingsammanhang? Det är ju ändå PROTOTYPracing MotoGP handlar om.
Ja usch vad tråkigt det är att se Rossi, Lorenzo, Stoner och Pedrosa fajtas. Vad mycket bättre det var förr med 25-30 hojar där alla kunde vinna, för så måste det ju ha varit....Jag tillhör den skaran som anser att MotoGP knappast blivit mer underhållande sedan man bytte motorkonfiguration. Ta en bana som BRNO eller Assen och kasta ut 17-18 cyklar.. Man hinner ju somna mellan hojarna.
För att tvåtaktaren har bättre vikt/effektförhållande bättre volym/effektförhållanden. Billigare i racingsammanhang? Det är ju ändå PROTOTYPracing MotoGP handlar om.
Jag tillhör den skaran som anser att MotoGP knappast blivit mer underhållande sedan man bytte motorkonfiguration. Ta en bana som BRNO eller Assen och kasta ut 17-18 cyklar.. Man hinner ju somna mellan hojarna.
/J
Vermeulen har anbud från fyra tillverkare i WSBK, Honda, Yamaha, Kawasaki och Aprilia. Chansen att bli kvar i MotoGP får väl ses som noll.
Undrar varför man inte väljer tvåtakts flygmotorer
Den häcken är det tveksamt om ens Rossi skulle kunna vinna med. Honda eller Yamaha skulle jag välja.Kawasaki vore en rejäl utmaning för gode Chris ..
Den häcken är det tveksamt om ens Rossi skulle kunna vinna med.
Fundera på vad du skriver så kanske du kommer på vad jag fått "det" ifrån
Smörjning?
Varför man går tillbaka till tvåtakt i båtvärlden?
Yamaha M1 2003 häck? Knappast va.Det var inte länge sedan Rossi gick till Yamaha och gjorde just det, vann på klassens "häck".
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |