MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
TSR AC60 kommer ha premiär på nästa Japanska Nationella Mästerskap den 1 nov.



image2_l.jpg

lika porriga som de andra bilderna är, lika besviken blir jag på denna.
säga vad man vill om att hojarna är fräcka, men snygga är dom inte direkt.
man ser hur dom tar fram sina kåpor, visst är det lågprio pga tid och pengar men en lermodell hade gjort så stort skillnad.
nåväl, personlig reflektion.
supertack för infon Anders, kanon som vanligt.

när kommer Öhlins projekt...
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Santolaya Racing SR7.

4007917373b434fc1882.jpg


4007917355c63d1550be.jpg



UC3M av universitetet Universidad Carlos III de Madrid. Ska ha premiär på sista CEV-Moto2 på Valencia.

HR-Moto2-UC3M-C.jpg


HR-Moto2-UC3M-B.jpg


HR-Moto2-UC3M.jpg
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Och det kommer medföra att förarna som kommer upp till MotoGP från Moto2 kommer att klara sig sämre än föregångarna som kom från 250?

Jag tror att det kommer att medföra att förare från Moto2 som går upp till MotoGP kommer att sakna erfarenhet av att köra med olika fälgbredder.

lika porriga som de andra bilderna är, lika besviken blir jag på denna.
säga vad man vill om att hojarna är fräcka, men snygga är dom inte direkt.
man ser hur dom tar fram sina kåpor, visst är det lågprio pga tid och pengar men en lermodell hade gjort så stort skillnad.
nåväl, personlig reflektion.
supertack för infon Anders, kanon som vanligt.

när kommer Öhlins projekt...

Jag gillar form styrd av tänkt funktion, inte "stylade" grejor med en massa krusiduller för krusidullernas egen skull.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag gillar form styrd av tänkt funktion, inte "stylade" grejor med en massa krusiduller för krusidullernas egen skull.

jag håller med, men samtidigt säger jag, "är det inte snyggt så vill jag inte se det"
man gör sällan en lermodell på ren racer och den behöver inte va snygg,
men väl ytterst aerodynamisk, vilket man inte uppnår på det där sättet.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Helt klart var detta enklare och säkert därför kunde därför gatåkaren och kvinnotjusaren "göken" K Andersson bli världsmästare 73 och 74.

Nja, det behövdes nog lite mer än så för det :eek:)
Göken var väl inte oäven som mek, men hade mycket hjälp av Chippa för att få fart på hojarna.
Vill minnas att han körde BMW som gatåkare och hade lite knep för sig för att kunna lägga ner mer i svängarna :)

Rambygget blir man, (iaf jag) lite betänksam när man ser ... Det inbjuder till spänningar och utmattningssprickor när man bygger så ...
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
jag håller med, men samtidigt säger jag, "är det inte snyggt så vill jag inte se det"
man gör sällan en lermodell på ren racer och den behöver inte va snygg,
men väl ytterst aerodynamisk, vilket man inte uppnår på det där sättet.
Sant. Men den aerodynamiska aspekten las väl åt sidan 03/04 nånstans. Kolla på första M1-an (najs) jämfört med dagens variant (UJM).
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Rambygget blir man, (iaf jag) lite betänksam när jag ser ... Det inbjuder till spänningar och utmattningssprickor när man bygger så ...

Vilken av konstruktionerna syftar du på, TSR:s? Vad är det som gör att den inbjuder till sprickbildning?
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Vilken av konstruktionerna syftar du på, TSR:s? Vad är det som gör att den inbjuder till sprickbildning?

När man spänner upp delarna i en jigg och svetsar medan de sitter i spänn så bygger man in spänningar som stretar emot med hela E-modulen.
Det behövs en väldigt liten brottsanvisning för att en spricka ska börja propagera och eftersom det är aluminium så är det så att har den väl börjat så stannar den inte även om spänningsnivån sänks.
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
När man spänner upp delarna i en jigg och svetsar medan de sitter i spänn så bygger man in spänningar som stretar emot med hela E-modulen.
Det behövs en väldigt liten brottsanvisning för att en spricka ska börja propagera och eftersom det är aluminium så är det så att har den väl börjat så stannar den inte även om spänningsnivån sänks.

Och så slänger man in det i en ugn efter och värmer upp lagom så minskar en hel del av spänningarna.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Och så slänger man in det i en ugn efter och värmer upp lagom så minskar en hel del av spänningarna.
Jo, och spänningarna omvandlas till deformationer. Det är enda sättet för de inneboende spänningarna att utlösas på ... :)
Fast, det gör nog inte så mycket eftersom de ändå bara ska sätta en japansk, plomberad enhetsmotor i den ... spännande utveckling ... :död
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
När det gäller ram-bygge så räknas väl iofs TSR till de bättre i världen. Tror knappast att deras ramar kommer brytas sönder..
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
När man spänner upp delarna i en jigg och svetsar medan de sitter i spänn så bygger man in spänningar som stretar emot med hela E-modulen.
Det behövs en väldigt liten brottsanvisning för att en spricka ska börja propagera och eftersom det är aluminium så är det så att har den väl börjat så stannar den inte även om spänningsnivån sänks.

image1_l.jpg

Vad säger dig att dom har "spännt" upp delarna här?
Delarna hålls i korrekt position av jiggen och svetsas sen, hur skulle man annars göra?
Svetsa ihop det mera "löst" och bearbeta om hål och annläggningsytor efter?

Fast, det gör nog inte så mycket eftersom de ändå bara ska sätta en japansk, plomberad enhetsmotor i den ... spännande utveckling ... :död
Vad har japansk med det hela att göra?
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Inmotec Consultora Técnica, a Spanish company which currently backs the Inerzia-Inmotec team in the Spanish national championship (CEV Buckler),
have announced details of their ongoing MotoGP project with a view to participate in the World Championship in 2010.

http://www.motogp.com/en/news/2009/Inmotec+reveal+MotoGP+plans

n504418_gp3.preview_big.jpg
 

MC Doktorn

Guest
Inmotec Consultora Técnica, a Spanish company which currently backs the Inerzia-Inmotec team in the Spanish national championship (CEV Buckler),
have announced details of their ongoing MotoGP project with a view to participate in the World Championship in 2010.

Ett nytt misslyckande att vänta med helt oprövat material
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Vad säger dig att dom har "spännt" upp delarna här?
Delarna hålls i korrekt position av jiggen och svetsas sen, hur skulle man annars göra?
Klart att de är fastspända, hur hålls de annars på plats? De lossar knappast skruvarna allteftersom de svetsar :)
Svetsa ihop det mera "löst" och bearbeta om hål och annläggningsytor efter?
Tror du på fullt allvar att de färdigbearbetar hålen och SEDAN svetsar? Jiggen är till för att spara tid, inte för att göra ramen spänningsfri och helt måttriktig efter svetsning. Självklart måste de sätta upp ramen och bearbeta den efter att den är svetsad. Iaf om de har någon ambition om att tillverka ett precisionsbygge.
Ja, jag har varit med och byggt ramar, huvudsakligen i stål, men även nån i aluminium.

Vad har japansk med det hela att göra?
Har Honda börjat göra sina motorer i Estland eller Nordkorea? :rolleyes:
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Uppdaterad lista då.

Repsol Honda
- Dani Pedrosa - 2009
- Andrea Dovizioso - 2009

Honda Gresini
- Marco Simoncelli - 2011
- Marco Melandri - 2010

Honda LCR
- Randy de Puniet - 2010

Emmi Caffe Latte Honda
- Hiroshi Aoyama

Team Scot Honda
- Alex de Angelis


Ducati Marlboro Team
- Casey Stoner - 2010
- Nicky Hayden - 2010

Pramac Ducati
- Mika Kallio -2010
- Aleix Espargaro

Aspar Ducati
- Hector Barbera

Factory Yamaha Team
- Valentino Rossi - 2010
- Jorge Lorenzo - 2010

Tech 3 Yamaha
- Colin Edwards - 2010
- Ben Spies - 2011

Rizla Suzuki motoGP
- Alvaro Bautista
- Loris Capirossi - 2010


Inmotec Consultora Técnica
- Iván Silva


Ponsson Gil Motor Sport
- Thomas Luthi

Hayate Yamaha



Rykte
Option
Bekräftat

Gjort om gjort rätt?
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gabor Talmasci ryktas till SpeedUp Aprilia i Moto2. Andrea Iannone med dit.

Alex de Angelis ryktas till Scott Honda.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
He he, det här projektet vet jag en hel del om... :)

Misstänker du fått skvaller från George. ;)

Är dom inte oroliga över att det bara blir ettårsprojekt då MotoGP kanske inte kommer finnas kvar i nuvarnade form 2011?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top