Mest kunskap vinner! Han kommer så klart in och säger till dem att han vill ha en ny fjäder där fjäderkonstanten är ca 0,10-0,12N större...
Mest kunskap vinner! Han kommer så klart in och säger till dem att han vill ha en ny fjäder där fjäderkonstanten är ca 0,10-0,12N större...
... utan kunskap om hur gaffeln fungerar i stort, vad som påverkar vad och kännedom om vad man kan ändra på en gaffel så skulle det bli en jäkla gissningslek för mekanikerna.
Självklart är det en fördel, men inte till den nivån att slipa insugningskanalerna. Enhetsmotorer i Moto2 är för mig ingen inskränkning av det som är utslagsgivande för duktiga förare med vinnarskalle.Kunskapen om hur en motorcykel fungerar både i teori och praktik kan ju aldrig vara en nackdel för en förare.
Om man läser lite om varför folk runt Rossi anser att han är så oerhört bra är ju just det att han ger extremt bra feedback till mekanikerna. Han kan särskilja vad det är som skapar problemen, däck eller fjädring tex. Att han sedan inte säger exakt hur de ska ställa in gaffeln är en sak men hans kunskap om hur en mototcykel fungerar, hur fjädring fungerar etc. är såklrt en fördel kontra att som det ryktas att Teemu Länsivouri gjorde när han kom in i depån. "Bike good" eller "Bike not good" var det han sägs ha sagt.
Kunskapen om hur en motorcykel fungerar både i teori och praktik kan ju aldrig vara en nackdel för en förare.
Skrev jag det då? Jag skrev att han är extremt kunnig och extremt duktig på att ge bra feedback på vad som är problem, att han särskilja saker i hög fart.Det Rossi är känd för, är att vara extremt kräsen för få ut det sissta ur hojen... sen om det innebär att han är duktig på att veta vad han vill ha för att köra snabbt är inte samma sak som att han talar om för teknikerna hur dom ska skruva på hojen
Skrev jag det då? Jag skrev att han är extremt kunnig och extremt duktig på att ge bra feedback på vad som är problem, att han särskilja saker i hög fart.
Om man läser lite om varför folk runt Rossi anser att han är så oerhört bra är ju just det att han ger extremt bra feedback till mekanikerna. Han kan särskilja vad det är som skapar problemen, däck eller fjädring tex. Att han sedan inte säger exakt hur de ska ställa in gaffeln är en sak men hans kunskap om hur en mototcykel fungerar, hur fjädring fungerar etc. är såklrt en fördel kontra att som det ryktas att Teemu Länsivouri gjorde när han kom in i depån. "Bike good" eller "Bike not good" var det han sägs ha sagt.
Kunskapen om hur en motorcykel fungerar både i teori och praktik kan ju aldrig vara en nackdel för en förare.
Nej det gjorde du väll inte
Det är långt kvar till nästa säsong och det är väl bara ett rykte kvar att lösa, eller två, så då kryper det in lite ångest och käbbel.Döp om tråden till Silly Sporthoj 2009.
Eller kanske Silly Sporthoj 1972.Döp om tråden till Silly Sporthoj 2009.
Precis som FireSalle skriver är det säkert ingen nackdel att veta massor om hojen men hela diskussionen startade ju med att Axxexs befarade att det skulle komma sämre förare till MotoGP-klassen, när prototypmotorerna försvann, utan att kunna förklara varför.
Jomenvisst har jag gjort detHar du testat att läsa det som Axxexs skrev?
Jomenvisst har jag gjort det
Någon förklaring har dock inte kommit ännu, men det blev kanske lite jobbigt, vad vet jag...
Och det kommer medföra att förarna som kommer upp till MotoGP från Moto2 kommer att klara sig sämre än föregångarna som kom från 250?Reglerna är inte väl helt färdiga. Men vissa grejjer får 250 ha innom vissa mått mellan Moto2 kommer endast få ha ett mått. Så det är mera fritt på chassiet i alla nuvarande GP-klasser än det blir i Moto2. Fälgar är ett exempel. 250GP och MotoGP kör man tex med olika bredder på fälgarna på olika banor beroende på förare och annat runt om kring.
....
Men, man behövde inte vara stenrik eller komma från företagspolitiskt rätt land för att lyckas. Det räckte med att vara duktig mekaniker och förare.
Det var inte till nackdel för sporten ...
Det Rossi är känd för, är att vara extremt kräsen för få ut det sissta ur hojen... sen om det innebär att han är duktig på att veta vad han vill ha för att köra snabbt är inte samma sak som att han talar om för teknikerna hur dom ska skruva på hojen
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |