MotoGP Mugello.

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Värmer upp inför morgonens race med att köra Mugello i GP500. 1:50:729 bästa tid än så länge. :yoparty

Edit: 1:50:307
Edit2: 1:49:704

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fast racet börjar 14:00, de 45 minuterna innan är bara en trött transportsträcka, tycker jag.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kan Pedrosa få lite lucka kommer han att vinna om det är torrt. Han är tydligt snabbare än de andra i det föret.

Bifogat

• MugelloWUP.jpg
    MugelloWUP.jpg
    75.9 KB · Visningar: 74

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Allvarsamma miner hos Yamaha när både Stoner o Barros lätt blåser förbi Valentino på start o målrakan! Lika stressad verkade Nicky, då minst yvå dussin HRC tekniker inte lyckas starta upp cykeln direkt efter ett däcksbyte med fyra minuter kvar...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Yamaha Fiat-teamet håller ju på att stressas sönder inifrån.

Spontant känner jag att Yamaha Fiat-teamet ligger i tänket någonstans runt att man får ta en race förlust o acceptera att man just nu inte e d snabbaste teamet, men man måste fort såklart få ett reellt kvitto på att d egna inställningarna o matrial håller full race distans!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2980060 Hur menar du ?
Jag var lite sarkastisk där, en liten passning till #space som skriver om det teamets oerhörda stress etc. Både i fjol och i år.

2980061 Spontant känner jag att Yamaha Fiat-teamet ligger i tänket någonstans runt att man får ta en race förlust o acceptera att man just nu inte e d snabbaste teamet, men man måste fort såklart få ett reellt kvitto på att d egna inställningarna o matrial håller full race distans!
Vad menar du?

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Jag var lite sarkastisk där, en liten passning till #space som skriver om det teamets oerhörda stress etc. Både i fjol och i år.

#space har säkert en poäng , små skillnader avgör.

Tror Bridgestone är en förklaring.

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
2007-FIREBLADE
I Dag bli det spänning!!!!! Fan va intressant att se om Michelin håller ett helt race, verkar ju ha hittat en bra blandning åt Dani.:yoparty Men jag tror att Rossi slår de andra idag!
1 Rossi
2 Stoner
3 Butter
8 Hayden

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Förstod att du inte var seriös! Vad jag menar kan ju inte va svårt att förstå! Är Du verkligen intresserad av vad jag menar, igentligen? Får liksom inte den känslan ! Hoppas i allafall att d blir ett tight race med många märken i täten..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2980101 #space har säkert en poäng , små skillnader avgör.

Tror Bridgestone är en förklaring.
Klart det är små skillnader som avgör, ingen har väl påstått något annat.
Jag tycker att #space syn på hur Yamaha Fiat teamet mår/agerar/reagerar är starkt överdiven. De är inte mer stressade än något annat team enligt mig.
När det gäller Stoners framgångar finns det somjag ser det tre stora faktorer.
1. Självförtroende. Från att förra året ha anklagat teamet för att fiffla med hojen, krascha hela tiden etc. till att vinna race och hela tiden vara stabil i toppen handlar om självförtroende. Det är såklart beroende av de två följande punkterna.
2. Ducatin. De har lyckats bra med sin hoj och har ett acc/toppfartsövertag på de andra.
3. Bridgestonedäcken. De har lyckats mycket bra med sina däck i år och lyckats bättre med att anpassa sig till de nya reglerna.

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...