MotoGP Philip Island.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
sandstream skrev:
2471259 Ja, två vinster i år är verkligen mediokert :tummenupp

Nja...det är väl såkart bra jobbat och inte speciellt mediokert ...men jag menar att han gör lixom aldrig något oväntat och spektakulärt. På samma sätt som Rossi gör...lixom.

Eller har han gjort något riktigt jävla fräckt i år...det kanske är jag som inte minns riktigt. :va

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
sandstream skrev:
Tungt att bli överbevisad va? :såjaponken

yepp Hayden blev aldrig omkörd av Cardoso det var Hoffman #66..Ellison och Cardoso var ju ytterligare en bit bakom

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
oFFkeFF skrev:
2470720 Om man nu ska jämföra Hayden med Pedrosa bör man väl kanske göra det med respektives förstasäsonger.
Hayden körde exempelvis in som 16'e med en repsolhonda sin första säsong på valencia. Han körde iofs rätt jämnt, ofta in på 7-10 platser, men hade ett par missar. Han slutade 5'a med 130 poäng.
Pedrosa har gjort ett bedrövligt race i regn i år på phillip island, på grund av det trillade han ner från andra plats till fjärde. Hayden var aldrig i närheten av andraplatsen 2003, 7 poäng färre och Hayden hade slutat 8'a i tabellen 2003.
Pedrosa har fortfarande chans på titeln, även om den minskade rejält i helgen.
Tror iofs inte Pedrosa kommer vinna titeln i år.
Vinner Hayden titeln i år, är det historiens sämsta världsmästare, kommer ta titeln från Kenny Junior.. Dock världsmästare.
Men tänk också på att när Hayden gjorde sin debutsäsong fanns världens genom tiderna bästa roadracingförare Max Biaggi med på griden:)

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
han släpper ju Stoner förbi sig på lilla rakan och kör om i kurvan igen,
smart manöver. HRC måste vara ganska desperat.

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2471390 Hur skulle det kunna förväxlas med att Cardoso kör om Repsol/Honda-Hayden?
Det får du fråga kommentatorerna om.
Samma kommentatorer som berättade att Vermeulen brutit och att han (i bild) var på väg att bli varvad.
De har som sagt inte riktigt den koll man skulle önska.

Men för att förklara lite bättre så körde Vermeulen om Hoffman som då hamnade precis före Hayden och kommentatorerna fick då av någon konstig anledning för sig att det var Cardoso som kört om Hayden.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
oFFkeFF skrev:
2470720 Vinner Hayden titeln i år, är det historiens sämsta världsmästare, kommer ta titeln från Kenny Junior.. Dock världsmästare.
Hur menar du då?
Om Hayden vinner VM-titeln så gör han det över Rossi medan Rossi fortfarande är i slag. Rossi kan nog kvalificera sig som tidernas främste och han är backad av en annan storhet Burgess.
Fältet är kanske klent i antal förare, men namn som Capirossi och Melandri finns med. Den förra på en maskin utvecklad av och omkring honom och Melandri på likvärdig material som Hayden.
Kenny är en ex-världsmästare och Pedrosa är väl den mest hyllade rookien på många år och både han och Stoner kör också RCV211.

Om Hayden vinner är han värdig världsmästare - han kan bli den förste att slå Rossi sedan år 2000! Hur många andra världsmästare kan skryta om den eller motsvarande bedrift?

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
FireSalle skrev:
2471791
Om Hayden vinner är han värdig världsmästare - han kan bli den förste att slå Rossi sedan år 2000! Hur många andra världsmästare kan skryta om den eller motsvarande bedrift?
Stämmer, men många, mig själv inräknad, skulle anse att han inte körde till sig titeln av egen kraft utan mer som en konsekvens av att de snabbaste har haft problem. Men visst har han varit jämn, det kan ingen ta ifrån honom. Men att skryta om att han var snabbare än Rossi tror jag inte ens han själv skulle göra.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
samuel w skrev:
2471806 Stämmer, men många, mig själv inräknad, skulle anse att han inte körde till sig titeln av egen kraft utan mer som en konsekvens av att de snabbaste har haft problem. Men visst har han varit jämn, det kan ingen ta ifrån honom. Men att skryta om att han var snabbare än Rossi tror jag inte ens han själv skulle göra.

Nä. Hayden är för trevlig för det - för att vara jänkare är han ödmjuk och har självdistans...

Många är de som blivit världmästare p.g.a. "om" eller hur? Schwantz/Rainey t.ex. Året efter Doohan/Schwantz. Hur tycker du att Alex Criville och Lill-Kenny tog sina titlar? Förstår faktiskt inte hur "ej av egen kraft" brukas...

Hayden kan potentiellt bli den förste som slår regerande mästaren utan att det beror på att regerande mästaren lagt handskarna på hyllan på typ 20 år bortsett ifrån Rossis första tunga titel då.

Hayden har kört sig till sina poäng själv. Hoppas att han kommer att kunna skryta om att det var han som bröt Rossis svit av VM-segrar och därmed fick Rossi att satsa järnet inför 800-mästerskapet.

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
FireSalle skrev:
2471843
Hur tycker du att Alex Criville och Lill-Kenny tog sina titlar? Förstår faktiskt inte hur "ej av egen kraft" brukas...

Alex Criville tog 6 segrar 1999 då han vann VM,
bara Rossi kan ta fler än så i år. :fakta

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
gthyni skrev:
2471874 Alex Criville tog 6 segrar 1999 då han vann VM,
bara Rossi kan ta fler än så i år. :fakta

Pratade inte om segrar, det måste vara någon annan tabell än VM du tänker på. Det finns tabeller på motogp.com på antal segrar också - men det är inte så världsmästaren koras.
Jag tänkte mer på fenomenet att det hävdas att Hayden tar poäng för att andra skänker honom det. Criville klev fram då Doohan abdikerat.
Hayden leder över Rossi och Rossi är fortfarande konkurrenskraftig - det blir väl knappast mycket värdigare än så?

Jag har inte tillräckligt bra minne och har inte alltid haft Eurosport eller så, men Rainey slog väl Gardner iaf.? Schwantz tog titeln i Raineys frånvaro. Doohan klev fram först året efter, då Schwantz la av. Criville klav fram först efter att Doohan la av. Visst skadade sig Criville det året Kenny klev fram? Sedan dess har väl Rossi prenumererat på titeln och han slog iaf. Kenny innan Kenny förtidspensionerade sig. Om mitt minne har rätt i detta så KAN Hayden bli den andre sedan typ -97 som slår en regerande mästare på ett "värdigt" sätt - och inte vilken mästare som helst i så fall!

Men jag medger att det inte ser så bra ut för Nicky, inte hans banor som är kvar och Rossi är het.

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
FireSalle skrev:
2471897 Pratade inte om segrar, det måste vara någon annan tabell än VM du tänker på. Det finns tabeller på motogp.com på antal segrar också - men det är inte så världsmästaren koras.
Jag tänkte mer på fenomenet att det hävdas att Hayden tar poäng för att andra skänker honom det. Criville klev fram då Doohan abdikerat.

Criville levde länge i Doohans skugga, sant, men Doohan vann inget av de
2 race han körde 1999. När AC fick chansen som försteförare i Repsol så tog
han 4 segrar på raken.
Nej, han tillhör inte de allra största,
men han förtjänar inte att nedvärderas som han ofta görs.

Hayden leder över Rossi och Rossi är fortfarande konkurrenskraftig - det blir väl knappast mycket värdigare än så?

Hayden gör sin bästa säsong men Rossi och andra har haft massor med otur
i år. T ex så la Rossis motor bara av för honom när han ryckt ifrån hela fältet
påLe Mans. Hade han gått i mål då hade denna diskussion varit slut nu
eftersom han isf varit 5 poäng före Hayden.

En världsmästare ska ha tur men någon måtta för det vara på trött
körning. Toselands VM-buckla i WSBK var bottennoteringen i den serien,
jag vill inte se det igen i kungaklassen.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
gthyni skrev:
2471921 Hayden gör sin bästa säsong men Rossi och andra har haft massor med otur
i år. T ex så la Rossis motor bara av för honom när han ryckt ifrån hela fältet
påLe Mans. Hade han gått i mål då hade denna diskussion varit slut nu
eftersom han isf varit 5 poäng före Hayden.

En världsmästare ska ha tur men någon måtta för det vara på trött
körning. Toselands VM-buckla i WSBK var bottennoteringen i den serien,
jag vill inte se det igen i kungaklassen.
Jag nedvärderar inte Criville, jag bara ställde det i relation till det stora i att verkligen leda över Rossi.
Angående LeMans, vilket stort 'OM' alltså... Det kan väl knappast lastas Haydens insats för att Yamahan inte håller. Dessutom var det väl ändå inte så att Hayden drog maximal nytta av att Rossi DNFade? Tvärtom, det var väl första gången utanför pallen för året? (Fem poäng efter Rossi med tre lopp kvar hade varit stort det också)
Tur/otur kan alla ha, jag blev ju uppläxad i våras att Hayden snart skulle nolla för tur/otur jämnar ut sig :rolleyes:
Haydens placering har enligt mig inget med tur att göra. Han har konstant levererat, han har iofs. ett par bottenapp men han har hittills kört bra och leder fortfarande VM.

edit: Kommer nog ingenstans med det här. Ni väljer det att se det som att man inte är värdig då man inte totalt dominerat mästerskapet. Jag tycker snarare att den jämna tabellen och spridningen på segrarna pekar på ett hälsosamt konkurrenskraftigt startfält. Oavsett vem som vinner i år så är det en värdigare mästare än på många år.
Jag saknar möjligen Doohan, men åren då han dominerade totalt och oftast ryckte i början och sedan kontrollerade fältet ifrån en ledning på flera sekunder saknar jag inte. Inte samma underhållningsvärde. Tror t.ex. inte MadHonda gjorde sig ärenden in i köket av nervousitet de åren...

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
FireSalle skrev:
2471953Haydens placering har enligt mig inget med tur att göra.
Du förnekar de mest självklara fakta.

Om Hayden blir världsmästare 2006 blir han den minst segerrike på över 20 år. Att välja att kalla just Hayden för en värdig världsmästare kan man bara bemöta med ett trött leende.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
FireSalle skrev:
2471791 Hur menar du då?
Om Hayden vinner VM-titeln så gör han det över Rossi medan Rossi fortfarande är i slag. Rossi kan nog kvalificera sig som tidernas främste och han är backad av en annan storhet Burgess.
Fältet är kanske klent i antal förare, men namn som Capirossi och Melandri finns med. Den förra på en maskin utvecklad av och omkring honom och Melandri på likvärdig material som Hayden.
Kenny är en ex-världsmästare och Pedrosa är väl den mest hyllade rookien på många år och både han och Stoner kör också RCV211.

Jag tycker inte att Kenny's titel var sådär jätteimponerande. Han "fegade" och safade flera race när han tog sin titel. Fjuttköra hem poäng är tråkigt enligt mitt tycke. En världsmästare ska satsa allt, sätta flest varvrekord och vinna flest race. Han behöver inte totalt dominera som rossi. Utan bara vara stenhård, som Kevin schwantz, eller lika säker som Rainey, eller satsa på att åka fortast men ändå sumpa titeln som Biaggi..

Hayden har vunnit tre, 3 race på fyra år... Han tar i för kung och fosterland och kommer 8.. Sen har han iofs radat upp ett par 2-4 platser eftersom han kökört sig till dem. Capirossi, Melandri, Rossi, har allihopa blvit omkullknuffade/skadade i vurpor utan egen förskyllan. Pedrosa också avpressad i ett race. Hayden har haft en jäkla räkmacka i år för att leda serien helt enkelt. Världsmästare, ja poängen har han ju. Resten vetifan.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
FireSalle skrev:
2471953
Dessutom var det väl ändå inte så att Hayden drog maximal nytta av att Rossi DNFade?

Well, that's the fecking point, isn't it?

När Melandri såg Rossi stå vid sidan av banan så såg han chansen
och gav järnet för segern, Hayden låg bakom Stoner och that it.
En 5:e plats och 11 gnidarpoäng

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
gthyni skrev:
2472367 Well, that's the fecking point, isn't it?

När Melandri såg Rossi stå vid sidan av banan så såg han chansen
och gav järnet för segern, Hayden låg bakom Stoner och that it.
En 5:e plats och 11 gnidarpoäng
Och alla bittra blårykare fick sucka om att det var bättre förr. Igen. Att ni orkar.

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Fortsätt , det här är underhållande fast man hört allt förr :yoparty

För övrigt har nog Hayden fått lite väl mycket gratis, duktig förare men men

Pedrosas tid kommer, ge han nån mer säsong bara
Trodde aldrig jag skulle tro det men han :yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring