Fega/safe:a, inget jag kan avgöra. Nicky kör säkert så fort det går/behövs enligt hans bedömning - det har räckt rätt långt hittills.oFFkeFF skrev:2472336Jag tycker inte att Kenny's titel var sådär jätteimponerande. Han "fegade" och safade flera race när han tog sin titel. Fjuttköra hem poäng är tråkigt enligt mitt tycke. En världsmästare ska satsa allt, sätta flest varvrekord och vinna flest race. Han behöver inte totalt dominera som rossi. Utan bara vara stenhård, som Kevin schwantz, eller lika säker som Rainey, eller satsa på att åka fortast men ändå sumpa titeln som Biaggi..
Hayden har vunnit tre, 3 race på fyra år... Han tar i för kung och fosterland och kommer 8.. Sen har han iofs radat upp ett par 2-4 platser eftersom han kökört sig till dem. Capirossi, Melandri, Rossi, har allihopa blvit omkullknuffade/skadade i vurpor utan egen förskyllan. Pedrosa också avpressad i ett race. Hayden har haft en jäkla räkmacka i år för att leda serien helt enkelt. Världsmästare, ja poängen har han ju. Resten vetifan.
Rainey var tydligen 'säker' och det är alltså något positivt om man heter Wayne och negativt om man heter Nicky?
Att satsa som Biaggi och sumpa titeln är definitivt inte något som imponerar på mig. Max kommer inte bli ihågkommen som någon stor mästare - det kan nog även du skriva under på? Annars kanske du vill utnämna Stoner som den värdiga mästaren i år då? Checa? Medaljer delas ut efter flest tagna poäng, inte flest kraschade bågar.
Räkmacka? Det hade det väl varit om HRC haft team-order och inte låtit sina förare kannibalisera på poängen? Från min soffa har det sett ut som att #69 har fått plocka sina poäng själv.
Last edited: