MotoGP - Philip Island

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
takter, takter... vad är det i takter som gör människor såå irriterade? två-takts talibaner och 4-takts talibaner

Jag tycker om att min Aprilia RS 250 har 220 hk/liter. Och jag tycker om att min SV1000 har 120 hk/liter

Men Stoner, Alex, Mark var grymma oavsett takter :)))

Vem skulle inte göra det?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
I Moto2 kanske några noterade att en förare blev svartflaggad och diskad. Letade lite och hittade en video som visar anledningen till att Wayne Maxwell (som debuterade i Moto2) diskades och fick böter på €5.000. Det är Hector Faubel som får ta emot missnöjet.

[YOUTUBE-ID]vdIAm2yWUXs[/YOUTUBE-ID]

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Riktigt fult gjort av Maxwell. Han lär inte få det lätt att få en styrning i GP nu. Speciellt som han gjorde riktigt korkade uttalanden efteråt där han snackade skit om Faubel istället för att be om ursäkt för sitt beteende, han ska ha sagt att Faubel bara var i GP för att han har pengar och inte borde fått köra etc.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Såg ut som han sprang fram och började puckla på Faubel medan han fortfarande låg i det närmaste livlös, inga pluspoäng för sånt!
Fast han ångrar sig om det nu spelar någon roll
http://www.waynemaxwell.com.au/

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
första och sista gången vi ser honom dessbättre, sopa!

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
...Wayne Maxwell (som debuterade i Moto2) diskades och fick böter på €5.000.
Men herregud! En GP-huligan! Springer fram och slår en annan förare som ligger ner. Det var nog det värsta jag har sett. Bort med honom!!

Stämmer det verkligen att Kevin Schwantz kommenterade det såhär:

”it's great to see a rider actually be so disappointed instead of just walking away like most do...”

Bifogat

• WayneMaxwellGasHonda-3.jpg
    WayneMaxwellGasHonda-3.jpg
    57.8 KB · Visningar: 49

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Hoj
Kawasaki Z750 2008
takter, takter... vad är det i takter som gör människor såå irriterade? två-takts talibaner och 4-takts talibaner

Jag tycker om att min Aprilia RS 250 har 220 hk/liter. Och jag tycker om att min SV1000 har 120 hk/liter

Men Stoner, Alex, Mark var grymma oavsett takter :)))

Vem skulle inte göra det?

Teknikfientliga har problem med motorer som tänder på varje cykel :D

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Stämmer det verkligen att Kevin Schwantz kommenterade det såhär:
”it's great to see a rider actually be so disappointed instead of just walking away like most do...”
Han säger mycket konstigt för att bli citerad så det skulle inte förvåna.
En ikon i gruppen "Det var bättre förr".

Teknikfientliga har problem med motorer som tänder på varje cykel :D
:foliehatt

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Schwantz var iofs jävligt mycket bättre. :D
Fast jag håller med om att han säger en del knasiga saker.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Intervju med Stoner efter PI.

There's a lot of talk going around that you switch the electronics off at Philip Island. You always use less electronics than most of the other riders, so can you explain exactly what did happen?

No, we definitely didn't switch them off. I mean, if I switched them off, my electronics guy would have an absolute heart attack! He wouldn't let me do it. So, no, we didn't switch them off, but we always have them at quite a low level, anyway, so we just turned them down. In the race I really had to take it easy, because we knew that tire consumption and fuel consumption is an issue, so I wasn't able to really push as much as I wanted to. We knew we had some reserve anyway, you know. We spent that whole race just being, just preserving basically, preserving tires, make sure I didn't make any mistakes, and preserving fuel.

The other question is, it seems like you are sliding both tires during the race, especially going over the Lukey Heights and down into MG. Is this still the most efficient way to actually slide the front up over there?

Basically, it is just because it goes uphill so steep and then it just flattens out really quickly, so basically it just carries you over to the right. A lot of people will back it off as you're coming over that section and keep it, but it has never been dangerous to me. It has always just flowed over there.

Right. And is it because of the flow of that corner that you can sort of push wide and then put it in the right place for MG?

MG, if you are going from the outside to the inside, there is a bump anyway. So for me, I go out and make sure I stay on the inside of the track and turn it in.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping