Det var väl Sacshenring och Rossis första race efter benbrotten eller har jag fel?Ja ovanligt är det, men han förlorade mot Stoner på sista varvet för några race sedan (minns inte vilken bana det var).
Det var väl Sacshenring och Rossis första race efter benbrotten eller har jag fel?Ja ovanligt är det, men han förlorade mot Stoner på sista varvet för några race sedan (minns inte vilken bana det var).
Du har rätt.Det var väl Sacshenring och Rossis första race efter benbrotten eller har jag fel?
BILD!!!
Det var väl Sacshenring och Rossis första race efter benbrotten eller har jag fel?
Du har rätt.
Skön bild:
Underbar bild. En fråga till någon som förstår bättre - borde det inte bli bättre grepp och snabbare kurvtagning om han rätade upp och hängde ut lite mer? Är greppet är så bra att det inte spelar någon roll?
...sidokraften blir inte mindre för att cykeln rätas upp. Sålänge däckprofilen ger samma anliggningsyta spelar det ju ingen roll ur grepphänseende. Markfrigången hade blivit bättre dock, om brist på sådan funnits.
Enligt mig ger grodhängarstilen &så sämre förarkontroll över cykeln.
Underbar bild. En fråga till någon som förstår bättre - borde det inte bli bättre grepp och snabbare kurvtagning om han rätade upp och hängde ut lite mer? Är greppet är så bra att det inte spelar någon roll?
Det var 2003 när Rossi körde Honda. 2006 på Jerez gav han tillbaka och Sete hämtade sig aldrig från det.Han förlorade även en sistavarvet fight mot Sete på Sacshenring, kan det ha varit 05 eller 06. Men det räknas som modern tid tror jag. Kommer ihåg att han var riktigt sur över det.
Tycker att Rossi alltid får ett psykiskt övertag mot de som möter honom man mot man. Både Biaggi o Sete m fl har ju psykats rejält innan, både i racingen o även lite utanför banan. Men ser inte det övertaget mot Jlo, iofs är han ju just nu "larger than life" o hans självförtroende saknar gräns...Det var 2003 när Rossi körde Honda. 2006 på Jerez gav han tillbaka och Sete hämtade sig aldrig från det.
Ser du utrymme mellan marken och hojen som Rossi inte redan utnyttjar?Otumanu skrev:
...borde det inte bli bättre grepp och snabbare kurvtagning om han...hängde ut lite mer?
Personligen anser jag att Rossis körstil/teknik är totalt fulländad.
Att döma av det man ser på TV så skulle jag hålla Jörgen betydligt högre, länge sen man såg nån köra så mjukt och problemfritt. Vales flaxande med benet ser mest okontrollerat ut, i mina ögon.
Han gör det dessutom mot bättre vetande. Har han inte läst experternas utlåtanden på SH om att det krävs en lång bakgrund inom prototypracing för att kunna ställa in hojen?Spies övertygar och är före alla Rookie GP förare som klassade upp sig från GP 250 förra året.
Visst kan det vara vackert på sitt sätt men när jag kollade lite på ett race från 2003 häromdagen med 990-kubikarna slog det mig direkt: Fan vad de kör! Det släpper överallt och de kör som om hojarna vore stulna.Jag håller med dig. Iår har det sett helt odramatiskt ut hela tiden, inga släpp, fladder eller något. Fantastiskt kört!
Han gör det dessutom mot bättre vetande. Har han inte läst experternas utlåtanden på SH om att det krävs en lång bakgrund inom prototypracing för att kunna ställa in hojen?
Visst kan det vara vackert på sitt sätt men när jag kollade lite på ett race från 2003 häromdagen med 990-kubikarna slog det mig direkt: Fan vad de kör! Det släpper överallt och de kör som om hojarna vore stulna.
Snygg racing är inte samma sak som bra racing.
Han gör det dessutom mot bättre vetande. Har han inte läst experternas utlåtanden på SH om att det krävs en lång bakgrund inom prototypracing för att kunna ställa in hojen?
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari