MotoGP - Philip Island

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jörgen kommer fylla hjälmen med grus
confused0058.gif

PS. Du kan väl skicka över kontonumret på en gång, ser ju'nte bättre ut..

Wohoo! I vanlig ordning så gjorde Jörgen bra ifrån sig. Precis lika "illa" gjorde Råssi ifrån sig. Lorenzo utklassade eran idol, ännu en gång..

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det var nästan så jag ville attack-spy där mot slutet på racet.. Inte nog med att Rekord-Larzon fick mig att dricka svartvinbärste (WTF?) men Jörgen kör ifrån Vale.. Visst, det kan jag köpa då killen kan köra hoj, men att skit-Hayden kör om och nästan besegrar Vale?

Jag vill ha revansch! 50 nya på att Vale slår Jörgen på Estoril?

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det var nästan så jag ville attack-spy där mot slutet på racet.. Inte nog med att Rekord-Larzon fick mig att dricka svartvinbärste (WTF?) men Jörgen kör ifrån Vale.. Visst, det kan jag köpa då killen kan köra hoj, men att skit-Hayden kör om och nästan besegrar Vale?

Jag vill ha revansch! 50 nya på att Vale slår Jörgen på Estoril?

Jag sätter ännu en gång emot. Du ger mig enkla pengar.

Du kan ju redan kontonumret :näsblod

Jörgen kommer dominera iår och nästa år. Rossi kommer ha problem med Duccen, det ser jag i min spåkyla.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Alltså inget race i morgon & klart sedan tidigare ingen MGP pokal i år heller! Till Pedrosas försvar så bryter han ju sig nått så fruktansvärt varje år! Dani är ju ändå inte ensam om att krascha, är han mer än andra otursföljd eller mer skadebenägen när väl olyckan är framme?
Toby och Julian kallade honom för Kina-dockan för något race sedan. De menade att han skadade sig värre än många andra förare och det är kanske inte så konstigt med tanke på hans taniga kropp.

Wohoo! I vanlig ordning så gjorde Jörgen bra ifrån sig. Precis lika "illa" gjorde Råssi ifrån sig. Lorenzo utklassade eran idol, ännu en gång..
I går var Grin-Jörgen bra men han blev själv duktigt förnedrad av Stoner, aka Kungen av PI.

Rossi 7
Grin-Jörgen 1

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Toby och Julian kallade honom för Kina-dockan för något race sedan. De menade att han skadade sig värre än många andra förare och det är kanske inte så konstigt med tanke på hans taniga kropp.

I går var Grin-Jörgen bra men han blev själv duktigt förnedrad av Stoner, aka Kungen av PI.

Rossi 7
Grin-Jörgen 1

Jo, att Kungen av PI vann stort är imponerande, men det gör han ju bara när han inte får framhjulssläpp och DNFar. Jörgen har imponerat överallt förutom när han säkrade sitt mästerskap, det sista är förståeligt.

Jag tror Jörgen kommer vara giftig dom kommande säsongerna.

Varför kallar ni honom Grin-Jörgen? Han klagar lite på tuffa omkörningar osv, men det gör ju andra med. Samtidigt firar han ju segrar som ingen annan :fakta

jorge-lorenzo.jpg

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jo, att Kungen av PI vann stort är imponerande, men det gör han ju bara när han inte får framhjulssläpp och DNFar. Jörgen har imponerat överallt förutom när han säkrade sitt mästerskap, det sista är förståeligt.
Sant, Stoner är för ojämn men när det stämmer för honom är han ruggigt snabbt. Ojämnheten är anledningen till att han aldrig mer kommer att ta något titel.

Jag tror Jörgen kommer vara giftig dom kommande säsongerna.
Det ska bli väldigt spännande att se hur han klarar av rollen som utvecklare av M1:an de kommande säsongerna.

Varför kallar ni honom Grin-Jörgen? Han klagar lite på tuffa omkörningar osv, men det gör ju andra med. Samtidigt firar han ju segrar som ingen annan :fakta
Om man ger sig in i leken får man leken tåla och det verkar Jörgen ha missat. Om Rossi attackerat och tryckt av honom i Japan hade jag förstått gnället till teamchefen men nu var det ju faktiskt Jörgen som startade fajten och var den som körde mest ojuste. Därav namnet Grin-Jörgen.

Har bara sett ett roligt firande av Grin-Jörgen och det var när han hoppade i vattnet. I övrigt känns det mest som bleka Rossi-kopior.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Stoner var helt ourstanding i helgen. Det är bara att bli imponerad.

Och Lorenzo fortsätter hålla en stabil linje. Duktig men inget vidare poppis. :näsblod Nästan så att jag tycker lite synd om han. Folk så gått som buar ju, när han kliver upp på podiet.

Rossi gör sitt jobb :tummenupp kör upp sig efter ett uselt kval och en usel start. Skön att se att han vill fram och förbi. Och att han tar Hayden på slutet. Även om Hayden gör ett snyggt försök att snuva Rossi på pallplatsen.

Trist för Peddot, men det var väl lika bra. Varför i fridens dar ens försöka. Trodde dom på riktigt att han kunde köra in poäng för slutreslutatet.

Att belasta kroppen så pass, när den är under läkning. Finns inget försvar för det, men det är väl sponsorpengar och annat som spelar in förstås.

Nää...nu längtar jag ännu mer till nästa säsong. Det kommer att röras om i grytan. Och det ska bli nåt djävluskt intressant att se vad som händer.

Jag menar...Rossi på Duccen...är det en, match made in heaven.??

Spies ihop med Lorenzo. Hat kommer att uppstå. Det är jag tämligen övertygad om när Spies börjar spöa Lorenzo. Ang. pallplatserna alltså.

Hondagrabbarna är många och har alla något att komma med. Men står dom pall för trycket??

Simonchelli!! Han börjar bli varm i kläderna. Vad kan han månne ställa till med framöver.??

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Sant, Stoner är för ojämn men när det stämmer för honom är han ruggigt snabbt. Ojämnheten är anledningen till att han aldrig mer kommer att ta något titel.

Det ska bli väldigt spännande att se hur han klarar av rollen som utvecklare av M1:an de kommande säsongerna.

Om man ger sig in i leken får man leken tåla och det verkar Jörgen ha missat. Om Rossi attackerat och tryckt av honom i Japan hade jag förstått gnället till teamchefen men nu var det ju faktiskt Jörgen som startade fajten och var den som körde mest ojuste. Därav namnet Grin-Jörgen.

Har bara sett ett roligt firande av Grin-Jörgen och det var när han hoppade i vattnet. I övrigt känns det mest som bleka Rossi-kopior.

Angårende utveckling: Iår har han ju lyckats bättre med inställningarna på M1an trots stängda skott mellan teamsidorna. Rossi ville inte dela med sig med sina inställningar, som tack för det lyckades Jörgen bättre. Jag tror han har bra koll, framförallt har han en mycket mjuk körstil som är lätt att ställa in hoj/bygga hoj för. Det är vad jag tror.

/ Jens

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Rossi har 2 vinster i år. Första racet (Qatar) körde Stoner av i klar ledning och Lorenzo hade brutit högerhanden 5 veckor tidigare och missat Sepang-testet. Apropå diskussionen om att vinna pga andras skador.

Andra racet (Sepang) var Pedrosa skadad, Stoner körde återigen av och Lorenzo fokuserade på att säkra mästerskapet.

Att andra kör av eller är skadade misskrediterar knappast den som vinner, konstaterar bara hur det sett ut.

Hittils under 800-eran:
Stoner har 23 vinster på 65 starter (35,4%).
Rossi har 21 vinster på 65 starter (32,3%).
Lorenzo har 12 vinster på 49 starter (24,5%).
Pedrosa har 10 vinster på 65 starter (15,4%).

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Hittils under 800-eran:
Stoner har 23 vinster på 65 starter (35,4%).
Rossi har 21 vinster på 65 starter (32,3%).
Lorenzo har 12 vinster på 49 starter (24,5%).
Pedrosa har 10 vinster på 65 starter (15,4%).
Trots 23 vinster har Stoner bara 1 titel medan Rossi tagit 2.

Bara ännu ett bevis för att Stoner är för ojämn.

Vore intressant att veta hur ofta Stoner, Lorenzo och Pedrosa vunnit när de inte startat i första led?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm

Vore intressant att veta hur ofta Stoner, Lorenzo och Pedrosa vunnit när de inte startat i första led?
Stoner har vunnit 22 ggr i MotoGP varav 14 ggr ifrån Pole Position.
Vid övriga segrar har han startat
2:a en gång
3:a en gång
4:a fem ggr
5:a en gång

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Men Rossi är ju näst intill magisk i närstrider. Det verkar lite som om man kör om Rossi så får man se till att köra ifrån honom. Om man "bara" är lika snabb så lär Rossi vara den som drar längsta strået.

Fatta va jobbigt det måste vara att race:a mot Rossi! Man vet med nästan 100% säkerhet att han KOMMER dyka på innern oavsett om det finns plats eller inte. Eftersom alla vet det, så är alla också extra alerta på att han kan dyka upp på insidan, vilket i sin tur gör att han får extra plats och lyckas med omkörningarna. Genom att alltid köra stenhårt banar han också väg för fortsatta racecraftsvinster :tummenupp

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Fatta va jobbigt det måste vara att race:a mot Rossi! Man vet med nästan 100% säkerhet att han KOMMER dyka på innern oavsett om det finns plats eller inte. Eftersom alla vet det, så är alla också extra alerta på att han kan dyka upp på insidan, vilket i sin tur gör att han får extra plats och lyckas med omkörningarna. Genom att alltid köra stenhårt banar han också väg för fortsatta racecraftsvinster :tummenupp

Ja, det är extremt sällsynt att Rossi förlorar den sortens sista-varvet-fighter, om det ens har hänt i "modern tid".

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Ingången i kurva 1 måste ju framkalla bra många sköldpaddshuven även hos gp grapparna, jääävvvlllllaarrr va fort det går där!

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701

Ja det är fan inte bra för magen att hålla på Stoner. :gnissla Första varven är man nervös som fan för att han ska tappa fronten, men efter 4-5 varv brukar jag kunna slappna av och njuta av hans allt som oftast fantastiska körning. :yoparty

anDURRs

Joråsåatte'
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Ja
Ingången i kurva 1 måste ju framkalla bra många sköldpaddshuven även hos gp grapparna, jääävvvlllllaarrr va fort det går där!

Håller med... "well over 200 mph" sa kommentatorerna...
om jag inte räknar fel så är det uppåt 330-340km/h på slutet av rakan och säkert en bit över 250 in i kurvan...

MANLIGT

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...