MotoGP - Philip Island

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Hoj
Kawasaki Z750 2008
haha tänk att jag är i Melbourne och inte ids ta mig till Phillip Island =) Så kul är MotoGP 2010

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Rossi, Hayden, Spies och Simoncelli står för dagens underhållning :)

Stoner och Lorenzo imponerar! inget snack om saken!

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Grattis Stoner! Cykeln verkade funka idag!

J Lo visade varför han vann i år! Vilken stabil säsong han har! Mycket mycket imponerande!!!

Rossi visade sin kommande teamkamrat vem som är försteförare :p

Relativt tråkigt race där enda riktiga behållningen var i början med klungan om 3e plats...

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tidig morgon eller sen natt välj själv!
04:45 MGP Träning 1 LIVE!

Tipset!

1: Stoner (svår att slå hemma)

2. Jögge (VM anspänningen har släppt & dax att köra fullt igen)

3. Nicky (Önskar att Nicky inte släpper "bästa amerikan" till Spisen utan en rejäl fight)
Tänk om inte du varit så jävla "Haydenögd", då hade dina tips kunnat bli riktigt bra.

Javisst, repris på Aragon innebär ju Hayden på pallen och det tror jag absolut inte på.

Stoner
Rossi
Lorenzo
:gnissla Fel ordning på FIAT-förarna

Last edited:

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
Åja, jag tycker nog att Vale körde upp sig riktigt skapligt, synd att varvtiderna kom först i slutet på racet. Hayden på hugget är kul att se, synd om Dovi, vet nån vad som hände?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tänk om inte du varit så jävla "Haydenögd", då hade dina tips kunnat bli riktigt bra.

hahaha Jo tack! Jag får verklig skärpa till mig :rolleyes:

3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 41m 27.125s
4. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 41m 27.163s

Skulle snarare näst intill våga kalla vale vs nicky för dött lopp :tummenupp

EN placering fel är ett dj-vligt bra tips alla dagar i veckan. Om du inte vore så anti-Hayden så kunde du också sett det.

:krama

Last edited:

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Loppet kändes snabbt idag.
Parkerade i soffan, såg starten och helt plötsligt så åkte Stoner omkring och firade.

Tur att kommande lopp i är i vettig tidszon.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Skön kommentar från Nicky i intervju på BBC om sin blivande teamkamrat:
"we got this Valentino guy coming in..." :hihi

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Han är en vessla den där Vale gossen. Sticka in hjulet sådär lite när som helst... Troligen varken första eller sista gången han tränger sig förbi under race.

Tuff men rättvis körning!

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
CBR600RR
Idag är en bra dag för oss Stoner fans :yoparty

Men jag får ju erkänna att Hayden imponerade lite faktiskt. Hatten av för hans vilja och försök att klämma sig förbi Rossi upp på pallen :) Men Rossi är ju näst intill magisk i närstrider. Det verkar lite som om man kör om Rossi så får man se till att köra ifrån honom. Om man "bara" är lika snabb så lär Rossi vara den som drar längsta strået.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Relativt tråkigt race där enda riktiga behållningen var i början med klungan om 3e plats...
Och nötet till producent på Sport1 valde att visa reklam medan Vale gick upp till 3:e - det är känsla för sporten det!

Och som sagt, Hayden var väl dagens enda ljuspunkt. Om Rossi lyckas upprepa vad han gjorde med M1:an blir det mycket Ducati på pallen framöver.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
EN placering fel är ett dj-vligt bra tips alla dagar i veckan. Om du inte vore så anti-Hayden så kunde du också sett det.
Till skillnad från dig och mellanslaget tippar "vi andra" Hayden utanför pallen i sort sett alla lopp och vi har då fått rätt i 15 fall av 16. Du och #space tippar honom pallen i stort sett varje race och har därmed fått rätt i 6,25% av era tips.
Att ni inte börjar titta på statistik och börjar tippa med hjärnan istället för hjärtat?
hahaha Jo tack! Jag får verklig skärpa till mig :rolleyes:

3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 41m 27.125s
4. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 41m 27.163s

Skulle snarare näst intill våga kalla vale vs nicky för dött lopp :tummenupp

:krama
Bara en äkta Haydenälskare kan kalla en fjärdeplats för "dött lopp" :D
Måste fråga, trodde du på allvar att Hayden skulle kunna hålla Rossi bakom sig hela vägen in i mål med två varv kvar att köra? Seriöst alltså...?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Till skillnad från dig och mellanslaget tippar "vi andra" Hayden utanför pallen i sort sett alla lopp och vi har då fått rätt i 15 fall av 16. Du och #space tippar honom pallen i stort sett varje race och har därmed fått rätt i 6,25% av era tips.
Att ni inte börjar titta på statistik och börjar tippa med hjärnan istället för hjärtat?
Du hallucinerar! Du ser något stort problem med mig och Hayden som inte existerar. :gnissla Märkligt, du verkar i övrigt en hygglig prick när vi träffats IRL.

Jag utmanar dig! Läs igenom trådarna fr.o.m. 2007 och framåt och läs mina tips och samla statistik på det. Jag tippar inte ens så ofta och har jag jag väl gjort det så tippar jag inte alltid Hayden - eller hur? Men likt när jag tippade på fotboll så tippade jag inte emot Tottenham om du förstår tänket?

Skulle tro att din "tipprätt" i ditt uttalande ovan om mig ligger klart lägre än 6,25% vilket gör ditt tips rätt uselt jämfört mitt eget skulle jag säga. Att Hayden missade pallen med tiondelar tycker jag är mer än skapligt nära, jag är mer än nöjd mitt mitt tips för PI.
För en tävlingsmänniska på elitnivå är det så klart nesligt att missa pallen med någon tiondel - men för en sund publik är det väldigt nära och bra kört. Sporten skulle inte ha några utövare om det betraktades som uselt att bli omkörd av Rossi.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Måste fråga, trodde du på allvar att Hayden skulle kunna hålla Rossi bakom sig hela vägen in i mål med två varv kvar att köra? Seriöst alltså...?

Det där spelar igentligen inte så stor roll en dag som idag, man får nu mer vara glad för var dag surduccen är i körbart skick idag var en sådan dag!

Bara en äkta Haydenälskare ..

Mumbo Jumbo bla bla..

Håller förövrigt med salle om irl :tummenupp

Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Loppet kändes snabbt idag.
Parkerade i soffan, såg starten och helt plötsligt så åkte Stoner omkring och firade.

Tur att kommande lopp i är i vettig tidszon.

Haha. Gör som jag, skit i att kolla på MC-nyheter/forum och ta eftermiddagens sändning istället.

/Morgontrött

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Duccen gick bra idag(eller ja med hjälp av stoner :) ). Lite imponerad av rossi's sätt att ta sig förbi folk, likadant i japan mot lorenzo om jag inte missminner mig. likaså haydens vilja att ha 3'e platsen. Dessvärre är ju som en annan skrev Rossi lite smått magisk, har man väl brassat om han får man ligga i för att han inte ska komma om igen.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping