MotoGP Philip Island

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
Men herregud, nästa år? Vi kanske ska köra klart detta år först? Eller varför inte drömma oss tillbaka till 1987?
Behöver jag påminna om att Hayden och Honda Repsol är bästa Honda-team i VM-tabellen?

Roligt att du tar upp det, eftersom Biaggi kört in flest poäng åt repsol i år
:rolleyes:
Dessutom har Repsol och Movistar bytt plats rätt många gånger i år, och vilket honda-team som är bäst är inte avgjort än. Iofs ska jag väl säga att efter Sete's sammabrott borde nog Repsol ta hem det ändå..

edit: My bad, Hayden gick ju om idag...

sandstream

Guest
sandstream skrev:
Hayden vinner före Rossi, Biaggi och Sete klotar och Vermeulen kommer 9:a.
Fan, det som såg så bra ut under första varvet.
Hayden tar starten före Rossi och Biaggi käkar leca.

Om inte Honda ser till att få upp Veremulen till MotoGP nästa år så tror jag att de gör en miss.
Slagen med ett par ynka tiondelar av Hopkins och en 11:e plats bådar gott för framtiden.
(5:e högsta toppfarten också)

Och vad ska man säga om Rossi, han är ju löjligt säker.

Kul att Carlos fick ta en pallplats.

Lider med Stoner men gläds med Pedrosa, stark avslutning från honom.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
Om inte Honda ser till att få upp Veremulen till MotoGP nästa år så tror jag att de gör en miss.
Slagen med ett par ynka tiondelar av Hopkins och en 11:e plats bådar gott för framtiden.
(5:e högsta toppfarten också)

Nu vet jag inte hur du räknar, men jag får det till 19 tiondelar mellan snabbaste varvtid mellan Hayden och Vermuelen under rejset, d.v.s 1.9 sekunder. 50 Sekunder efter i mål.
Dock tycker jag han verkar göra klart bättre ifrån sig än exempelvis Byrne.
Men upp med honom i MotoGP, det lär visa sig första säsongen om han har det som krävs.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag håller med gamlot. Det var ju inte bra. :va

Alltså, om inte om varit hade Biaggi vunnit allting hela året. Fast nu ska man ju komma i mål också, som bekant.

Vissa stunder snackar blåtaktstalibanerna om att Hayden har den bästa Hondan, och i nästa andetag är det helt plötsligt ingen skillnad mellan hojarna. Hur ska ni ha det?
Hayden är välförtjänt tvåa i VM. Inte dåligt för en "övervärderad" "medelmåtta" som "kom in på en räkmacka" från en "kalle anka-serie". Med tanke på att hans motståndare bland annat kallar sig för "kejsare", måste ju nivån inom MotoGP vara riktigt usel. Eller också har Hayden något, talang kanske? :rolleyes:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Vermeulen gjorde väl ungefär vad man kan förvänta sig, varken mer eller mindre. På en bana han kan som sin egen ficka ska han inte vara mycket mer än minuten efter även om han bara fått en helg med hojen. Han är trots allt den snabbaste föraren i SBK-VM just nu.

MC Doktorn

Guest
Även om Vermeulen inte gjorde bort sig på något vis så visar hans insats att MotoGp håller ett par divisioner högre klass än WSBK.

Checas 3:e plats ger bara en antydan om vad Capirex borde kunnat presterat om han vore frisk.

Trenden i MotoGP är tydlig med stora framsteg av Både Hayden och Melandri och gamlingarna Sete och Biaggi går bakåt tror definitivt mer på nya förmågor som Vermeulen.

Imponerad av Rossis taktiska drag för att låta klungan med melandri komma ikapp hayden som direkt fastnade med Rossi som fick 1 s försprång, en mästares verk.

Rossis ledning måste vara en av historiens största i 500/MotoGP.

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Fuck jag missade dagens lopp, nån som har det sparat/inspelat på burken o har lust att skicka över racet ?

Kanske tom Torrent?
//D

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Fasen 125 racet verkade vara en höjdare!
5 förare (2an till 6an) går i mål inom 3 tiondelar, hua :3freak

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Finns det inga ställe på nätet där man kan ladda ner äldre race från gp??
Missade också racet :mad: :mad: :mad:

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
Nu vet jag inte hur du räknar, men jag får det till 19 tiondelar mellan snabbaste varvtid mellan Hayden och Vermuelen under rejset, d.v.s 1.9 sekunder. 50 Sekunder efter i mål.
Dock tycker jag han verkar göra klart bättre ifrån sig än exempelvis Byrne.
Men upp med honom i MotoGP, det lär visa sig första säsongen om han har det som krävs.
Jag tycker det var bra av honom att ligga före Hopper, som har kört ett par år, och bli passerad först i slutet och då bara vara någon tiondel efter.
Visst, han är långt efter täten men något annat var väl inte att vänta.

Får han köra och lyckas med liknande resultat i de två sista tävlingarna håller jag tummarna för att han får ett kontrakt med något team nästa år.
WSBK i all ära, det är ändå division 2 jämfört med MotoGP.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Max said, “It is very hard to explain my disappointment. To sit back in the garage after crashing out of the race so early and watch the race on TV is so hard when I know I could have been up at the front fighting with the leaders. One moment I was braking for the corner the next moment the bike was on its side. That’s as much as I can say.”

Va? Var det inte RCV:ns fel? Eller Michelins? Eller teamets? Eller någon annans? Har "Kejsaren" :rofl gjort bort sig på egen hand?

Lätt att säga att man vet att man kunde ha slagits i toppen i racet, när man sitter i depån efter ett riktigt amatörmisstag. Depåboxracingexpert?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
valmers skrev:
Lätt att säga att man vet att man kunde ha slagits i toppen i racet, när man sitter i depån efter ett riktigt amatörmisstag. Depåboxracingexpert?
Han var ju snabbast på warmup:en. Något du säkert vet men ignorerar.

Kör man MotoGP tycker jag faktiskt att man kan kallas för racingexpert med gott samvete men han borde förstås ha frågat dig om råd först.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Neutral skrev:

Kör man MotoGP tycker jag faktiskt att man kan kallas för racingexpert med gott samvete men han borde förstås ha frågat dig om råd först.
Jaha? Såvitt jag vet delas det inte ut VM-poäng för Warm-up-prestationer. Jag brukar alltid få höra att Haydens fina kval inte betyder ett skit, men Warm-up är tydligen "Kejsarens" :rofl melodi. Honda är säkert oerhört nöjda; "visst, du kraschade lite klantigt Max, men VI VANN JU WARM-UP!!!!"

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Jaha? Såvitt jag vet delas det inte ut VM-poäng för Warm-up-prestationer. Jag brukar alltid få höra att Haydens fina kval inte betyder ett skit, men Warm-up är tydligen "Kejsarens" :rofl melodi. Honda är säkert oerhört nöjda; "visst, du kraschade lite klantigt Max, men VI VANN JU WARM-UP!!!!"
Max kunde ha vunnit, men det gjorde han inte, Hayden går från klarhet till klarhet, Max är bara het....

Man vinner inga race i sandfållan så är det.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man kan dividera i eveigheter om vem som är bäst av Hayden och Biaggi men det är ju meningslöst när bägge blir förnedrade av en Yamaha vecka ut och vecka in.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Goodstuff skrev:
Man kan dividera i eveigheter om vem som är bäst av Hayden och Biaggi men det är ju meningslöst när bägge blir förnedrade av en Yamaha vecka ut och vecka in.

Man skulle kunna summera det såhär... Max ÄR riktigt bra. Hayden blir bara bättre o bättre..... men - Rossi ÄR bäst. Pungt !

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Neutral skrev:

Bra svar. Valmers är värre än den värsta "tvåtakstaliban" men vekar inte märka det själv.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Riktigt, men när en av de förnedrade kallar sig för "Kejsaren", efter att ha vunnit en annan RR-klass för snart tio år sedan, kan man knappast göra annat än brista ut i gapskratt.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Det var den italienska pressen som kom på det passande namnet.

The Emperor of Rome.

:Bugar
Vi får hoppas att spådomarna på www.motogpnews.com slår in: :lol

Talking of Max Biaggi the team coach, Paul Denning, down at the Suzuki Blue Soxs may be hiring the services of the balding quarter litre player in 2006. I guess he must want to run a three man team next year with Hoppers and Junior in the offensive line and then using Max as a kind of bench-sitting feeder rider to test old, disused parts that weren't constitutional.

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...