MotoGP "PRAMAC GRAND PRIX OF CHINA"

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nope KR Sr`s smeknamn är King Kenny!!!!

:näsblod Se där ja. Ja, Du Dr Bike - då får jag väl lyssna på "Love me tender..." tills jag somnar i gungstolen i stället. För det var ändå dagens bästa förslag över kungen som är tillbaka. Vart la jag nu den där skivan med Eilert Pilarm förresten?...:yoparty

Edit - back to topic: Visst är det skoj att Rossi är tillbaka i topp. Pedrosa imponerar stort med sin jämnhet, men säsongens stora utropstecken hitintills måste ju ändå klubbgossen vara! Lorenzo verkar ha begåvning, vinnarskalle och efter denna helg tydligen också hög smärttröskel. Imponerande.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
:näsblod Se där ja. Ja, Du Dr Bike - då får jag väl lyssna på "Love me tender..." tills jag somnar i gungstolen i stället. För det var ändå dagens bästa förslag över kungen som är tillbaka. Vart la jag nu den där skivan med Eilert Pilarm förresten?...:yoparty

Edit - back to topic: Visst är det skoj att Rossi är tillbaka i topp. Pedrosa imponerar stort med sin jämnhet, men säsongens stora utropstecken hitintills måste ju ändå klubbgossen vara! Lorenzo verkar ha begåvning, vinnarskalle och efter denna helg tydligen också hög smärttröskel. Imponerande.

Jepp - Klubbräsern är som nån sa: Som de gamla storheterna. Ingen sockervaddspojke eller fotbollspelare.
Coolt.

Och jodå jag är gammal nog att minnas King Kenny serru! :D
Men även Elvis. Bägge kungar på sitt sätt.
Befann mig i Gränna av alla ställen 1977 när dödsbudet om att kingen var död kablades ut i radio.

Roosi ja eller Rosso (eller sa de t.o.m Rocko?!? ;)) som SVT döpt honom till... (vilken vanvördighet mot en världsmästare!) verkar kunna bita ifrån! Skam vore det väl annars, då bara youngisarna visat framfötterna hittills i år. Resten verkar gå på rutinens brant.
Enda signifikanta förbättringarna av de etablerade ickerookiesarna är väl Edwards och Hayden. Resten tyck ha cementerat sina platser i hackordningen om var de ska ligga i förhållande till topdoggen osv.
Man hade hoppats på att få se Edwards på podiets högsta plats nån till gång.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Man tycker ju ändå att han ska kunna motivera sig bättre för hoj kan han ju köra :gnissla

Folk reagerar väl olika, Melandri påminner om Checa som också brukade klämma till med årets prestation när det var dags att förnya kontraktet. West däremot ser helt uppgiven ut och liknar därmed KRJr i mina ögon.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Nej nu ser MadHonda rött!

:tungan

Nja...dagen till ära har jag faktiskt lite överseende med dessa okunniga utomstånde som inte fattar bättre.

OCH min bästaste födelsedagspresent ärade Rossi mig med, genom att komma överst på pallen. Tackar så mycket för det!! :Bugar

Ja ni...än vill och kan han. Det är inget snack om det. Och om Yamman nu kan hålla måttet, då ska ni se på fan att Rossi gör det oxå.

Men Peddot är stabil som fan.

Och Lornezo...ja vad ska man säga..:rolleyes: galet duktig. Inget snack om den saken.

Stoner som en liten surpojke. Vette fan...men han kommer inte ta hem mästerskapet på en räkmacka vid namn Ducati i år.

Riktigt kul att se Melandri på hugget. En 5:e plats får man väl säga är riktigt bra. One hit wonder eller har han blivit varm i kläderna.!!?? Fortsättning följer.

Edwards....samma visa jämt...kvalar bra som fan...håller nåt varv, sen är dom om honom. Trist faktiskt, eftersom han trots allt KAN köra snabbt.

Nåja...jag ser med spänning fram emot nästa rejs.

//Mad

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Tycker det lutar mer & mer åt att Pedrosa kommer ta titeln sen.. Lorenzo kör ihjäl sig, Stoner duger inte & Rossi är för ojämn. Ja, Dani kommer grejja det!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Folk reagerar väl olika, Melandri påminner om Checa som också brukade klämma till med årets prestation när det var dags att förnya kontraktet. West däremot ser helt uppgiven ut och liknar därmed KRJr i mina ögon.

Tycker melandri oftast presterade mycket bra på 990-tiden iaf. Fjolåret med honda var väl ingen direkt hit, vilket det inte var för särskilt många hondaförare.
Hoppas verkligen att Melandri hittat sitt flyt på duccen nu, så kan han nog fightas om pallplatser igen.
West är inget annat än en duktig regnförare och det finns klart bättre förare lediga, han har inte farten helt enkelt, han är nog ingen test-förare heller, så in med någon vettigare förare på Kawa helt klart...

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Tror på Rossi, Pedrosa o Stoner.... i den ordningen

bwin.com nästa då:tummenupp

:tungan

Nja...dagen till ära har jag faktiskt lite överseende med dessa okunniga utomstånde som inte fattar bättre.

OCH min bästaste födelsedagspresent ärade Rossi mig med, genom att komma överst på pallen. Tackar så mycket för det!! :Bugar

Ja ni...än vill och kan han. Det är inget snack om det. Och om Yamman nu kan hålla måttet, då ska ni se på fan att Rossi gör det oxå.

Men Peddot är stabil som fan.

Och Lornezo...ja vad ska man säga..:rolleyes: galet duktig. Inget snack om den saken.

Stoner som en liten surpojke. Vette fan...men han kommer inte ta hem mästerskapet på en räkmacka vid namn Ducati i år.

Riktigt kul att se Melandri på hugget. En 5:e plats får man väl säga är riktigt bra. One hit wonder eller har han blivit varm i kläderna.!!?? Fortsättning följer.

Edwards....samma visa jämt...kvalar bra som fan...håller nåt varv, sen är dom om honom. Trist faktiskt, eftersom han trots allt KAN köra snabbt.

Nåja...jag ser med spänning fram emot nästa rejs.

//Mad

Tänkte först läsa igenom hela tråden, som vanligt efter ett race eftersom jag får ladda ner skiten i efterhand och därefter komma med mina expert kommentarer som alla andra. TILLS jag läste ditt inlägg och kände att JAG KUNDE INTE SAGT DET BÄTTRE SJÄLV:tummenupp :) :fakta

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Är det bara jag som inspirerad av Rossis vinst satte hårklippningsmaskinen på 3 mm och rensade skallen från onödigt hår? :D
För övrigt tycker jag mest synd om Takahashi som fick motorproblem i sista kurvan före mål och en tredjeplats, harakiriläge...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tibet

rossi och capirossi sa att dom stöttade tibet och möjligen skulle påvisa det under helgen..
nån som noterade nått?
Loris drickaflaska på gridden va röd orange, tror det kan ha vart nått..

Riktigt bra race fast det va utdraget.

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
Söker!
rossi och capirossi sa att dom stöttade tibet och möjligen skulle påvisa det under helgen..
nån som noterade nått?
Loris drickaflaska på gridden va röd orange, tror det kan ha vart nått..

Riktigt bra race fast det va utdraget.

störta med ett plan sen kö hoj dan efter? neee ja vet inte men liter intresant nån som vet mer ?!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
störta med ett plan sen kö hoj dan efter? neee ja vet inte men liter intresant nån som vet mer ?!

alltså, jag omformulerar väl då för fanken.
dom hade uttryckt stöd, support, tog ställning för, valde sida, i Tibet / Kina frågan.

skicka över lite piller :tungan

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Det blir väl i Ungern nästa år istället. Kineserna hade väl valt att inte förlänga om jag fattat rätt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det blir väl i Ungern nästa år istället. Kineserna hade väl valt att inte förlänga om jag fattat rätt.

Bra, för det är väl en skitbana i alla fall. Ser bara ut att vara start/stopp för att inte F1 ska vara för farligt. Hungaroring är väl lite smal för F1 med omkörningarna men med hoj blir det säkert bra. Tror de kör EM där.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati