MotoGP Pre2013 - Test

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Kanske lite tidigt att dra några stora växlar men jag tycker ändå att man kan se vissa tendenser redan nu.

- Rossi ser ut att få det svårt med DP, JL och MM. Det funkar inte att vara en halvsekund efter.

Rossi körde fjolårscykeln p.g.a motorproblem med sin nya.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Cals mekaniker Steve Blackburn lade ut en bild på Cals hoj med nya siffror på och skrev "New spec big three five!" och jag svarade som du ser i bilden. Löjlig reaktion om du frågar mig.

Svårt att få det till ironi/skämt om du inte tar med en smiley efter texten.
Så jag tycker svaret var delvis befogat :hihi

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Oavsett vad man tycker om hans svar så går det ju inte att spåra någon ironi i det du skrev.
Kanske inte ironi men meningen var ju att det är roligt/tragiskt att den enda "uppgradering" han får är ett par klistermärken. Det i kombination med att han är noga med att poängtera detta i varenda intervju sedan han började köra för Tech3 gör det roligt, vem minns inte allt tjafs om Brembo-oken förra året. Dagens intervju på motogp.com är samma sak, han ägnar halva intervjun åt att poängtera att han inte har några saker att testa. :)

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag tror (än en gång) att man inte ska tyda dickhead så mycket. De har ett hårt språk och dickhead kan nästan översättas till toker, stolle, fåntratt etc. och inte riktigt så illa som det låter. Vissa lägger in svordomar i varje mening utan att vara minst upprörda, det där har ju lite med kultur, klass m.m. att göra.

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Det skulle ju kunna vara som så att Cals svar var ironiskt ;)

MC Doktorn

Guest
P€RRA;5747661 skrev:
Du skulle väl få glädjefnatt :)

Skulle tycka det var kul om Dovi fick till det, han borde haft Rossis styrning.

Wow! Trodde inte han var så korkad. Men det är han tydligen. Intressant!

På vilket sätt är man korkad om man svarar någon med dickhead som gör ett dumt "statement". Fast det var inte så professionellt uttryckt, kanske tyder på att han är pressad ?

Tror CC uttrycker sig mycket och ofta men han borde väl veta bättre än någon här inne vad det handlar om.

Ok vi lämnar dickhead incidenten, men kommer inte glömma den :brynad

Vad för grejer kommer M1 prova ut, tydligen gnällde även Lorenzo på we need to improve accelaration.
Nya motorer från japan på gång..

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
...det är roligt/tragiskt att den enda "uppgradering" han får är ett par klistermärken.
Håller med. Och om det hade varit tydligare i din kommentar hade han ju gjort tummen upp. Men det är anmärkningsvärt att en offentlig och känd person kallar någon okänd för ”dickhead” på ett öppet forum.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Äsh, det var ju inte så att han skrev "fucking dickhead piece of shit". Först då hade jag lyft på ögonbrynen. "Dickhead" är ju närmast roligt, även om det även delvis var allvarligt menat av Cal.

Dickhead

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping