MC Doktorn
Guest
Som sagt, en del är ju väldigt lättroade och har en kravnivå i tröskelhöjd
Ser man lite mer än sammandrag och har sett några säsonger inser man snabbt att 2011 inte kommer att gå till historien som någon av de mer spännande. Frågan är om någon kommer att minnas något annat än att Stoner vann titeln?
Suzukis problem är ju fram för allt att den funkar uselt när det inte är varmt. I går var det väl nära 30 grader och då funkar den riktigt bra. Men visst är hojen en av de sämre, inget snack om det.
Det du uttrycker är snarare din känsla av att det är tråkigt, du måste skilja på vad du tycker och vad andra upplever. Men du anser att du har patent på sanningen och att alla andra har fel
Så fort S&S3M finns i trådarna så sjunker tröskeln för respekt, hur kan det komma sig?
Nedlåtande och förlöjligande kommentarer om andra verkar vara din essä.
För mig som följt serierna sen sent 70 tal är faktiskt 2011 hittills intressant ur flera synvinklar.
Att Rossi misslyckas kapitalt när han bytte till ett märke som inte klarar av att bygga en konkurranskraftig hoj. Sannolikt tror jag vi ser slutet på en lysande karriär om han inte lyckas 2012 vilket jag betvivlar.
Att Stoner efter många år på Ducati bytte till Honda och genast kommer resultaten på ett sätt som HRC inte sett sen Rossis glansdagar.
När han körde Ducce ansågs han vara psykiskt instabil när han inte lyckades prestera mot förväntningarna.
Han klagade på bristande känsla i hojen och kraschade oförklarligt att sen Rossi klagar om liknande saker har självklart en annan dignitet
Att Simoncelli för första gången når pallen men är för het och verkar inte kunna omsätta sin snabbhet i race, men avgjorde kanske hela mästerskapet när han sänkte den lille spanjoren som sannolikt inte kunnat rå på Stoner i varje fall.
Att Spies för första gången tar en seger, en kille som jag tror kommer bli glödhet 2012.
Edit: Säsongen 2011 är inte slut än men det ser inte ljust ut för Jorge att ta hem titeln, krävs väl snart att Stoner får några DNF för att det ska hända.
Last edited: