MotoGP Sachsenring.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2313082 Undrar hur bra Hayden skulel göra sig på ett annat språk än modersmålet? Det verkar för övrigt vara svårt nog.
Hur länge har Pedrosa kört GP? Pinsamt att inte kunna engelska efter alla år.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2313109 Hur länge har Pedrosa kört GP? Pinsamt att inte kunna engelska efter alla år.
Varför är det pinsamt? :va
För övrigt klarar han sig bra tycker jag. Finns flera som är betydligt mycket svårare att förstå.

McFille skrev:
2305304 Vem klagar? :confused:
Hayden. Nu var det hojens "fel". ;)

"We just couldn’t quite get our bike to come off the corners fast enough here.”

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Kenny pratade iaf lite japanska med Tamada när han kollade
hur det var med honom. Tamada tyckte det var ganska kul.

Nicky pratar väl bara hick :hihi

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2313115 Varför är det pinsamt? :va
För övrigt klarar han sig bra tycker jag. Finns flera som är betydligt mycket svårare att förstå.
För att det givetvis ingår i en GP-förares vardag att kommunicera med media.
Gustav O skrev:
2313115
Hayden. Nu var det hojens "fel". ;)

"We just couldn’t quite get our bike to come off the corners fast enough here.”
Notera ordet "vi". Inget snack om sabotage, konspiration eller "jump jump jump".

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2313152 För att det givetvis ingår i en GP-förares vardag att kommunicera med media.
Det menar du att Pedrosa inte kan? Det finns flera intervjuer med honom på www.motogp.com som är både lättförståeliga och intressanta, han leer tom, det verkar vara ett kriterioum för att man ska vara bra förare.

valmers skrev:
2313152Notera ordet "vi". Inget snack om sabotage, konspiration eller "jump jump jump".
Det var ju det enda andra HRC-förare sagt också. :rolleyes:
Likväl skyller han på hojen. Han får väl gasa mer då, köra runt problemet.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2313163 OCh det menar du att Pedrosa inte kan? Det finns flera intervjuer med honom på www.motogp.com som är både lättförståeliga och intressanta, han leer tom, det verkar vara ett kriterioum för att man ska vara bra förare.
Jag ser presskonferenserna och känner att F1-finnpekka är en virituos på engelska i jämförelse.

Gustav O skrev:
Det var ju det enda andra HRC-förare sagt också. :rolleyes:
Likväl skyller han på hojen. Han får väl gasa mer då, köra runt problemet.
Han poänterar alltid att teamet gör ett fantastiskt jobb, och att man kommer att lösa problemet tillsammans.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2313171 Jag ser presskonferenserna och känner att F1-finnpekka är en virituos på engelska i jämförelse.
Det är möjligt. SOm sagt, Hayden på ett annat språk hade varit intressant..

valmers skrev:
2313171Han poänterar alltid att teamet gör ett fantastiskt jobb, och att man kommer att lösa problemet tillsammans.
Han är bra på inövade floskler, jätteduktig.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Han är bra på inövade floskler, jätteduktig.
Ja, just det, jag glömde att man måste vara ful, sur, otrevligt och klaga på team, hoj och alla andra förare för att passera nålsögat som en bra förare. Leda VM är bara blaha blaha.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2313204 Ja, just det, jag glömde att man måste vara ful, sur, otrevligt och klaga på team, hoj och alla andra förare för att passera nålsögat som en bra förare. Leda VM är bara blaha blaha.
Det har jag inte påstått utan att det är mycket floskler som sägs på presskonferenserna, av alla förare. Det rapas upp tack till höger och vänster utan någon somhelst mening eller känsla bakom orden, även om de såklart har del i framgångar och motgångar. Sanningen om vad de tycker är nog ganska ofta annorlunda. För övrigt får man vara hur ful som helst och ändå vara en skitbra förare.

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
En gång i tiden diskuterade vi racing i de här trådarna. Nu liknar det mer en tråd från OT-forumet.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Moto gp racet i repris idag 18/7 kl 20.00 Eurosport 2..Hoppas det är med Mamola o Julian Ryder m.fl... :tummenupp

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Gustav O skrev:
2313215 Det har jag inte påstått utan att det är mycket floskler som sägs på presskonferenserna, av alla förare. Det rapas upp tack till höger och vänster utan någon somhelst mening eller känsla bakom orden, även om de såklart har del i framgångar och motgångar. Sanningen om vad de tycker är nog ganska ofta annorlunda. För övrigt får man vara hur ful som helst och ändå vara en skitbra förare.

Jag stod utanför Rossis box efter att han kommit in efter ett pass. Omkring sig hade han ca 10-12 pers (Team Yamaha, Michelin & Öhlins) med anteckningsblock och datorer i högsta hugg och de såg minst sagt koncentrerade ut när Rossi förklarade och gestikulerade. Trots att vissa saknar känsla bakom uttrycken så ligger det nog en del i vad de säger när de tackar teampersonalen för deras arbete! En annan femma när de tackar sina sponsorer efter ett race...

Nyteknik skrev:
2311536 Ligger något i det. Men jag är osäker på om Oscar var uppriktigt överraskad över skillnaden mellan sig själv och Melandri.

Tror du verkligen att jag var överraskad!? Det var mer ett konstaterande!

/oscar - ej dummare än tåget som vissa andra

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Placeringen av batteriet för en så låg tyngdpunkt så möjligt ser ju lite svajjig ut vid första blicken, typ två buntband ala biltema :näsblod

Är d vanligt här hemma att placera typ batteri o dyl mobila delar så lågt som d går?

bra bilder :tummenupp

Bifogat

• 241147b.JPG
    241147b.JPG
    18.4 KB · Visningar: 173

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oscar skrev:
2313579 Jag stod utanför Rossis box efter att han kommit in efter ett pass. Omkring sig hade han ca 10-12 pers (Team Yamaha, Michelin & Öhlins) med anteckningsblock och datorer i högsta hugg och de såg minst sagt koncentrerade ut när Rossi förklarade och gestikulerade. Trots att vissa saknar känsla bakom uttrycken så ligger det nog en del i vad de säger när de tackar teampersonalen för deras arbete! En annan femma när de tackar sina sponsorer efter ett race...
Självklart är teamet och andra runt omkring viktiga men som du säger är det lite trist när de ska tacka en sponsor som tillverkar sportdryck, klockor eller cigaretter....

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
#space skrev:
2313673 Placeringen av batteriet för en så låg tyngdpunkt så möjligt ser ju lite svajjig ut vid första blicken, typ två buntband ala biltema :näsblod

Är d vanligt här hemma att placera typ batteri o dyl mobila delar så lågt som d går?

Om man kollar lite mer noga på den bilden så ser man även att det undre avgasröret är av annat material än det som ligger precis ovanför. Syns på färgen att dom färgats olika av värmen. Det övre av dom ser ut som ett i titan. Också antagligen för att få vikt på dom ställena man vill/behöver eller för att få en annan avgastemperatur på vissa cylindrar..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
#space skrev:
2313673 Placeringen av batteriet för en så låg tyngdpunkt så möjligt ser ju lite svajjig ut vid första blicken, typ två buntband ala biltema :näsblod

Mass centralization är ju nyckelordet och då hamnar grejerna sådär. För övrigt sätter jag fast mitt batteri på samma vis, racemässigt med buntband. :D

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ser det inte ut mer som gummiremmar, typ o-ringar? Duccar har också batteriet långt ner och fram, dock inte lika extremt som det där.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
2313731 Ser det inte ut mer som gummiremmar, typ o-ringar? Duccar har också batteriet långt ner och fram, dock inte lika extremt som det där.
JO och antagligen sitter de mer för att hålla kablarna på plats än batteriet.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gustav O skrev:
2313693 Mass centralization är ju nyckelordet och då hamnar grejerna sådär. För övrigt sätter jag fast mitt batteri på samma vis, racemässigt med buntband. :D
Okey.. Du menar lika lågt oxå då? Då förstår jag att Du är en snabb rackans räjjserförare :tummenupp

Neutral skrev:
2313731 Ser det inte ut mer som gummiremmar, typ o-ringar? Duccar har också batteriet långt ner och fram, dock inte lika extremt som det där.
Ok..Jo stämmer väl när man kollar lite mer noga :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...