Hur länge har Pedrosa kört GP? Pinsamt att inte kunna engelska efter alla år.Gustav O skrev:2313082Undrar hur bra Hayden skulel göra sig på ett annat språk än modersmålet? Det verkar för övrigt vara svårt nog.
Hur länge har Pedrosa kört GP? Pinsamt att inte kunna engelska efter alla år.Gustav O skrev:2313082Undrar hur bra Hayden skulel göra sig på ett annat språk än modersmålet? Det verkar för övrigt vara svårt nog.
Varför är det pinsamt?valmers skrev:2313109Hur länge har Pedrosa kört GP? Pinsamt att inte kunna engelska efter alla år.
Hayden. Nu var det hojens "fel".McFille skrev:2305304Vem klagar?![]()
För att det givetvis ingår i en GP-förares vardag att kommunicera med media.Gustav O skrev:2313115Varför är det pinsamt?
För övrigt klarar han sig bra tycker jag. Finns flera som är betydligt mycket svårare att förstå.
Notera ordet "vi". Inget snack om sabotage, konspiration eller "jump jump jump".Gustav O skrev:2313115
Hayden. Nu var det hojens "fel".
"We just couldn’t quite get our bike to come off the corners fast enough here.”
Det menar du att Pedrosa inte kan? Det finns flera intervjuer med honom på www.motogp.com som är både lättförståeliga och intressanta, han leer tom, det verkar vara ett kriterioum för att man ska vara bra förare.valmers skrev:2313152För att det givetvis ingår i en GP-förares vardag att kommunicera med media.
Det var ju det enda andra HRC-förare sagt också.valmers skrev:2313152Notera ordet "vi". Inget snack om sabotage, konspiration eller "jump jump jump".
Jag ser presskonferenserna och känner att F1-finnpekka är en virituos på engelska i jämförelse.Gustav O skrev:2313163OCh det menar du att Pedrosa inte kan? Det finns flera intervjuer med honom på www.motogp.com som är både lättförståeliga och intressanta, han leer tom, det verkar vara ett kriterioum för att man ska vara bra förare.
Han poänterar alltid att teamet gör ett fantastiskt jobb, och att man kommer att lösa problemet tillsammans.Gustav O skrev:Det var ju det enda andra HRC-förare sagt också.![]()
Likväl skyller han på hojen. Han får väl gasa mer då, köra runt problemet.
Det är möjligt. SOm sagt, Hayden på ett annat språk hade varit intressant..valmers skrev:2313171Jag ser presskonferenserna och känner att F1-finnpekka är en virituos på engelska i jämförelse.
Han är bra på inövade floskler, jätteduktig.valmers skrev:2313171Han poänterar alltid att teamet gör ett fantastiskt jobb, och att man kommer att lösa problemet tillsammans.
Ja, just det, jag glömde att man måste vara ful, sur, otrevligt och klaga på team, hoj och alla andra förare för att passera nålsögat som en bra förare. Leda VM är bara blaha blaha.Gustav O skrev:Han är bra på inövade floskler, jätteduktig.
Det har jag inte påstått utan att det är mycket floskler som sägs på presskonferenserna, av alla förare. Det rapas upp tack till höger och vänster utan någon somhelst mening eller känsla bakom orden, även om de såklart har del i framgångar och motgångar. Sanningen om vad de tycker är nog ganska ofta annorlunda. För övrigt får man vara hur ful som helst och ändå vara en skitbra förare.valmers skrev:2313204Ja, just det, jag glömde att man måste vara ful, sur, otrevligt och klaga på team, hoj och alla andra förare för att passera nålsögat som en bra förare. Leda VM är bara blaha blaha.
Gustav O skrev:2313215Det har jag inte påstått utan att det är mycket floskler som sägs på presskonferenserna, av alla förare. Det rapas upp tack till höger och vänster utan någon somhelst mening eller känsla bakom orden, även om de såklart har del i framgångar och motgångar. Sanningen om vad de tycker är nog ganska ofta annorlunda. För övrigt får man vara hur ful som helst och ändå vara en skitbra förare.
Nyteknik skrev:2311536Ligger något i det. Men jag är osäker på om Oscar var uppriktigt överraskad över skillnaden mellan sig själv och Melandri.
Självklart är teamet och andra runt omkring viktiga men som du säger är det lite trist när de ska tacka en sponsor som tillverkar sportdryck, klockor eller cigaretter....oscar skrev:2313579Jag stod utanför Rossis box efter att han kommit in efter ett pass. Omkring sig hade han ca 10-12 pers (Team Yamaha, Michelin & Öhlins) med anteckningsblock och datorer i högsta hugg och de såg minst sagt koncentrerade ut när Rossi förklarade och gestikulerade. Trots att vissa saknar känsla bakom uttrycken så ligger det nog en del i vad de säger när de tackar teampersonalen för deras arbete! En annan femma när de tackar sina sponsorer efter ett race...
#space skrev:2313673Placeringen av batteriet för en så låg tyngdpunkt så möjligt ser ju lite svajjig ut vid första blicken, typ två buntband ala biltema![]()
Är d vanligt här hemma att placera typ batteri o dyl mobila delar så lågt som d går?
bra bilder![]()
Mass centralization är ju nyckelordet och då hamnar grejerna sådär. För övrigt sätter jag fast mitt batteri på samma vis, racemässigt med buntband.#space skrev:2313673Placeringen av batteriet för en så låg tyngdpunkt så möjligt ser ju lite svajjig ut vid första blicken, typ två buntband ala biltema![]()
Är d vanligt här hemma att placera typ batteri o dyl mobila delar så lågt som d går?
bra bilder![]()
JO och antagligen sitter de mer för att hålla kablarna på plats än batteriet.Neutral skrev:2313731Ser det inte ut mer som gummiremmar, typ o-ringar? Duccar har också batteriet långt ner och fram, dock inte lika extremt som det där.
Okey.. Du menar lika lågt oxå då? Då förstår jag att Du är en snabb rackans räjjserförareGustav O skrev:2313693Mass centralization är ju nyckelordet och då hamnar grejerna sådär. För övrigt sätter jag fast mitt batteri på samma vis, racemässigt med buntband.![]()
Ok..Jo stämmer väl när man kollar lite mer nogaNeutral skrev:2313731Ser det inte ut mer som gummiremmar, typ o-ringar? Duccar har också batteriet långt ner och fram, dock inte lika extremt som det där.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |