MotoGP Sachsenring.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gustav O skrev:
2311499 Andreas kraschade på varv nio och Nicklas fick bryta med tekniska fel, tändstift som pajat.

Båda tändstiften hade tydligen gängat ur sig på Cajbacks aprilia. Ett skumt fenomen som kan hända aprilia om dom detornerar mycket. Nu vet dom om att det kan hända. Trist att behöva lära sig det i ett VM-race bara..

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
#space skrev:
2310303 Det viktigaste för Nicky idag var att vara försteman i stallet o ta poäng av Pedrosa...känns så iallafall :)

Kikade på reprisen på E2 - ser nästan ut som Peddo lyfter av gasen innan mållinjen. vet ju inte hur mycket lagspelare någon av dem är. Men ett KTM-scenario är väl knappast något team önskar sig.

/J

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jörgen #31 skrev:
2311873 Kikade på reprisen på E2 - ser nästan ut som Peddo lyfter av gasen innan mållinjen. vet ju inte hur mycket lagspelare någon av dem är. Men ett KTM-scenario är väl knappast något team önskar sig.

/J

Jag tror inte det, inte så här tidigt.
Men om man ska leta situationer,
kolla på omkörningen på första/andra varvet valmers tyckte var så häftig,
Pedrosa går långt ut och Hayden passerar, när Kenny också är på väg
förbi så smäller dörren igen. Men troligen var det Pedrosa som var lite
överförsiktig eftersom han vurpat i den kurvan tidigare under helgen

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jörgen #31 skrev:
2311873 Kikade på reprisen på E2 - ser nästan ut som Peddo lyfter av gasen innan mållinjen. vet ju inte hur mycket lagspelare någon av dem är. Men ett KTM-scenario är väl knappast något team önskar sig.

/J
Jag tror knappast det finns någon s.k. team order hos Repsol Honda. Å andra sidan vill Honda återta titeln från Yamaha. När Pedrosa "tar" poäng från Hayden motverkar han indirekt detta. Det enklaste vore om Butter låg före Hayden i sammandraget.

:tungan

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Knappast några teamorders i repsol-teamet, annars hade pedrosa inte huggit så hårt på Hayden som han ändå gjorde när han hade chansen.
Trots allt, tror jag också honda inser vilket golden child de sitter på, att tvinga pedrosa backa av är inget bra sätt att behålla en förare av den kalibern.
Kanske i slutet av säsongen om det bara är poäng som skiljer mellan rossi och hayden. Men än så länge har ju även pedrosa chansen på titeln själv, och till skillnad från Hayden har han större möjligheter att vinna race på egen hand.
Iofs tror jag det blir en showdown mellan Rossi och Hayden i helgen på Laguna, pedrosa kommer inte göra så mycket väsen av sig nästa helg är min tippning.
Sen skulle det vara jäkligt kul om Roberts smäller till med ännu en pallplacering.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
2311931...en showdown mellan Rossi och Hayden i helgen på Laguna, pedrosa kommer inte göra så mycket väsen av sig nästa helg är min tippning. Sen skulle det vara jäkligt kul om Roberts smäller till med ännu en pallplacering.
Exakt min uppfattning. Men räkna med att också Hopkins kommer visa framfötterna. Och såklart Edwards (sista realistiska chansen någonsin för honom att ta en GP-seger).

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
gthyni skrev:
2311890 Jag tror inte det, inte så här tidigt.

Vet inte om jag vill kalla 60% av säsongen tidigt.
Anyway, det såg lite märkligt ut på reprisen och även om Peddo är en vinnare ut i fingerspetsarna så vill han nog inte ta fyra poäng av Nicky på rakan bara för att han kan. Talmacsis minst sagt korkade omkörning på Kallio ekar ju ännu..

You know, Nicky Måste börja vinna "you know" om han ska ha någon chans "you know" och med den statistik han ligger inne med "you know" så blir det jäävligt svårt att vinna på egen hand.... You know :)

/Jörgen

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Såg reprisen idag...!!!!

:banana :squid :Rockbanan :krama

Han är ju bara BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST!!!!!!!!! Ja jag behöver väl inte säga vem jag menar.!!!?????

VALENTINO ROSSIkungen av MotoGP. Tror faktiskt inte det kommer att komma någon efterträdare som kan ta över hans krona.!!

Visst...Hayden leder...han kör bra...Peddot är ung har många år kvar att slipas till...Melandri icke att förglömma...kör tufft som fan. MEN...sätt vem som helst på materialet som Rossi har. Dom skulle inte ha en chans.

Hur som helst...fy fan vilket bra race...det bästa var nästan att jag visste i förväg att Rossi skulle vinna...så slapp jag vara så nervös. :brinnerup

//Madelene

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Madhonda skrev:
2312112 Såg reprisen idag...!!!!

:banana :squid :Rockbanan :krama

Han är ju bara BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST!!!!!!!!! Ja jag behöver väl inte säga vem jag menar.!!!????? Tror faktiskt inte det kommer att komma någon efterträdare som kan ta över hans krona.!! //Madelene

Tror oxå att d blir svårt för någon att upprepa Valentinos sviter osv osv O valentino har ju inte slutat än så det dröjer nog år år o år.. :)

Dock så tror jag att nästa kille som får fabrikskontrakt heter Marco Melandri skulle vara ett dreamteam i tex Camel Yamaha (jag vill se):tummenupp

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
#space skrev:
Dock så tror jag att nästa kille som får fabrikskontrakt heter Marco Melandri skulle vara ett dreamteam i tex Camel Yamaha (jag vill se):tummenupp

Han har väl fabriksdelar från HRC redan på sin hoj,
ungefär som Sete hade 2004/2005. Jag betraktar MM
som etablerad i elit, han är ju en av de 4 som har en
realistisk chans att ta titeln i år.

Tror nog Yamaha tvekar lite, unge Marco skrotade Yammor på
löpande band när han körde för Tech3 2004. :hihi

Nästa stjärnskott är nog Jorge Lorenzo. Tror nog han är en
kandidat till att ta över Edwards plats nästa år.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
gthyni skrev:
2312199 Han har väl fabriksdelar från HRC redan på sin hoj,
ungefär som Sete hade 2004/2005. Jag betraktar MM
som etablerad i elit, han är ju en av de 4 som har en
realistisk chans att ta titeln i år.

Tror nog Yamaha tvekar lite, unge Marco skrotade Yammor på
löpande band när han körde för Tech3 2004. :hihi

Nästa stjärnskott är nog Jorge Lorenzo. Tror nog han är en

Jo! Det var en gåta med Marco under den (mörka) -03 -04 tiden..Men tvåa förra året o fortsätter att köra som en helt ny person även i år..Skador bekommer inte o är ju mkt ung än 23år!! Ett byte av Colin o Marco samt en kista med euro emellan..

Jorge har säkert en framtid i moto gp :tummenupp

Last edited:

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
gthyni skrev:
2312199 Nästa stjärnskott är nog Jorge Lorenzo. Tror nog han är en

Säkert är Jorge en het kandidat till en MotoGP-styrning nästa år. Men vad jag läst/hört så har Rossi sagt att han vill ha Colin som teampolare. Tydligen är Colin grym på däck och chassinställlningar. Att de sedan har asball ihop är inte helt oviktigt!

/Jörgen

valmers skrev:
2310552 Hopkins verkar vara de dåliga ursäkternas okrönte mästare. Efter den ohotade Skägget, givetvis.

Påtal om skägg... hehe

Bifogat

• Nickys.jpg
    Nickys.jpg
    18.7 KB · Visningar: 44

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2309139 Ja, för Hayden hade ju aldrig kommit förbi ändå. Såg du när han klippte både Pedrosa och Roberts och gick upp i ledning, eller slog du på talibanögonbindeln då?
Sedan tappade han tre placeringar på ett varv och enda han lyckades me efter det var att utnyttja att Melandri fick Pedrosa brett i vänstern. :)

Nyteknik skrev:
2307105 Smickrande att en teamchef uttalar tveksamheter om sin egen förares kapacitet i media.

:lol
Jag är förvånad över att Ellison är kvar, Dunlop ville ju ha honom och betalar mycket för teamet, med tanke på att han i söndags var 45 sekunder efter Checa i mål. :3freak
Då klagar folk på Edwards som är 29 sekunder efter Rossi i mål och Rossi får ju anses vara strået vassare än Checa.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jörgen #31 skrev:

/J
:lol Ibland är ni bara för roliga! Hade Hayden varit lika långt bakom Pedrosa hade det hetat att "Pedrosa utklassar sin teamkamrat, och visar vem som är försteförare".

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2313002 :lol Ibland är ni bara för roliga! Hade Hayden varit lika långt bakom Pedrosa hade det hetat att "Pedrosa utklassar sin teamkamrat, och visar vem som är försteförare".
Ni? Jag vet att du är gammaldags och borgerlig men att du ni:ar den du talar med är nytt. ;)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
gthyni skrev:
2311890 Jag tror inte det, inte så här tidigt.
Men om man ska leta situationer,
kolla på omkörningen på första/andra varvet valmers tyckte var så häftig,
Pedrosa går långt ut och Hayden passerar, när Kenny också är på väg
förbi så smäller dörren igen. Men troligen var det Pedrosa som var lite
överförsiktig eftersom han vurpat i den kurvan tidigare under helgen
Och månlandningen -69 spelades in i öknen på jorden.

Nyteknik skrev:
2311900 Jag tror knappast det finns någon s.k. team order hos Repsol Honda. Å andra sidan vill Honda återta titeln från Yamaha. När Pedrosa "tar" poäng från Hayden motverkar han indirekt detta. Det enklaste vore om Butter låg före Hayden i sammandraget.

:tungan
Ja, då får han väl börja gasa och ge fan i att krascha.

oFFkeFF skrev:
2311931 Knappast några teamorders i repsol-teamet, annars hade pedrosa inte huggit så hårt på Hayden som han ändå gjorde när han hade chansen.
Trots allt, tror jag också honda inser vilket golden child de sitter på, att tvinga pedrosa backa av är inget bra sätt att behålla en förare av den kalibern.
Kanske i slutet av säsongen om det bara är poäng som skiljer mellan rossi och hayden. Men än så länge har ju även pedrosa chansen på titeln själv, och till skillnad från Hayden har han större möjligheter att vinna race på egen hand.
Iofs tror jag det blir en showdown mellan Rossi och Hayden i helgen på Laguna, pedrosa kommer inte göra så mycket väsen av sig nästa helg är min tippning.
Sen skulle det vara jäkligt kul om Roberts smäller till med ännu en pallplacering.
När Pedrosa vinner race när Rossi DNF:ar eller kör skadad, heter det att han kan vinna race på egen hand.
När Hayden vinner race under samma förutsättningar heter det att han vann enbart för att Rossi var borta, jada jada jada.

Jörgen #31 skrev:
2311986 Vet inte om jag vill kalla 60% av säsongen tidigt.
Anyway, det såg lite märkligt ut på reprisen och även om Peddo är en vinnare ut i fingerspetsarna så vill han nog inte ta fyra poäng av Nicky på rakan bara för att han kan. Talmacsis minst sagt korkade omkörning på Kallio ekar ju ännu..

You know, Nicky Måste börja vinna "you know" om han ska ha någon chans "you know" och med den statistik han ligger inne med "you know" så blir det jäävligt svårt att vinna på egen hand.... You know :)

/Jörgen
Ja, hellre en bred amerikansk söderndialekt än en kille som aspirerar på titeln världens tråkigaste rr-förare som behöver tolk.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
valmers skrev:
Ja, då får han väl börja gasa och ge fan i att krascha.
...

Eller bromsa senare. Tyckte han var först på bromsen hela racet.

Edit: Pedrosa alltså (för tydlighetens skull)

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
valmers skrev:
2313016 Och månlandningen -69 spelades in i öknen på jorden.

fast crash.net tror som jag om Pedrosa i den kurvan,
men du vet väl bättre?

The Repsol Honda rookie was visibly slower into the downhill left hander near the end of the lap - the main overtaking area - after falling heavily at that spot on Saturday morning. The accident seemed to unsurprisingly affect his confidence into that crucial corner, costing him positions - and limiting his overtaking opportunities - during the race.

http://www.crash.net/news_view~t~Pedrosa--I-need-to-improve-~cid~6~id~133915.htm

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
gthyni skrev:
2313053 fast crash.net tror som jag om Pedrosa i den kurvan,
men du vet väl bättre?

The Repsol Honda rookie was visibly slower into the downhill left hander near the end of the lap - the main overtaking area - after falling heavily at that spot on Saturday morning. The accident seemed to unsurprisingly affect his confidence into that crucial corner, costing him positions - and limiting his overtaking opportunities - during the race.

http://www.crash.net/news_view~t~Pedrosa--I-need-to-improve-~cid~6~id~133915.htm
Är han rädd för att bromsa sent? Men lille vän, då ska vi be de andra dumma farbröderna köra lite långsammare.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2313016
Ja, hellre en bred amerikansk söderndialekt än en kille som aspirerar på titeln världens tråkigaste rr-förare som behöver tolk.
Undrar hur bra Hayden skulel göra sig på ett annat språk än modersmålet? Det verkar för övrigt vara svårt nog.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...