MotoGP Sachsenring.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
#space skrev:
2313740 Okey.. Du menar lika lågt oxå då
Nej. På vänster sida vid kylaren ungefär. Eftersom föraren taxar in på 85 kg utan utrustning känns inte placeringen av 200gram batteri så viktigt för mina varvtider. :lol

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gustav O skrev:
2313748 Nej. På vänster sida vid kylaren ungefär. Eftersom föraren taxar in på 85 kg utan utrustning känns inte placeringen av 200gram batteri så viktigt för mina varvtider. :lol
:hihi nä det är såklart ovidkommande med den sanningen i minnet.. :)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Axxexs skrev:
2313818 Hittat en bild än så länge på Niclas.

Tänkte jag skulle jämföra hur han satt mot andra förare. Men det ser ju ut som att alla sitter lite olika i den svängen?
Cool stilstudie där Anders :tummenupp

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Neutral skrev:
2313731 Ser det inte ut mer som gummiremmar, typ o-ringar? Duccar har också batteriet långt ner och fram, dock inte lika extremt som det där.

Håll me om att d borde bli ett hyffsat varmt batteri med den placeringen mellan blocket o kylan :)

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
valmers skrev:
2313002 :lol Ibland är ni bara för roliga! Hade Hayden varit lika långt bakom Pedrosa hade det hetat att "Pedrosa utklassar sin teamkamrat, och visar vem som är försteförare".

Du behöver inte nia mig :) Jörgen funkar alldeles utmärkt.. Jag tror det är skägget som gör det, när Biaggi var nummer ett hos Honda hade han skägg och var efter Rossi. Nu har Hayden anlagt ett litet skägg och är tvåa efter Rossi. You know :hihi

/Jörgen

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jörgen #31 skrev:
2314898 Du behöver inte nia mig :) Jörgen funkar alldeles utmärkt.. Jag tror det är skägget som gör det, när Biaggi var nummer ett hos Honda hade han skägg och var efter Rossi. Nu har Hayden anlagt ett litet skägg och är tvåa efter Rossi. You know :hihi

/Jörgen
Man måste nog vara taliban för att lyckas få Hayden efter Rossi i VM-tabellen.

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
valmers skrev:
2314962 Man måste nog vara taliban för att lyckas få Hayden efter Rossi i VM-tabellen.
En 2-takts-taliban-tabell: :notme

Bifogat

• motogp_standings.JPG
    motogp_standings.JPG
    89.3 KB · Visningar: 80
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2314962 Man måste nog vara taliban för att lyckas få Hayden efter Rossi i VM-tabellen.
Fast det framgår ju att det är som förare han menar. Hayden leder tabellen men inte ens du kan väl anse honom vara en bättre förare än Rossi?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2315534 Fast det framgår ju att det är som förare han menar. Hayden leder tabellen men inte ens du kan väl anse honom vara en bättre förare än Rossi?
Bäst är den förare som leder VM-tabellen när säsongen är slut. Om och men räknas inte, mig veterligen.

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Hoj
ART GSX-R1000
valmers skrev:
2315677 Bäst är den förare som leder VM-tabellen när säsongen är slut. Om och men räknas inte, mig veterligen.

Yes!
De e precis det vår sport går ut på.

RedFinn

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2005
Hoj
zx6rr
valmers skrev:
2315677 Bäst är den förare som leder VM-tabellen när säsongen är slut. Om och men räknas inte, mig veterligen.

Bäst är den kombination av förare + team + mc-tillverkare + däcks-tillverkare som leder tabellen när säsongen är slut, även om föraren får titeln. Vem som är den bäste föraren kan diskuteras.

(Ursäkta inhoppet från en sporadisk "lurker")

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Axxexs skrev:
2314246 sista bilderna.

Har inte lyckats hitta några foto på Mårtensson. :(

Härliga bilder! Speciellt depåbilderna som visar lite atmosfär...mmm, måste iväg på ett GP snart! :banana

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Jag håller med om att det oftast är "bäst" förare som har samlat mest poäng när säsongen är slut. Men det är ingen sanning.

1998, 250
Rossi tog 5 segrar och 9 pallplatser.
Capirossi tog 2 segrar och 9 pallplatser.
Capirossi blev mästare.

1998, 250
McWilliams tog som bäst en andraplats och hade 5 DNF.
Tsujimura tog som bäst en sjätteplats och hade inga DNF.
Tsujimura slutade före McWilliams i sammandraget.

En god förare som kör för ett resurs-starkt team och sällan eller aldrig vurpar kommer att samla många poäng. En lika god förare som kör för ett resurs-svagt team kommer vurpa eller bryta och samla mindre poäng. Förarnas poäng i slutet av säsongen säger lite eller inget om deras förmåga.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Han är mästare men det innebär inte att man är den bäste föraren.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...