MotoGP Sachsenring.

MC Doktorn

Guest
Grymt kul race som speglar sammandraget mycket bra.

Besviken på peddot som verkade tappa stinget då Melandri tryckte ut honom lite.

Rossi är en Gud på att köra hoj trots sämre material dominerade han racet om än knappt ändå övertygande.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
MC Doktorn skrev:
2309409 Grymt kul race som speglar sammandraget mycket bra.

Besviken på peddot som verkade tappa stinget då Melandri tryckte ut honom lite.

Rossi var rätt duktig på att stöka till det för dem bakom med sina defensiva spår sista varvet. Var nog mest rossi som avgjorde platserna 2-4 än de själva hade möjlighet att bestämma.
Kul rejs som fanken helt klart, skönt när det är flera som kan utmana om vinsterna.
Jäkligt synd om Tamada, för han såg riktigt het ut, tråkig vurpa med Roberts som också såg tänd ut ändå till han klantade till det.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag tyckte det kändes som lotto om platserna 2-4. Oerhört trist för Tamada, någon osm vet om han är pigg och kry nu?
Även om Rossi vann så hade han inte förmågan att köra ifrån de andra, och det är ju roligt.
Nakano imponerade ganska mycket på mig också, hade han varit med i klungan efter Roberts/Tamadas incident så hade han kanske kunnat knipa en pallplats.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
oFFkeFF skrev:
2309316 Jämför "Vm-ledarens" första år........ bla bla bla...

Vem bryr sig?

Det är väl årets mästerskap som räknas?

Biaggi vann 4 250titlar osv.... typ 1900-kallt. Pedrosa e grym - inget snack om saken - men jag tror inte han vinner VM för det. tar nog minst ett år till.

Personligen skiter jag i vad folk har presterat och vad dom förväntas prestera när dom mognat/vuxit till sig/slutat ligga med sina släktingar osv.

Det jag tycker är intressant är vad folk presterar just nu - i detta VM - allt annat är för mig i stort sett ointressasnt.

Men det e ju vad jag tycker...

//Anders

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Webspy skrev:
2309785 Vem bryr sig?

Det är väl årets mästerskap som räknas?

Biaggi vann 4 250titlar osv.... typ 1900-kallt. Pedrosa e grym - inget snack om saken - men jag tror inte han vinner VM för det. tar nog minst ett år till.

Personligen skiter jag i vad folk har presterat och vad dom förväntas prestera när dom mognat/vuxit till sig/slutat ligga med sina släktingar osv.

Det jag tycker är intressant är vad folk presterar just nu - i detta VM - allt annat är för mig i stort sett ointressasnt.

Men det e ju vad jag tycker...

//Anders

Om bara årets mästerskap räknas, så ja, då är det ointressant. Men om man vill se vem som har talang och möjlighet till att utvecklas till någon som kan slå Rossi, särskilt över ett helt mästerskap. Då är helt klart inledningen av årets mästerskap intressant.
Redan 2003 började det tjatas om hur snabb Hayden skulle bli, hans fjärde säsong börjar han visa resultat som hör hemma i det team han kör.
Pedrosa kommer in, vinner två race, tar ett gäng poles sin första säsong, iofs vurpat/klantat sig vid ett par tillfällen. Men såklart ska man ju inte jämföra med vad någon annan gjort innan.
Sen tycker jag man kan såga extrema skitsnackare vid fotknölarna som Ellison, when the flag drop, the bullshit stop, killen har inte vart i närheten av sin teamkollega eller för den delen, den förare som han sågade, han kunde lika gärna sagt "I don't rate Doohan at all", det kan liksom inte bli pinsammare än det redan är.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Grymt roligt och imponerande race idag. Sachsenring brukar bjussa på tighta race. Jag måste säga att Rossi imponerade mer än vanligt idag även om det var tight bakom honom. Alla fyra i tätgruppen körde mycket bra liksom Nakano som bombade starten helt tyvärr för annars hade tätklungan varit större. Synd på Tamada och Roberts men frågan är om de haft något med slutstriden att göra. Hayden på pallen igen men han tappar ändå i sammandraget, ja det är samma avstånd men både Rossi och Melandri äter sig närmare.
Checa var ju nära att vara före även Gibernau och han imponerar. Synd att Dunlop vill ha Ellison för annars borde han ju få sparken under sommaruppehållet.

valmers skrev:
2309097 MotoGP kommer att bli tråkigt....hack, hack, hack...
Visst är det kul men det betyder på inget vis att konceptet är perfekt och inte kan göras bättre.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det viktigaste för Nicky idag var att vara försteman i stallet o ta poäng av Pedrosa...känns så iallafall :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
2309054 Edwards måste betecknas som en av de mest misslyckade i MotoGP.
Nja, han ligger trots allt sjua i VM trots problemen de har haft och för bara tre race sedan var han dominant på Assen och lite gräskörning från en seger men visst hade nog Yamaha hoppats på lite mer av Colin.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Hade fullständigt glömt bort att det var race idag tills en kompis ringde och påminde mig.
Tur det för vilket grymt spännande motogp race.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2310379 Nåja. Såååå imponerande var inte hans seger i fjol.
Nej, vad är väl snabbast på alla fria träningar, pole position och ledning från start till mål och utklassning av övriga fältet? Klent.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ingen fara med Tamada.. :tummenupp

The check made at the “Clinica Mobile” excluded every risk of fracture, therefore Tamada should be regularly present at the Laguna Seca GP scheduled for next week.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
#space skrev:
2310450 Ingen fara med Tamada.. :tummenupp

The check made at the “Clinica Mobile” excluded every risk of fracture, therefore Tamada should be regularly present at the Laguna Seca GP scheduled for next week.

Skönt.. :tummenupp Satt å letade info men hittade inget förut.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...