MotoGP Silly Season 2013.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
@M_Turco: Del Torchio, CEO of Ducati Motor Holding, confirmed Rossi's decision will be done in one week.

Intressant. Ducati sätter press på Rossi.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
@M_Turco: Del Torchio, CEO of Ducati Motor Holding, confirmed Rossi's decision will be done in one week.

Intressant. Ducati sätter press på Rossi.

Kan ha något att göra med att både Lin Jarvis och Nakamoto också är på Laguna? Eller brukar alla högdjuren dyka upp där?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Vem är denna Turco? Hur är hans trovärdighet? Aldrig läst något skvaller från honom innan och då blir jag genast väldigt skeptisk. En googling höjer knappast förtroendet för det han förmedlar.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vem är denna Turco? Hur är hans trovärdighet? Aldrig läst något skvaller från honom innan och då blir jag genast väldigt skeptisk. En googling höjer knappast förtroendet för det han förmedlar.
Han var tex en av de första som skrev att Rookie-regeln skulle försvinna till nästa år. Det han skriver brukar stämma.

Rossi vurpade ifrån en blek åttonde plats - Yamaha here he comes!
Eller så kanske han vill fortsätta att förnedra sig och Ducati 2 år till :död

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Yamaha till Spies om dennes vurpa:

”...he's been told that his bike suffered a swingarm failure...”

:va

Bifogat

• Skärmavbild 2012-07-30 kl. 02.22.00.png
    Skärmavbild 2012-07-30 kl. 02.22.00.png
    99.3 KB · Visningar: 286
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Verkade inte vidare bekymrad.
Jag menade inte att han skulle byta direkt. Eftersom du inte förstod min kommentar så förtydligar jag här:
Jag tror nu att Rossi skriver på för Yamaha för 2013 men han kommer att fortsätta åka Ducati säsong 2012 ut, där han har kontrakt med Ducati.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
When asked by reporters if it was true that he had been offered 17 million euros to stay with Ducati last year, he denied it. "This is important to say, this is completely not true. My offer for next year is less money than the offer for the past two years. I think this is right, because the economic situation of the world is difficult, and I arrive from a bad season with worse results. So it's normal that I take less money than this year."

MC Doktorn

Guest
Ointressant om han får 17 milj € eller inte utan vad är det för besked från Ducati som skulle kunna få honom att stanna.
Översatt från Bikeracing.it
Money is not important to decide my future.
They told me that many things will change, now there is Audi there is a great reason to stay.
But to stay with Ducati is a bit of a gamble

It is worrying that we have failed to improve and the problem are allways the same and related to the front. Ducati have not succeeded.

Låter som huvuden kommer rulla om han blir kvar med Ducati

Hoppas att Rossi skriver på för Yamaha så vi slipper det eviga tjatet om att inte har konkurrenskraftigt material.
Det vore minst sagt prekärt om han inte börjar leverera i en sån sits.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Pröva ett par gånger. Fick inte heller den att funka men sen helt plötsligt så funkade den.

Stod en hel del intressant där.

Bl.a. säger att han själv att Ducati erbjuder mindre pengar, vilket han själv förstår med tanke på hur ekonomin ser ut samt resultatet.

Han säger även att det är ett väldigt svårt val. Då han å ena siden vill ha en cykel där han kan vinna. Men hans dröm är att vinna en tittel på tre olika märken. (stora klassen)

Som sagt, pröa ett par gånger så funkar den nog snart.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Hade som tur var sidan kvar i min Iphone. Tyvärr så går det ej att copypaste pga copyright. Men jag tog lite printscreens. Så ifall länken inte funkar imorgon lägger jag upp bilderna alt. skriver av allt och postar ett inlägg. :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA