MotoGP Silly Season 2013.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Italienska MotoGP kommentatorn Guido Meda menar att det inte kan stämma, han kan signa men inte att det skulle ha skett på det sättet.

guido meda ‏@guidomeda
No reason to to in Holland while Jarvis and YMR are in Italy and Vr at the beach.
guido meda ‏@guidomeda
don't know if he has signed or not, but was surelly not in Amsterdam. Yamaha racing is in Milan and mr Jarvis is in
guido meda ‏@guidomeda
hospital for little orthopedic surgery. cannot imagine Vr leaving his holiday on 3rd aug. I say it's a big joke.
guido meda ‏@guidomeda
a "well known italian"is not enough.I made a few calls for confirmation and now sounds to me more like a joke.
guido meda ‏@guidomeda
Let me resume: i think is fake that Rossi went to Amsterdam, but is possibile he will soon sign for Yam 2 years in MGP with option SBK.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Italienska MotoGP kommentatorn Guido Meda menar att det inte kan stämma, han kan signa men inte att det skulle ha skett på det sättet.

guido meda ‏@guidomeda
No reason to to in Holland while Jarvis and YMR are in Italy and Vr at the beach.
guido meda ‏@guidomeda
don't know if he has signed or not, but was surelly not in Amsterdam. Yamaha racing is in Milan and mr Jarvis is in
guido meda ‏@guidomeda
hospital for little orthopedic surgery. cannot imagine Vr leaving his holiday on 3rd aug. I say it's a big joke.
guido meda ‏@guidomeda
a "well known italian"is not enough.I made a few calls for confirmation and now sounds to me more like a joke.
guido meda ‏@guidomeda
Let me resume: i think is fake that Rossi went to Amsterdam, but is possibile he will soon sign for Yam 2 years in MGP with option SBK.

Subterfuge

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
Jo, it all makes sense. Rossi och Yamaha.

Wow – både Ducati och Rossi missbedömde varandra och sig själva å det grövsta. :brinnerup

Vad var Ducatis missbedömning då tro? Bedömde de att Rossi skulle säga "den här maskinen är perfekt som den är"? :hihi

MC Doktorn

Guest
Inte så överraskande, enorm prestigeförlust för Ducati i Motogp.

Fast det är bara rykten än så länge.

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
... och där togs allt tillbaka. Det skylls på kapat twitterkonto och allt möjligt.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
En fråga bland många andra.....
Varför skulle Rossi "sukta" efter att vinna ytterligare en MotoGP titel med Yamaha....?
Det har han ju redan gjort..!

OM Audi vill/tycker att det ger nått, så självklart har dom "muskler" att ta fram en "ny" maskin för att vinna MotoGP.
Dom har enormt mycket erfarenhet i sina olika racingteam i olika serier att tillföra Ducati.

JAG tror Rossi väntar på att få besked om viken väg Audi vill gå med Ducati, och hur dom tänker tillmötesgå hans önskan om snabbare utvecklingstakt.

Rossi har ju för länge sen sagt att han gärna vill vinna MotoGp på en italiensk hoj innan han går vidare i sitt liv.

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
z900 -21
Varför skulle Rossi "sukta" efter att vinna ytterligare en MotoGP titel med Yamaha....?

OM Audi vill/tycker att det ger nått, så självklart har dom "muskler" att ta fram en "ny" maskin för att vinna MotoGP.
Dom har enormt mycket erfarenhet i sina olika racingteam i olika serier att tillföra Ducati.

JAG tror Rossi väntar på att få besked om viken väg Audi vill gå med Ducati, och hur dom tänker tillmötesgå hans önskan om snabbare utvecklingstakt.

Rossi har ju för länge sen sagt att han gärna vill vinna MotoGp på en italiensk hoj innan han går vidare i sitt liv.

Problemet är ju som konstaterat att Rossi inte har den tiden på sig, han måste bestämma sig nu för yamaha el. grisen i säcken(ducati).
Hoppas nu ryktena vart sanna!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag hoppas Rossi stannar hos Ducati och att de får alla Audiresurser som krävs. En liten omorganisation inom Ducatis R&D avdelning skadar nog inte. Men som sagt, ingen rök utan eld.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Det har han ju redan gjort!
Hans enda alternativ! Eller vad menar du vore mer attraktivt för honom: chansa och fortsätta slå sig och köra i mål som sjua i två år till?!

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt

Tror säkert Rossi gärna vill vinna med en italiensk hoj, men åas lär det vara högst oviktigt för honom vilken hoj han sitter på, i fokus lär ju en till titel ligga innan han lägger av.
Jag tror att i slutändan skiter han i vilken hoj han sitter på så länge han får känna segerns sötma igen.
Och det har jag full förståelse för.
Fast det faktum att Hayden lyckas såpass bra torde gnaga lite i bakhuvudet...

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Jag tror att i slutändan skiter han i vilken hoj han sitter på så länge han får känna segerns sötma igen.
Tror jag inte. Han lämnade Yamaha för att bli mästare på tre olika märken. Det hade gjort honom unik. Kanske gjort honom större än Agostini i allmänhetens ögon, trots färre titlar. Nu blir det inte så.

Hos Yamaha, vid sidan av Lorenzo, riskerar han att bli ihågkommen som en föredetting som mot slutet av sin karriär överskattade både sin förmåga att utveckla och vinna. Jag säger inte att det kommer bli så om han kör för Yamaha, men risken känns överhängande jämfört med om han skulle stanna hos Ducati och verkligen få gehör för sina behov.

Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Tror jag inte. Han lämnade Yamaha för att bli mästare på tre olika märken. Det hade gjort honom unik. Kanske gjort honom större än Agostini i allmänhetens ögon, trots färre titlar. Nu blir det inte så.
Jag tror hans avsikt var det, men nu har det dykt upp en del piloter med i stort sett motsvarande talang.
Och han vill gå ner med flaggan i topp.
Den frustration han känner över att inte kunna prestera på Ducatin måste vara enorm.
Jag tror inte att han är slut, men kanske skulle han ha åstadkommit mer med det team han har för typ 10 år sedan.
Sen tror jag att åtminstone i dagens ickedementa generation så är han redan större än Agostini.
Han är en fixstjärna tack vare den personlighet han utstrålat och gett Cirkusen.
Jag hoppas att han får säga adjö med en sista titel. Finns ju bara en Rossi, trots idoga försök från andra som bara blivit patetiska.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Sen tror jag att åtminstone i dagens ickedementa generation så är han redan större än Agostini.
Det är inte samtidens medvetande (tack och lov) som bestämmer vad eller vem som kommer att vara historisk och ihågkommen.

Om du frågar en svensk nioåring om Erik Sade så får du en värdering av hans storhet. Om du frågar en musikhistoriker om trettio år så får du sannolikt en annan.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA