MotoGP Silly Season 2013.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag har väldigt svårt att tro att HRC skulle låta Rossi vinna över Repsol-hojarna.
Möjligen ett race eller om det handlar om en oviktig pallplats. Står det om en titelkamp mot Pedrosa/Marquez kan nog Rossi glömma uppdateringarna..

Repsol med sina (2013) spanska förare betyder för mycket för HRC för att en italienare med italiensk chips-sponsor ska få sno hela showen.. Gresini likt LCR vet nog sin plats, bakom HRC.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Har Rossi angett något datum när han skall ha bestämt sig för fortsättningen?
På presskonferensen inför Laguna Seca sa han att han skulle bestämma sig någon gång under sommaruppehållet. Så jag tror inte någon förväntar sig något officiellt innan Indianapolis. Om ens då.

Niall MacKenzie twittrade i morse att det är klart med Yamaha. Vilket en del tidningar spunnit vidare på.
https://twitter.com/niallmackenzie1

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
David Emmett ‏@motomatters
Thomas Baujard of @moto_journal has the scoop. MacKenzie spoke to Rossi at Yamaha's HQ in Amsterdam. He's signed the deal. Good job Tom!

:banana

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja signar rossi med yamaha så tror jag att pedrosa åker ur repsol och lorenzo tar hans plats nästa säsong så kom ihåg var ni läste det först =)

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Nä fan.... inte ens Honda kan ju kasta ut Pedrosa för inte tusan kan de ju anklaga honom för att inte leverera

Ja signar rossi med yamaha så tror jag att pedrosa åker ur repsol och lorenzo tar hans plats nästa säsong så kom ihåg var ni läste det först =)

Smagatusk

Guest
På presskonferensen inför Laguna Seca sa han att han skulle bestämma sig någon gång under sommaruppehållet. Så jag tror inte någon förväntar sig något officiellt innan Indianapolis. Om ens då.

Niall MacKenzie twittrade i morse att det är klart med Yamaha. Vilket en del tidningar spunnit vidare på.
https://twitter.com/niallmackenzie1

Hur trovärdig är han? Hur har han insikt i teamen?

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Skulle det inte vara kul att åka jorden runt på gratis trackdays och låta andra kostnadsfritt reparera ens missbedömningar menar du?
Jag gör det gärna.

Hahah

Nu när du säger det på det viset... *dregel*

Fast svar: Nej

Jag skulle bara åka omkring och oroa mig att vara ivägen för den störste av dem alla: *trumvirvel* Casey Stoner who rides so he gives me a boner!

Om Rossi signar Yamaha så skall jag fan ta en ECKStrAA sTRARKKööll iKVÄLL!

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Så Rossi är på Yamahas huvudkontor? Ja, om bara det stämmer så har han ju bestämt sig för att lämna Ducati.

Visst hade det varit roligare att se honom på en riktigt bra Ducati nästa år, men eftersom det ju verkar helt hopplöst så är det här det bästa som kunde hända för mästerskapet. Rossi och Lorenzo i samma team och en stenhård fight om titeln. Och salig Simoncelli "återuppstår" i Marquez.

Så då blir det Crutchlow med Hayden och Dovizioso med Bradley Smith? Bradl till Suzuki 2014?

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Låter spännande men jag väntar med att gnugga händerna tills det är officiellt

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(

Jag sätter en hundring emot det. Lorenzo har kontrakt med Yamaha till och med 2014. Tidigast 2015 kan den förutsägelsen slå in (om ingen osannolikt nog bryter kontraktet vill säga).

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R

Nja, inte lär väl Honda sparka Pedrosa:3freak. För vem skall jag då heja på? Det får inte ske innan Pol Espargaro har fått en bra styrning i MotoGP.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag blir mer och mer övertygad om att Rossi kommer att köra för Yamaha nästa säsong, i team med Jorge. Yamahan är ju precis som Rossi vill ha den.

Det är det mest osannolika utfallet. Mer troligt att se Rossi och Ellison som teamkompisar i ett nytt Kawasakiteam. Varken Lorenzo eller Rossi skulle gå med på att köra för samma team.

Rossi stannar hos Ducati.

Du förgiftar forumet med dina totalt osakliga "analyser" och ditt hån av de som argumenterar sakligt för en annan uppfattning än din egen.

:hihi

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Honda CBR 1000RR race
hahaha, så dåligt.
en snubbe ser en annan snubbe le och vips så är det klart.
visst lorezo är 1e man just nu.
men om den "leende mannen" börjar leverera kan sakeråting ändras. konstigare saker har hänt..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Varför det? Rossi kommer inte att slå Lorenzo nu heller och han kommer att få mindre betalt av Yamaha än Lorenzo också, dessutom kommer han att sluta inom två år. Finns ingen anledning för Lorenzo att flytta på sig pga Rossi.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA