MotoGP Silly Season 2013.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad jag menar är att en av dom bästa inte finns kvar där på banan längre,
och att dom som är kvar där kommer att hamna en position bättre än vad dom
annars hade kommit..
(Lite filosofiskt) :D

:krama
Tror Lorenzo hemskt gärna vill vinna i år och det har nog inte minskat med beskedet att Stoner ska sluta.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Jag tycker vad jag skriver och känner att jag inte
behöver utveckla mer än vad jag skriver.
Ett helt logiskt resonemang för den som inte intresserad av diskussion. Men är det så jäkla inspirerande och meningsfullt med ett forum som fylls av monologer och utsagor som ekar i tomma intet?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Last edited:

Smagatusk

Guest
Ett helt logiskt resonemang för den som inte intresserad av diskussion. Men är det så jäkla inspirerande och meningsfullt med ett forum som fylls av monologer och utsagor som ekar i tomma intet?

Kanske inte. Men står valet mellan att diskutera med en som medvetet(?) misstolkar allt trots en enorm tolkningsförmåga och en djup kunskap om metaforer, eller föra en diskussion med andra som inte citerar en med nedsättande saker såsom "fem rader obegripligheter" vill jag nog påstå att valet är lätt.

Jag håller med VRM Roffe. Tror nog många kommer att ställa sig frågan vid nästa års säsongavslutning var Stoner hade varit i tabellen. Speciellt om nu Rossi går till Yamaha.

EDIT: Precis som jag just nu undrar var Simoncelli kunde ha legat.
 
Last edited:

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Enligt bike så skall teamet (kunna) bestå av Redding och Ianonne.
Men får inte tillverkarna bara ha 2 fab och 2 sat hojjar?

Jo? Cardion är väldigt missnöjda med sin Ducce och kommer inte köra med den nästa år. Dvs det blir bara Pramac kvar med satellitducce. Potentiellt blir alltså Pramac ett "juniorteam", med 2 hojar. Alternativt försvinner Pramac helt dom också då de har finansiella problem, och juniorteamet sponsras/drivs av någon annan istället.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Förövrigt tror jag likt många andra att Rossi har fått nog nu och kommer gå tillbaks till Yama nästa år. Troligtvis innebär det också att Yama återigen får en titelsponsor, något de ju saknat sen Fiat försvann när Rossi lämnade sist.

Men det finns så sjukt mycket lösa puckar. Var hamnar Dovi(ducce? kvar hos tech3?)? Cal(ducce? wsbk?)? Vad skall Cardion och Pramac köra nästa år(crt? moto2? inget?)? Vad händer med CRT-klassen? Får Bautista vara kvar hos Gresini?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hör egentligen inte hemma här men Casey kör ju MotoGP i dagsläget, så vad fan :)

"He is one of the best talents Australian motorsport has seen. We spent a lot of time together at Bathurst last year, and also on the Gold Coast, and I know he was frustrated.

He has decided to come back to Australia and raise his family here, and show his skills at a different sport."


http://www.perthnow.com.au/sport/mo...sey-stoner-in-v8/story-fne88cce-1226440714611

Skulle tro att Red Bull fixar en tredje bil till Stoner om han är intresserad.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Jag håller med VRM Roffe. Tror nog många kommer att ställa sig frågan vid nästa års säsongavslutning var Stoner hade varit i tabellen.
Fast det var ju inte det som framstod som totalt obegripligt och som VRM Roffe inte hade lust att utveckla till något begripligt.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Nu får du fan ge dig!

Du är som en tvååring som inte får saft så fort skorna inte passar.
Det har givits svar och tom min 5 åring begriper det!!!

Lugna dig två hekto och lägg till sopan i ignore-listan, sporthoj blir genast myyycket bättre :fakta
Han har hybris och måste förmedla ALLA sina jätteviktiga iakttagelser och sanningar till alla "olärda" som en sann imam.
Skönt att vara sporthoj-ateist.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Lugna dig två hekto och lägg till sopan i ignore-listan, sporthoj blir genast myyycket bättre :fakta
Han har hybris och måste förmedla ALLA sina jätteviktiga iakttagelser och sanningar till alla "olärda" som en sann imam.
Skönt att vara sporthoj-ateist.


Hade honom på det ett tag innan, men det händer att han blixtar till ibland och då är det klockrent:)
Men det är lugnt har blir väl bannad snart igen :D
 

Smagatusk

Guest
Hör egentligen inte hemma här men Casey kör ju MotoGP i dagsläget, så vad fan :)

"He is one of the best talents Australian motorsport has seen. We spent a lot of time together at Bathurst last year, and also on the Gold Coast, and I know he was frustrated.

He has decided to come back to Australia and raise his family here, and show his skills at a different sport."


http://www.perthnow.com.au/sport/mo...sey-stoner-in-v8/story-fne88cce-1226440714611

Skulle tro att Red Bull fixar en tredje bil till Stoner om han är intresserad.

Det är detta jag inte får ihop riktigt. Stoner har åtskilliga gånger sagt (även efter han annonserade sin avgång), att motorcyklar är hans liv och har varit hans liv från det att han var fyra år. Varför väljer man då att börja tävla med bilar?
Säkerhetstänk efter att ha blivit farsa, eller är Super V8 prototypracing utan restriktioner som han saknade i MotoGP? Många frågor, få svar.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Han kanske slipper resa runt och bo i en husbil med familjen?
Han har ju varit i GP cirkusen i 10 (?) års tid, kanske less på det livet?
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Han kanske slipper resa runt och bo i en husbil med familjen?
Han har ju varit i GP cirkusen i 10 (?) års tid, kanske less på det livet?

Han är ju gift också. Ett förtryck som absolut inte bör underskattas i en stackars mans liv... :rolleyes:
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Tror problemet för Prezioso & Co är att dom inte har mer ekonomiska resurser. Något är fundamentalt fel då inga förändringar gett resultat.

Abandoning the L would be the biggest step Ducati could make towards becoming competitive again. ?

Bra artikel här från 2011 http://m.motomatters.com/node/4724

Tror att en del av problemet kan vara de ekonomiska resurserna, men att problemet faktiskt ligger hos Preziosi (eller nån inom Ducati).
Jag tycker det känns som att den input som JB/Rossi ger om vad som behöver åtgärdas bara genomförs halvhjärtat. Känslan är att Preziosis stolthet över sitt arbete med Desmosedicin gör att han inte accepterar villka ändringar som helst. Var det inte han som sa som respons till att JB/Rossi ville ha en motor med mjukare karaktär att "jag förstår inte varför han vill ha en klenare motor".
Sen dess har det väl inte hänt nåt på motorfronten direkt. Jag tycker det inte är underligt att det tvivlas, när den där stora omvändningen aldrig sker. Den som skulle bevisa att de menar allvar och verkligen lyssnar. Vad sas det senast? Nya delar under andra halvan av säsongen?

Preziosi kommer väl aldrig vilja gå från L-formationen?
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Nu får du fan ge dig!

Du är som en tvååring som inte får saft så fort skorna inte passar.
Det har givits svar och tom min 5 åring begriper det!!!
Ja, men se där. Ett sånt trevligt och tydligt svar. Men för mig som har så ovanligt svårt att förstå kan du väl vara bussig att länka till de inlägg där Roffe (eller någon i hans ställe) utvecklar tanken att Doviziosos största problem är hans personlighet. Tack på förhand!
 

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Katrineholm
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Målar fan på väggen och kastar yxan i sjön, DUMPA CRT!

Ge Hayden en Repsol, och Rossi en Yama, då blir det show igen! :fakta
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag tycker det känns som att den input som JB/Rossi ger om vad som behöver åtgärdas bara genomförs halvhjärtat. Känslan är att Preziosis stolthet över sitt arbete med Desmosedicin gör att han inte accepterar villka ändringar som helst.

Jag får samma känsla men blev väldigt förvånad när de gjorde en "Yamaha-ram" åt Rossi, det måste ha suttit långt inne då aldrig gjort något liknande. Om kolfiberramen var för död så hade i alla fall jag tippat att de skulle göra en fackverksram i stål som på sina gathojar, något de har stor kunskap om.

Att gå ifrån L-konceptet är nog ännu värre prestigemässigt men det är nog vad som krävs för att ha en chans.
 

MC Doktorn

Guest
Tror att en del av problemet kan vara de ekonomiska resurserna, men att problemet faktiskt ligger hos Preziosi (eller nån inom Ducati).
Jag tycker det känns som att den input som JB/Rossi ger om vad som behöver åtgärdas bara genomförs halvhjärtat. Känslan är att Preziosis stolthet över sitt arbete med Desmosedicin gör att han inte accepterar villka ändringar som helst. Var det inte han som sa som respons till att JB/Rossi ville ha en motor med mjukare karaktär att "jag förstår inte varför han vill ha en klenare motor".
Sen dess har det väl inte hänt nåt på motorfronten direkt. Jag tycker det inte är underligt att det tvivlas, när den där stora omvändningen aldrig sker. Den som skulle bevisa att de menar allvar och verkligen lyssnar. Vad sas det senast? Nya delar
under andra halvan av säsongen?

Preziosi kommer väl aldrig vilja gå från L-formationen?

I jämförelse med GP10 han började med är GP 12 radikalt annorlunda.
Ingen annan fabriks prototyp har förändrat så mycket på så kort tid.
Kanske ett tecken på att dom lyssnar men inte kan ?

Ny motor skulle provas till Laguna med mer hanterarbar effekt karaktär, men lär enl rykten dröja till San Marino.
Den motor son enligt Guareschi skulle hålla kvar VR hos Duc !

Något är helt klart fel med desmosidicin då Stoner vann direkt genom märkes bytet och Rossi tappade allt..

Förtroendet verkar redan rubbat som märktes tidigt i våras då VR gick ut öppet i sin frustration
VR
It is unrideable, i can't enter corners Hardy enough? Ducati did not follow the route i have indicated, i am not a engineer I can't solve every problem.

Problemet verkar konstant olöst och förtroende krisen också, därför tror jag det är större sannolikhet att han kör med M1n 2013.

Sedan kan man spekulera om det är konfigurationen enbart! Men jag tror som många att dom måste göra om allt och rätt från början och det kommer kosta.
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top