Tror att en del av problemet kan vara de ekonomiska resurserna, men att problemet faktiskt ligger hos Preziosi (eller nån inom Ducati).
Jag tycker det känns som att den input som JB/Rossi ger om vad som behöver åtgärdas bara genomförs halvhjärtat. Känslan är att Preziosis stolthet över sitt arbete med Desmosedicin gör att han inte accepterar villka ändringar som helst. Var det inte han som sa som respons till att JB/Rossi ville ha en motor med mjukare karaktär att "jag förstår inte varför han vill ha en klenare motor".
Sen dess har det väl inte hänt nåt på motorfronten direkt. Jag tycker det inte är underligt att det tvivlas, när den där stora omvändningen aldrig sker. Den som skulle bevisa att de menar allvar och verkligen lyssnar. Vad sas det senast? Nya delar
under andra halvan av säsongen?
Preziosi kommer väl aldrig vilja gå från L-formationen?
I jämförelse med GP10 han började med är GP 12 radikalt annorlunda.
Ingen annan fabriks prototyp har förändrat så mycket på så kort tid.
Kanske ett tecken på att dom lyssnar men inte kan ?
Ny motor skulle provas till Laguna med mer hanterarbar effekt karaktär, men lär enl rykten dröja till San Marino.
Den motor son enligt Guareschi skulle hålla kvar VR hos Duc !
Något är helt klart fel med desmosidicin då Stoner vann direkt genom märkes bytet och Rossi tappade allt..
Förtroendet verkar redan rubbat som märktes tidigt i våras då VR gick ut öppet i sin frustration
VR
It is unrideable, i can't enter corners Hardy enough? Ducati did not follow the route i have indicated, i am not a engineer I can't solve every problem.
Problemet verkar konstant olöst och förtroende krisen också, därför tror jag det är större sannolikhet att han kör med M1n 2013.
Sedan kan man spekulera om det är konfigurationen enbart! Men jag tror som många att dom måste göra om allt och rätt från början och det kommer kosta.