MotoGP Silly Season 2013.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tror inte att Yamaha är direkt imponerade av Bens facit om jag ska vara ärlig. Personligen hade jag höga förväntningar på honom men det race han vann var i klass med Vermeulens, omständigheter som spelade in.

Det är ju faktiskt bara Ben Spies och Andrea Dovizioso som lyckats vinna förutom de fyra snabbaste de senaste fyra(?) åren, dessutom var ju Spoes extremt nära att vinna på Valencia också. Jag tycker han hittar mer och mer tillbaka sedan han övergav försöken att köra som Lorenzo och mer köra som sig själv. Han kommer ta pallplatset snart.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Med tanke på hur grym Spisen var både i AMA och WSBK hade nog fler än jag trott att han skulle vinna ett par race per år, framförallt när han fick fabriksstyrningen.

Hur som helst får jag känslan av att Yamaha väntar på något och jag tror det är ett besked från Rossi. Men vi får väl se.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Det är ju faktiskt bara Ben Spies och Andrea Dovizioso som lyckats vinna förutom de fyra snabbaste de senaste fyra(?) åren, dessutom var ju Spoes extremt nära att vinna på Valencia också.

Det säger dock mer om potentialen, som jag inte tror någon tvekar på. Men han måste börja leverera.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Hur som helst får jag känslan av att Yamaha väntar på något och jag tror det är ett besked från Rossi. Men vi får väl se.

Hoppas du har rätt magkänsla =) Yamaha borde ju inte heller känna någon press att signa någon tidigt heller, för deras del är det ju bara bra att vänta och se hur antingen Spies förbättrar sig, eller om de ska byta ut han mot Dovi ( Cal kanske inte är ett alternativ snart om han skulle tacka ja till Ducati i helgen, vilket ska vara deadline från Ducatis sida)
Så medan Rossi utvärderar Ducatis eventuella framsteg fram till Brno, så kan Yamaha utvärdera Dovi och Spies. Bra scenario för både Rossi och Yamaha.
Tyvärr tror jag fortfarande att Ducati och Audi lovar så mkt att Rossi stannar.

Vart blir de av lilla Hayden då ? Hamnar han hos tech 3, eller får han söka sig till annan serie, wsbk kanske?

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Lite smått o gott:
Cal Crutchlow’s Tech 3 Yamaha boss Herve Poncharal believes the British rider can’t knock back the opportunity to join Ducati’s factory squad in 2013.
"I can’t see how he can’t accept the offer he has from Ducati. I am worried and sad but if he can make good money and have a full factory behind him, then I understand why he would go.
Burgess said it would be interesting to see Crutchlow on a Ducati and the Aussie told MCN: “He is on a very good bike where he is and he has made a quantum step this year.

Colin Edwards will test the FTR-Honda MotoGP machine during a one-day test session at the Mugello circuit in Italy on Monday.
His Forward Racing squad has grown increasingly frustrated at disappointing results this season, with the Suter-BMW struggling to be competitive against rival CRT machinery like Aprilia's ART machine.
Edwards met FTR bosses during last weekend's German Grand Prix at the Sachsenring and he told MCN: “I was really impressed with those guys and hopefully I will get to do a few laps on that bike. I am curious to see what it is like.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Pedrosa och Marquez bekräftade hos HRC för 2013-2014.

Repsol Honda has officially confirmed retiring world champion Casey Stoner will be replaced by rookie Marc Marquez, with fellow Spaniard Dani Pedrosa retained to ride alongside him for the next two years.

Following Stoner's shock announcement at Le Mans, Honda initially made a bid for Jorge Lorenzo, but were unable to prevent the 2012 title leader from re-signing with Yamaha.

Keeping Pedrosa then became HRC's stated priority and terms were said to have been agreed even before Pedrosa won his first race of the season last Sunday in Germany.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Crutchlow said he will hold further talks with senior Yamaha management in Mugello about his future but his hopes of securing a factory YZR-M1 next to Jorge Lorenzo appear slim at best.

Yamaha is understood to be close to signing a new deal with Texan Ben Spies, which could even be announced this weekend in Mugello, if not at his home race in Laguna Seca later this month.

DEEMON

?
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Flera men bara Hondor
Jag håller ju stenhårt på Crutchlow och hoppas han får chansen hos fabriks yamaha. Men Spies kommer nog igång på allvar nu till silverstone dock. Hoppas på som ni säger att Marquez kommer upp i stora klassen. Tror ej han hamnar hos fabriks honda tyvärr. Hoppas på att få se Hayden hos fabriks honda och Rossi hos Gresini/Tech3. Eller är Smits plats spikad hos tech3? Har väl inte varit jättevass i moto2 i år. Finns det nått som får Hayden och Rossi att stanna hos ducati? Pengar eller? Nä Rossi på honda eller Tech3 cykel så är han med i top 3 igen. Han har ju inte glömt hur man kör hoj! Men är jävligt nyfiken på hur ducatin beter sig med det nya paketet som är på gång till laguna seca.

Nån som vet om kawa kommer tillbaka i framtiden? Suzuki satsar väl till 2014 va?

När går det ett race på Laguna Seca?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Dovis val.

Tech 3
Yamaha factory
Honda gresini
Sbk