MotoGP Silly Season 2013.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Spies och Hayden... slut med USA närvaro i GP? Går de till AMA där de ändå tjänar bättre?
Dovi...Får han inte erbjudande om Factory Yamaha betyder det att Lorenzo är rädd att Dovi ska klå honom...
Crutchlow... Borde hoppa på ett två års med Rossi och Ducati
Rossi... Se ovan
Vem kommer spaka Tech3? Iannone? Espargaro? RdP?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Cal Crutchlow verkar ha varit lite snabb i sitt prat om Ducati eftersom det fick dels Yamaha att tänka - "Gå dit då för vi har massor med talang ändå." samt att Ducati nu verkar överväga Hayden ändå.
Yamaha har Lorenzo på kontrakt och han är deras obestridda försteförare. Då är frågan vem man vill ha som andreförare. Dovizioso som verkligen levererar eller Spies som inte levererar men som kan och som har Yamaha USA i ryggen. Bradley Smith verkar ha ett vattentätt kontrakt med Tech 3 om en MotoGP hoj nästa år.

Rossi stannar hos Ducati och Pramac kommer ttroligen blir ett Ducati Junior team och där sägs det att de vill ha Iannone och Espargaro d.y. som förare. AB Cardion är inte intresserade av att hyra en Ducati nästa år så Abraham kanske flyttarner eller så kör det CRT nästa år. Barbera ute således.

Jag tror så här.

Yamaha Factor.
Lorenzo & Dovizioso

Yamaha Tech 3.
Spies & Smith

HRC
Pedrosa/Marquez

LCR
Bradl

Gresini
Bautista

Ducati
Rossi/Hayden/Crutchlow

Ducati Junior Team
Iannone/Espargaro
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Är det pengar som gör att Smith får tech 3 styrning? Förarmässigt tror jag inte han är motogp-material, ännu iaf.

Hur bra stöd från Honda har Bradl hos LCR? Bättre/sämre/lika som Bautista?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Är det pengar som gör att Smith får tech 3 styrning? Förarmässigt tror jag inte han är motogp-material, ännu iaf.
Smith har väl curlats fram av Dorna mfl enda sedan han började i 125. Han var Englands hopp och jag gissar att deras TV-marknad är något Dorna vill åt.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Och Scott Redding snackas det ju om också att han ska upp och köra Ducce med sitt nuvarande team

Men det verkar som det inte blir något av det, då Ducati är inte villiga att hjälpa dem pengamässigt, vilket var ett
måste. Läste någonstans att det lät som de hade lagt ner det, och ville istället få till en vikt gräns i Moto2 där även
föraren räknas med, som i Moto3. (dock lät det långsökt tydligen)
 

MC Doktorn

Guest
Finns det inte en regel som tillåter Max 2 fabriks och 2
satellit hojar från samma tillverkare i Mgp.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Finns det inte en regel som tillåter Max 2 fabriks och 2
satellit hojar från samma tillverkare i Mgp.

Jo det gör ju det! Eller iaf max 4 hojar per tillverkare!
En jävligt dum regel tycker jag! Finns så många begåvade förare som hade förtjänat ett försök på riktigt bra matrial!
Sen ska ju någon har råd att hyra satellithojar med ...
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Men Crutslow är ju med i MotoGp nu, så frågan om det är lika viktigt just för stunden?
Nej, Cal såg till att behovet av Smith minskade rejält men det var det nog ingen som räknat med. Han kommer ju från fel "skola" så att säga.

Det var väl så att Herve signade Smith förra året under den period där Crutchlow bara krashade och inte levererade alls(och Smith levererade ev. ngt podium i moto2?). Jag fick åtminstone uppfattningen att Herve var extremt missnöjd med Cal den tiden. Han hade säkert Toseland i åtanke dessutom, Toseland som det gick hyffsat för första året och sedan bara sämre och sämre. Han trodde väl helt enkelt att det skulle vara samma historia med Cal. Nu med 1000cc verkar ju dock Cal trivas betydligt bättre och för Smith har tvärtom gått sämre i Moto2. Dvs Herve ångrar sig nog en hel del nu för att han var för het på gröten(typiskt fransk mao) :huvet
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jo det gör ju det! Eller iaf max 4 hojar per tillverkare!
En jävligt dum regel tycker jag! Finns så många begåvade förare som hade förtjänat ett försök på riktigt bra matrial!
Sen ska ju någon har råd att hyra satellithojar med ...
Jag läste att regeln är till för att i första hand se till så att inte Honda dominerar ännu en klass. De har störst resurser och kan få fram flest hojar. Gissar att MSMA (tillverkarna) har varit med och godkänt regeln.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vilken soppa och vilken gräddfil för Rossi, hur många förare får dessa alternativen trots en inte allt för framgångsrik säsong:

1. Fortsätt på Ducati med Audipengar (massor) i ryggen
2. Gå till fabriks Yamaha med Philip Morrispengar (också massor)
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Vilken soppa och vilken gräddfil för Rossi, hur många förare får dessa alternativen trots en inte allt för framgångsrik säsong:

1. Fortsätt på Ducati med Audipengar (massor) i ryggen
2. Gå till fabriks Yamaha med Philip Morrispengar (också massor)

En gräddfil han förtjänar (9 titlar).
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Vilken soppa och vilken gräddfil för Rossi, hur många förare får dessa alternativen trots avsaknad av 9 titlar och ojämförbart PR-värde:

1. Fortsätt på Ducati med Audipengar (massor) i ryggen
2. Gå till fabriks Yamaha med Philip Morrispengar (också massor)

Precis, ..ingen! :rolleyes:

Men den största vinnaren är MotoGp och Roadracingsporten, som på allvar håller spänningen kring sin största välgörare någonsin och hans ev förmåga att konkurrera om #1, vid liv.
Personligen tror jag det blir svårt, men mkt se- och förväntansvärt.

Om nu detta visar sig stämma vill säga.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Går VR till Yamaha (igen) och inte vinner, är han då slut som artist?
Går han till Yamaha, som jag tror, så blir det säkert ett 2 års kontrakt. På 36 race borde han kunna vinna iaf ett eller ett par stycken även om jag tror att han får det jäkligt jobbigt med en viss Lorenzo.

Ska bli kul att se vad alla experter har att säga om han vinner igen på en Yamaha. Killen är ju "sopslut" och har isf dessutom fått sin styrning genom en "gräddfil".
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top