MotoGP Silly Season 2013.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Inte för den sakens skull, men det är däremot konkurrensen som driver utvecklingen framåt, färre som konkurrerar, trögare utveckling kan man tycka.
Trög utveckling? Vad stödjer den hypotesen, menar du?

Honda och Yamaha driver utvecklingen så hårt i MotoGP att inte ens BMW vill vara med i MotoGP för att de bedömer utvecklingskostnaderna som alltför höga. Suzuki och Kawasaki valde att dra sig ur för att priset att hålla den höga utvecklingenstakten blev alltför hög.

Konkurrensen mellan Yamaha och Honda (och ibland Ducati) är uppenbarligen alldeles tillräcklig. Ingen efterfrågar högre utvecklingstakt, utan en återgång till enklare teknik.

Du får nog utveckla dina tankar lite för att jag ska förstå vad du menar med ”trög utvecklig”.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Neil Spalding (i dag):
“@mickycrone: have you heard much on the 2013 Malboro Yamaha Rossi rumour? Much truth in it?” I wouldn’t discount it. 50:50 that or Ducaudi!

När de körde ihop sist var Rossi försteförare men nu lär det bli tvärtom. Jag är dessutom övertygad om att Lorenzo tror så mycket på sig själv att han inte räds Rossi som teamkompis.
Lin Jarvis i ämnet:

”I have not closed the door, but it's not a very realistic situation.”

http://motomatters.com/news/2012/05/02/the_first_improbable_rumors_of_the_2013_.html
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Konkurrensen mellan Yamaha och Honda (och ibland Ducati) är uppenbarligen alldeles tillräcklig. Ingen efterfrågar högre utvecklingstakt, utan en återgång till enklare teknik.

Du får nog utveckla dina tankar lite för att jag ska förstå vad du menar med ”trög utvecklig”.

Jag har väl otur när jag tänker, men när man ser vad WSBK kan prestera i form av underhållning samtidigt som 6 märken slåss om de 6 första platserna, eller för den delen moto3, ja då vetefan vad som ska till för att MotoGP ska utvecklas positivt, dels för sporten som sådan och dels för underhållningsvärdet. Enhetsmotorer och fria ramar, det räcker med Moto2 på det konceptet.

Att endast ha två märken blir nog tyvärr en riktig spik i kistan, för om nuvarande reglemente hålls innebär det totalt 8 startande. Lågt intresse, lågt sponsorintresse, finito.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,


Kallelse till sjömän. Audi och Ducati har presenterat sitt erbjudande till Valentino Rossi under de senaste dagarna och nu 9-tiden mästare bestämma vad de ska göra.
Det en hel del - med garantier exakt - som ingen annan huset, om de ville, men kan säkert argumentera, som medgavs av honom själv, vid denna tidpunkt i hans karriär, är Smith inte ute efter pengar. Han vill vinna igen för att slåss.
Under de senaste månaderna om framtiden för Valentino Rossi har skrivit om allt detta och mer, inbillar scenarier för science fiction, men som alltid verkligheten är det enklaste ett. piloten av Tavullia har möjlighet att återvända till Yamaha Och det är därför Iwata hus har fryst alla förhandlingar med de två piloter som kunde klättra den andra motorcykeln officer, Ben Spies och Andrea Dovizioso. En Cal Crutchlow har istället fått att förstå att det är en cykel för honom, men i Tech 3 laget. Och det är därför sympatisk brittiska ryttaren söker frisk luft. Inte klättrar på pallen och inte får på pallen, kan man lika gärna tjäna två euro.
Den tid för Rossi, men bred, inte oändlig, vilket innebär att mellan Laguna Seca och Brno scenarier kommer att definieras. Som alltid.
Valentino är fri att bestämma, har ännu inte bestämt - och detta väger tungt på framtiden för den partiella misslyckande senaste testet på Mugello. Det är emellertid vet att mina generösa sponsorer är med honom - och med Ducati - och det i Phillip Morris, faktiskt dell'Altria Group Inc. att lita på.
Ah, liten detalj, eftersom de läses runt en massa saker: mina generösa sponsorer kommer att stanna hos Ducati.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Kallelse till sjömän. Audi och Ducati har presenterat sitt erbjudande till Valentino Rossi under de senaste dagarna och nu 9-tiden mästare bestämma vad de ska göra.
Det en hel del - med garantier exakt - som ingen annan huset, om de ville, men kan säkert argumentera, som medgavs av honom själv, vid denna tidpunkt i hans karriär, är Smith inte ute efter pengar. Han vill vinna igen för att slåss.
Under de senaste månaderna om framtiden för Valentino Rossi har skrivit om allt detta och mer, inbillar scenarier för science fiction, men som alltid verkligheten är det enklaste ett. piloten av Tavullia har möjlighet att återvända till Yamaha Och det är därför Iwata hus har fryst alla förhandlingar med de två piloter som kunde klättra den andra motorcykeln officer, Ben Spies och Andrea Dovizioso. En Cal Crutchlow har istället fått att förstå att det är en cykel för honom, men i Tech 3 laget. Och det är därför sympatisk brittiska ryttaren söker frisk luft. Inte klättrar på pallen och inte får på pallen, kan man lika gärna tjäna två euro.
Den tid för Rossi, men bred, inte oändlig, vilket innebär att mellan Laguna Seca och Brno scenarier kommer att definieras. Som alltid.
Valentino är fri att bestämma, har ännu inte bestämt - och detta väger tungt på framtiden för den partiella misslyckande senaste testet på Mugello. Det är emellertid vet att mina generösa sponsorer är med honom - och med Ducati - och det i Phillip Morris, faktiskt dell'Altria Group Inc. att lita på.
Ah, liten detalj, eftersom de läses runt en massa saker: mina generösa sponsorer kommer att stanna hos Ducati.
Rättså obegripligt och meningslöst med en sådan ”översättning”.

:va
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag har väl otur när jag tänker, men när man ser vad WSBK kan prestera i form av underhållning samtidigt som 6 märken slåss om de 6 första platserna, eller för den delen moto3, ja då vetefan vad som ska till för att MotoGP ska utvecklas positivt, dels för sporten som sådan och dels för underhållningsvärdet. Enhetsmotorer och fria ramar, det räcker med Moto2 på det konceptet.

Att endast ha två märken blir nog tyvärr en riktig spik i kistan, för om nuvarande reglemente hålls innebär det totalt 8 startande. Lågt intresse, lågt sponsorintresse, finito.

Jag har försökt intressera mig för wsbk men lyckas inte.
Rörigt kval. Två race. Med lång paus.

Helt värdelöst ur tv-soffsynpunkt.
Motogp-upplägget är mycket bättre.
Att heaten i sig är bättre är möjligt men regin är kass.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag har försökt intressera mig för wsbk men lyckas inte.
Rörigt kval. Två race. Med lång paus.

Helt värdelöst ur tv-soffsynpunkt.
Motogp-upplägget är mycket bättre.
Att heaten i sig är bättre är möjligt men regin är kass.

Jag tycker det är tvärtom, jag gillar att det är två race. Dels är det ju kul med två race istället för ett och sedan är det spännande att se vilka förändringar de gör mellan racen osv. Och en racesöndag är kanon för man kan se Superstock 1000, sbk race 1, Supersport och sist sbk race 2.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Är att tänka på Perra, men som svensk läser jag helst på svenska:)
Samma här men det verkar som att Google lagt mer tid på översättningar till engelska än svenska.

Angående WSBK så håller jag med MartinB till viss del. Nackdelen med två race är att det tar bort spänningen en del. Misslyckas du i första får du en ny chans. I MotoGP har du en chans per helg.

Kvalen har varit riktigt bra i MotoGP sen de tog bort kvaldäcken, framförallt de senaste gångerna. WSBK-kvalen är inte ens spännande, inte för mig iaf.

Tur att smaken är som baken :)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Samma här men det verkar som att Google lagt mer tid på översättningar till engelska än svenska.

Angående WSBK så håller jag med MartinB till viss del. Nackdelen med två race är att det tar bort spänningen en del. Misslyckas du i första får du en ny chans. I MotoGP har du en chans per helg.

Kvalen har varit riktigt bra i MotoGP sen de tog bort kvaldäcken, framförallt de senaste gångerna. WSBK-kvalen är inte ens spännande, inte för mig iaf.

Tur att smaken är som baken :)

Mina källor säger att Google översätter allt till engelska först och därefter översätter resultatet till önskat slutspråk.
Med andra ord är det rimligt att det blir obegripligt och att man kanske borde lägga sin energi på att parsa automatengelskan istället.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag har försökt intressera mig för wsbk men lyckas inte.
Rörigt kval. Två race. Med lång paus.

Helt värdelöst ur tv-soffsynpunkt.
Motogp-upplägget är mycket bättre.
Att heaten i sig är bättre är möjligt men regin är kass.

Säga vad man vill men i år har WSBK vart väääldigt mycket mer spännande än Motogp
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ja, är det inte Marlboro Yamaha så är det fabrikshonda i satellitteam. Det skulle inte förvåna mig om han fortsätter på den italienska skrindan till slut ändå.

MotoGP har en jävla tur att de är support till Moto3 och Moto2, annars skulle inte en käft titta.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Och jag tycker precis tvärtom. Föredettingar på "gathojar" blir aldrig riktigt samma sak som de bästa i världen på prototyper. Men sevärt är det ändå :)

Och jag tycker det e mer spännande att se motorcyklar som mer liknar gatuhojar....vi tycker alltså OLIKA!
I bästa SH-anda föreslår jag därför att vi spyr galla över varandra i några dagar framöver! :crash
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top