Ser Yamahan ut att vara väldigt mycket sämre än Hondan i år?Kan det inte vara så att lorres nu mera positiva syn att dela garage med Vale beror på att yamman halkat efter hondan i utveckling sen Vale lämnade?
Ser Yamahan ut att vara väldigt mycket sämre än Hondan i år?Kan det inte vara så att lorres nu mera positiva syn att dela garage med Vale beror på att yamman halkat efter hondan i utveckling sen Vale lämnade?
Tycker du att Lorenzo/Yamaha verkar behöva Rossis hjälp?Kan det inte vara så att lorres nu mera positiva syn att dela garage med Vale beror på att yamman halkat efter hondan i utveckling sen Vale lämnade? !
http://superbikeplanet.com/2012/Jul/120724spiesnoy.htm
Då finns det en ledig plats hos yamaha iaf.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Min gissning är att han redan nu fått veta att han inte får något nytt kontrakt och att valet knappast är hans eget. Han låter lite bitter, och vem hade inte varit det.
Att Rossi går till Yamaha känns nu ännu troligare
Nej. Han ska fundera över sommaren, dvs. se hur Ducatis nya motor funkar och vad som kanske händer med Audis intåg. Beslut till Brno ungefär som vanligt.Hade inte Rossi redan förlängt med Ducati?
Hade varit rätt fräckt av Yamaha att annonsera Rossi som fabriksförare nästa år redan till helgen. Det hade onekligen tagit udden av Spies PR-kupp.Nej. Han ska fundera över sommaren, dvs. se hur Ducatis nya motor funkar och vad som kanske händer med Audis intåg. Beslut till Brno ungefär som vanligt.
Poängen för vem?Även om jag väldigt gärna skulle se Rossi på Yamaha igen så tror jag han skulle bli akterseglad av Lorenzo för det mesta. Då ser jag inte riktigt poängen med det...
Vad ska Yamaha med Vale till? De har Lorenzo redan, som är åtta år yngre än Rossi och leder VM. Behöver de inte odla fram något som de kan ha glädje av när Jorge vill/behöver röra på sig? Yamaha vill i så fall bara ha sponsorerna som #46 medför.
Poängen för Yamaha är glasklar: de vill förstås associeras med världens mest populära förare.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|