Kent W
Ny medlem
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Bollnäs
- Hoj
- NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Hmm.. jo de hade dom.
"The spec tire rule in MotoGP is one of its most hated elements. Introduced for the 2009 season ...."
Källa:Motomatters
OOPPSS...! Så det kan bli....det var tänkt bara som ett exemplel, men valde inte det "bästa", på hur "marknader styrs".
Nu begränsar man antalet "fabrikshojar"...vilka andra finns det...? Alla är ju byggda på fabrik...!?
Utveckling av "produkter" går inte att stoppa annat än om marknaden säger ifrån och inte köper produkten, oavsett vilken produkt det handlar om.
Titta tex. vad som händer inom TV branschen.....40" platt TV för 2390:-, och de "nya" LED apparaterna kostar multum, och inom nått år reas dom också ut...nytt...nytt, är tidens melodi.
Ingen skillnad med "produkten" MOTO-GP, endast vad/vem som styr utvecklingen och i vilken riktning.
Jag tror "tyvärr" inte att MOTO-GP kommer att kunna upprätthålla intresset i framtiden genom att göra sporten "smalare" med färre maskiner/fabrikat och förare.
MOTO-2 kommer att ta över som den intressantaste klassen, vilket den i princip gjort redan idag. Och den av vissa "experter", redan innan det första racet kördes, dödförklarade MOTO-3 klassen, har också visat sig bli en riktig "nagelbitare med massor av "racingkänsla" för oss betraktare.
Det blir inte fler team/maskiner/förare på startgridden för att man "begränsar" hur många det får vara från samma fabrikat, enkel mattematik!.
/KentW