MotoGP Silly Season 2013.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
nee...gratis ska det va! ;) betala för stream..rimmar illa :arsele

http://myp2p.mu/ dom streamar live gratis, men de e katastrofdålig kvalite och massa skitreklam. Men vill man se live, och är supersnål så är de ett alternativ. Själv tankar jag ner från racingfor.me Ligger uppe bara en timma efter racet med bra kvalite.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Matthew Birt ‏@birtymotogp
Ducati just confirmed Andrea Dovizioso has signed a 2-year contract for 2013 and '14

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Tror han byter pallplatser mot något betydligt värre :död
Du har ett så enögt perspektiv!

• Han kommer få rejält mycket mer betalt.
• Han kommer få åtskilligt mer gehör för sina tekniska anspråk.
• Han kommer få en italiensk arbetsgivare.
• Han kommer få massor av fler fans.
• Han kommer få mer medial uppmärksamhet.

Dovizioso har redan kört för HRC och för Yamaha. Been there, done that. Det här steget är ju givet!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vet inte jag, men lyckas inte Rossi på Ducatin så kommer inte Dovi lyckats heller.

Ducati har ju uppenbarligen problem, undrar vart dom själva anser problemet ligger...

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Dovizioso till Ducati är tydligen officiellt nu.

"The agreement reached with Andrea Dovizioso confirms the company's primary interest in racing, which is an active and strategic part of Ducati's DNA and heritage," said President Gabriele Del Torchio. "It is with great pleasure that I welcome Andrea, as we marshal our best efforts in confronting the MotoGP World Championship. Along with Nicky Hayden, with whom we have renewed a working agreement, we are confident that we will be able to proceed with our development program, to compete, and to obtain the results and rewards that will repay our efforts and the faith that our partners, sponsors and fans have never failed to demonstrate."

"Andrea's technical sensibility and test-riding abilities are of great value, as are his talent and determination," added Filippo Preziosi, General Manager of Ducati Corse. "The knowledge that we will have him on our team and be able to count on his collaboration serves as an additional incentive to continue with the growth and development of our MotoGP project. I'm pleased that he has chosen to be a part of our team. He is aware of the work to be done, and he approaches it with enthusiasm and confidence, which are fundamental requirements for achieving success and for competing in this challenging championship."

http://superbikeplanet.com/2012/Aug/120822dovi.htm

Men lite onödigt att posera i andra färger under pågående säsong. Får man ens det? Han har ju till och med anlagt samma frisyr som Hayden!

Bifogat

• doviduc2013.jpg
    doviduc2013.jpg
    93.5 KB · Visningar: 260

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag vet inte jag, men lyckas inte Rossi på Ducatin så kommer inte Dovi lyckats heller.

Ducati har ju uppenbarligen problem, undrar vart dom själva anser problemet ligger...
Fördelarna för Dovi finns ju helt klart. Misslyckandet med Rossi har gjort att Ducati vaknat upp och söker lösningar på varför de inte är konkurrenskraftiga, läs tex. den här intervjun med Masao Furusawa för insikt i hur långt de är beredda att gå för att lyckas http://motomatters.com/interview/2012/08/21/masao_furusawa_interview_on_visiting_ita.html.

Dovi kan också hänvisa till Rossi om det inte kommer resultat direkt. Jag förstår varför han tar chansen hos Ducati, bättre betalt också.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Är det helt omöjligt för dig att svara på ett inlägg utan att vara dryg?
Fanns ingen dryghet där. Enögt = Inskränkt.

Din tolkning av Dovis byte från Tech 3 till Ducati var enögt – såg bara en (den negativa) aspekten. Det finns förstås många fler och uppenbart positiva, vilket jag skrev.

Han kommer bli försteförare för första gången i MotoGP. Även om det blir färre pallplatser för honom 2013 så tror jag att han kommer vara mer nöjd med att spela en viktigare roll hos Ducati än han gör nu hos Yamaha. Han vet ju om att han inte kommer till ett dukat bord, det blir ingen kalldusch för honom som för Rossi.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Inget jag ännu sett i dagens ljus! Var finner jag det påståendet officiellt från Ducati?
Du skulle förstås aldrig läsa att ett team rangordnade sina förare. Varken Ducati Corse eller något annat. Är min vilda gissning. Vad tror du själv?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...