Jag tror att det misslyckande som Rossi/Ducati har varit kan vara det som gör att Ducati inser att de är en stor del i att det gått så illa som det har gått de senaste åren. Stoners titel 2007 var på flera sätt olycklig för Ducati som tillverkare då de trodde att hojen var bättre än den var, fanns ju anledningar till att Stoner inte ville vara kvar osv.Ja. Men det finns säkert exempel på samma fenomen som kan kännas mer närbesläktade i både tid och rum. Fast jag kan inte kommer på något. Det som har hänt med Ducati och Rossi är ju hyfsat unikt så det är svårt att luta sig mot tidigare erfarenheter när man ställer hypoteser om framtiden. Men det känns som att det skulle kunna vara och bli som jag skrev: mindre press för både Ducati och Rossi skulle gynna båda parter. Och som jag skrev: någon lite mer namnkunnig (tror det var Oxley) skrev just detta helt nyligen.
Nej, vem tusan är det? Det finns ju i nuläget inget alls som motsäger hypotesen att Ducati kommer vara ännu sämre nästa år. Men visst hoppas man. På motsatsen.
Det kan göra att Ducati kommer bli starkare och inte att det skulle vara en förare med "Mindre press" på sig.
Anser jag.