MotoGP Silly Season 2013.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Du skulle förstås aldrig läsa att ett team rangordnade sina förare. Varken Ducati Corse eller något annat. Är min vilda gissning. Vad tror du själv?

Precis! Fast din text fick mig att tro att du hittat nått officiellt!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Fanns ingen dryghet där. Enögt = Inskränkt.
Samtidigt så räknar du upp ett par faktorer som du inte har en susning om.

• Han kommer få rejält mycket mer betalt.
- Vad tjänar han i dag och vad får han för lön hos Ducati?

• Han kommer få åtskilligt mer gehör för sina tekniska anspråk.
- Sina tekniska anspråk? Du verkar inte ha en susning om vad en förare säger till sin crew chief. Tror du att tex Stoner säger att han vill ha en styvare swing?

• Han kommer få massor av fler fans.
- Vad har du för belägg för det?

• Han kommer få mer medial uppmärksamhet.
- Som Melandri, Capirossi, Hayden och Rossi fått hos Ducati menar du? Jag tror de gärna hade varit utan den uppmärksamheten.

• Dovizioso har redan kört för HRC och för Yamaha. Been there, done that. Det här steget är ju givet!
- Att byta pallplatser mot 6-7 platser känns långt ifrån givet för en förare i den absoluta världstoppen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Samtidigt så räknar du upp ett par faktorer som du inte har en susning om.

- Vad tjänar han i dag och vad får han för lön hos Ducati?

- Sina tekniska anspråk? Du verkar inte ha en susning om vad en förare säger till sin crew chief. Tror du att tex Stoner säger att han vill ha en styvare swing?

- Vad har du för belägg för det?

- Som Melandri, Capirossi, Hayden och Rossi fått hos Ducati menar du? Jag tror de gärna hade varit utan den uppmärksamheten.

• Dovizioso har redan kört för HRC och för Yamaha. Been there, done that. Det här steget är ju givet!
- Att byta pallplatser mot 6-7 platser känns långt ifrån givet för en förare i den absoluta världstoppen.

Ducatin var ju inte heller Doviziosos förstaval men han fick inte platsen bredvid Lorenzo och då var detta ett intressantare alternativ än Tech3.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tror han byter pallplatser mot något betydligt värre :död

Håller med.

• Han kommer få en italiensk arbetsgivare.

Dovizioso har redan kört för HRC och för Yamaha. Been there, done that. Det här steget är ju givet!
Håller med.

Ett inlägg där nån håller med er båda samtidigt har nog aldrig förekommit förut. :hihi

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Ducatin var ju inte heller Doviziosos förstaval men han fick inte platsen bredvid Lorenzo och då var detta ett intressantare alternativ än Tech3.
Det är jag fullt medveten om. Jag ville bara belysa att en fabriksstyrning inte alltid är att föredra rent sportsligt. Samtidigt förstår jag Dovi för hos Tech3 kan han bara vinna under väldigt speciella förhållanden. Hos Ducati måste han få en hoj som är bättre än Hondan och Yamahan för att kunna vinna vilket jag inte tror att han kommer att få.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är jag fullt medveten om. Jag ville bara belysa att en fabriksstyrning inte alltid är att föredra rent sportsligt. Samtidigt förstår jag Dovi för hos Tech3 kan han bara vinna under väldigt speciella förhållanden. Hos Ducati måste han få en hoj som är bättre än Hondan och Yamahan för att kunna vinna vilket jag inte tror att han kommer att få.
Det var bara ett tillägg till din lista. Ducatin var inte hans förstaval vilket är värt att beakta när man gör en lista som Radare gjorde.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Samtidigt förstår jag Dovi för hos Tech3 kan han bara vinna under väldigt speciella förhållanden. Hos Ducati måste han få en hoj som är bättre än Hondan och Yamahan för att kunna vinna vilket jag inte tror att han kommer att få.

De där förstod inte jag iaf :va. Förstår du dovis val för att han kan vinna enstaka race me yamahan men hos ducati måste han få en bättre hoj än konkurrenternas för att vinna, vilket han troligen inte får. ? :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
De där förstod inte jag iaf :va. Förstår du dovis val för att han kan vinna enstaka race me yamahan men hos ducati måste han få en bättre hoj än konkurrenternas för att vinna, vilket han troligen inte får. ? :)
Dovi tror säkert och hoppas att Ducati ska få fram en kanonhoj under hans kontraktstid och att han med den ska kunna vinna race, något han knappast kommer att kunna göra hos Tech3 annat än under väldigt speciella förhållanden.

Blev det tydligare? :)

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Det kommer gå käpprätt åt helvete naturligtvis och sen har Dovi tappat sin mojo och försvinner till pensionärs-SBK. Härliga tider, han som ändå utmanat i toppen en skitaning.

Det är bara hoppas Marquez, Iannone och de andra vettvillingarna tar sig upp SNABBT för annars går motogp tråkdöden till mötes fort.

Dovi kan nog tänkas ha en större vilja att anpassa sig efter Duccen, om det nu är möjligt, men jag vet inte jag. Det känns.. så jävla uselt bara.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Dovi tror säkert och hoppas att Ducati ska få fram en kanonhoj under hans kontraktstid och att han med den ska kunna vinna race, något han knappast kommer att kunna göra hos Tech3 annat än under väldigt speciella förhållanden.

Blev det tydligare? :)
Nu trilla poletten ner ! :tummenupp

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj

Tror det är precis vad han hoppas på. :tummenupp
OM Ducati får fram en hoj som han börjar vinna på blir han nog helgonförklarad och får en sån här :pannkyss av konstig-hatt-gubben i Vatikanen. :)

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Nåja Ducati kan väl inte va kass hur länge som helst! Nån gång måste dom väl få ordning på den förhoppningsvis inom 2års tid för Dovi

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Det är helt klart ett "high risk/high reward" beslut av Dovi.

Jag tror inte riksen är så hög.
Iom att Rossi misslyckades så kommer inte Dovi hängas om han gör det också.
Typ: -"Inte ens Vale fick ju fart på den hojjen!"
Däremot är "high reward" väldigt sant! :)

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Rent sportsligt så är det en stor risk han tar. Ingen har presterat något vidare på Ducati sen Stoner 2010.

Sant...men då hade inte MOTO-GP tex. enhetsdäck........

Och regeländringar är inte speciellt ovanliga i MOTO-GP, så vad Dorna-gubbsen beslutar utgår nog i stort sett bara utifrån vad som kan göra serien mer intressant för tv-tittarna/publiken
Så behövs det fixar dom nog "nya" regler som kan ändra på saker och ting.....jmf SBK genom åren.

/KentW

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Sant...men då hade inte MOTO-GP tex. enhetsdäck........

/KentW
Hmm.. jo de hade dom.
"The spec tire rule in MotoGP is one of its most hated elements. Introduced for the 2009 season after a mass defection from Michelin threatened to leave everyone except Bridgestone struggling to survive, the standard tire has had a massive impact on the series. The idea behind it was to reduce costs, and for the smaller privateer teams who could only buy their tires, it has helped to bring down expenses."
Källa:Motomatters

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Rent sportsligt så är det en stor risk han tar. Ingen har presterat något vidare på Ducati sen Stoner 2010.

Absolut och det är nog alla på det klara med efter Vale's klena resultat, men inte karriärsmässigt.
Tror inte det kommer ligga honom i fatet om han inte vinner på Duccen.

"Higher reward than risk" så att säga. :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC