Ja, den var riktigt bra.Väldigt intressant intervju för övrigt.
Ja, den var riktigt bra.Väldigt intressant intervju för övrigt.
Du skulle förstås aldrig läsa att ett team rangordnade sina förare. Varken Ducati Corse eller något annat. Är min vilda gissning. Vad tror du själv?
Samtidigt så räknar du upp ett par faktorer som du inte har en susning om.Fanns ingen dryghet där. Enögt = Inskränkt.
Samtidigt så räknar du upp ett par faktorer som du inte har en susning om.
• Han kommer få rejält mycket mer betalt.
- Vad tjänar han i dag och vad får han för lön hos Ducati?
• Han kommer få åtskilligt mer gehör för sina tekniska anspråk.
- Sina tekniska anspråk? Du verkar inte ha en susning om vad en förare säger till sin crew chief. Tror du att tex Stoner säger att han vill ha en styvare swing?
• Han kommer få massor av fler fans.
- Vad har du för belägg för det?
• Han kommer få mer medial uppmärksamhet.
- Som Melandri, Capirossi, Hayden och Rossi fått hos Ducati menar du? Jag tror de gärna hade varit utan den uppmärksamheten.
• Dovizioso har redan kört för HRC och för Yamaha. Been there, done that. Det här steget är ju givet!
- Att byta pallplatser mot 6-7 platser känns långt ifrån givet för en förare i den absoluta världstoppen.
Tror han byter pallplatser mot något betydligt värre![]()
Håller med.• Han kommer få rejält mycket mer betalt.
• Han kommer få åtskilligt mer gehör för sina tekniska anspråk.
• Han kommer få en italiensk arbetsgivare.
• Han kommer få massor av fler fans.
• Han kommer få mer medial uppmärksamhet.
Dovizioso har redan kört för HRC och för Yamaha. Been there, done that. Det här steget är ju givet!
Det är jag fullt medveten om. Jag ville bara belysa att en fabriksstyrning inte alltid är att föredra rent sportsligt. Samtidigt förstår jag Dovi för hos Tech3 kan han bara vinna under väldigt speciella förhållanden. Hos Ducati måste han få en hoj som är bättre än Hondan och Yamahan för att kunna vinna vilket jag inte tror att han kommer att få.Ducatin var ju inte heller Doviziosos förstaval men han fick inte platsen bredvid Lorenzo och då var detta ett intressantare alternativ än Tech3.
Det var bara ett tillägg till din lista. Ducatin var inte hans förstaval vilket är värt att beakta när man gör en lista som Radare gjorde.Det är jag fullt medveten om. Jag ville bara belysa att en fabriksstyrning inte alltid är att föredra rent sportsligt. Samtidigt förstår jag Dovi för hos Tech3 kan han bara vinna under väldigt speciella förhållanden. Hos Ducati måste han få en hoj som är bättre än Hondan och Yamahan för att kunna vinna vilket jag inte tror att han kommer att få.
OkejDet var bara ett tillägg till din lista. Ducatin var inte hans förstaval vilket är värt att beakta när man gör en lista som Radare gjorde.
Samtidigt förstår jag Dovi för hos Tech3 kan han bara vinna under väldigt speciella förhållanden. Hos Ducati måste han få en hoj som är bättre än Hondan och Yamahan för att kunna vinna vilket jag inte tror att han kommer att få.
Dovi tror säkert och hoppas att Ducati ska få fram en kanonhoj under hans kontraktstid och att han med den ska kunna vinna race, något han knappast kommer att kunna göra hos Tech3 annat än under väldigt speciella förhållanden.De där förstod inte jag iaf. Förstår du dovis val för att han kan vinna enstaka race me yamahan men hos ducati måste han få en bättre hoj än konkurrenternas för att vinna, vilket han troligen inte får. ?
![]()
Nu trilla poletten ner !Dovi tror säkert och hoppas att Ducati ska få fram en kanonhoj under hans kontraktstid och att han med den ska kunna vinna race, något han knappast kommer att kunna göra hos Tech3 annat än under väldigt speciella förhållanden.
Blev det tydligare?![]()
Dovi tror säkert och hoppas att Ducati ska få fram en kanonhoj under hans kontraktstid och att han med den ska kunna vinna race, något han knappast kommer att kunna göra hos Tech3 annat än under väldigt speciella förhållanden.
Det är helt klart ett "high risk/high reward" beslut av Dovi.
Rent sportsligt så är det en stor risk han tar. Ingen har presterat något vidare på Ducati sen Stoner 2010.Jag tror inte riksen är så hög.
Rent sportsligt så är det en stor risk han tar. Ingen har presterat något vidare på Ducati sen Stoner 2010.
Hmm.. jo de hade dom.Sant...men då hade inte MOTO-GP tex. enhetsdäck........
/KentW
Rent sportsligt så är det en stor risk han tar. Ingen har presterat något vidare på Ducati sen Stoner 2010.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |